Beantwoord

Mifi met mobiel internet op vakantie

  • 28 October 2018
  • 11 reacties
  • 14593 keer bekeken

Wij gaan met onze 3 kids een aantal keer per jaar met vakantie en denken er aan een Mifi router aan te schaffen. Ons internetgebruik zal per vakantie meer dan 10 Gb zijn. Ik ben op zoek naar een simkaart (prepaid of Sim only) waarbij we bijvoorbeeld onbeperkt datagebruik hebben en bij voorkeur alleen als we met vakantie zijn. Heeft iemand een goed advies? Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid een aanvulling op ons KPN internet, TV en bellen abonnement te nemen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door wjb 30 October 2018, 16:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo familiemikkers, Een MiFi router voor het internet op vakantie is misschien wel zo ideaal met 3 kinderen 🙂 Voor een MiFi router kun je een mobiel internet abonnement aanschaffen. In deze link kun je de abonnementsvormen voor mobiel internet vinden vinden. Je kunt kiezen uit 500mb of 10gb. Je kunt een abonnement afsluiten met een contracttermijn van 1 maand of van 1 jaar. Wanneer je KPN Compleet bent verdubbelen we de mb's op de aansluiting en krijg je €5,00 korting. Je kunt het abonnement online en in de winkel aanvragen. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik graag van je 🙂
Reputatie 2
Gebruik zelf al een aantal jaren een MiFi router. Wij gaan altijd naar Oostenrijk op vakantie, koop daar een prepaid simkaart van Yesss.at.
Betaal dan 9.99 euro voor 9 Gb internet. Simkaart zelf kost 1.99 Euro.

Weet natuurlijk niet of je de MiFi voor buitenlands gebruik nodig hebt ?
Reputatie 7
Als je binnen Europa op vakantie gaat, dan kan je ook jouw eigen mobiele abonnement gebruiken en op jouw telefoon een GL-iNet AR750 aansluiten.

Je gebruikt dan jouw eigen databundel.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi familiemikkers, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Dag Marina,

Ik begrijp het nog niet helemaal. Wij hebben thuis Internet, TV & Bellen van KPN. Wij willen de Mifi alleen op vakantie gebruiken dus zeg maar een paar weken per jaar. Een abonnement van een jaar is dus niet handig. De prepaid per maand van 10 GB kost € 30 met € 25 aansluitkosten.
Vragen:
1) Krijgen we € 5 korting op de € 30 en € 25 en 20 GB voor een maand vanwege ons thuis abonnement?
2) Kunnen we deze 20 GB in de maand (op afstand) nog verhogen en wat kost dat?
2) Hoe werkt het in de praktijk met een prepaid kaart als we in mei met vakantie gaan, in juli en oktober? Ik neem aan dat we eenmalig de aansluitkosten betalen en dan per maand de GB's? Moeten we dat apart aanvragen voor de start van de betreffende maand?
Henry7581,

Gebruik zelf al een aantal jaren een MiFi router. Wij gaan altijd naar Oostenrijk op vakantie, koop daar een prepaid simkaart van Yesss.at.
Betaal dan 9.99 euro voor 9 Gb internet. Simkaart zelf kost 1.99 Euro.
Weet natuurlijk niet of je de MiFi voor buitenlands gebruik nodig hebt ?

Wij willen de Mifi router gaan gebruiken in Engeland, Duitsland en Italië. Heb je ook adressen voor die landen? En hoe gaat dat in z'n werk. Koop je de SIM kaart al vooraf en laat je de sim kaart naar NL sturen? En activeer je de bundel al in NL of ter plekke?
Reputatie 7
Op prepaid zijn geen KPN Compleet voordelen van toepassing, dus geen €5,- korting en geen verdubbeling van data.

Extra databundels kunnen online aangeschaft worden en dus ook op afstand en zijn schrikbarend duur.
Zie: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Het beltegoed op een prepaid kaart blijft oneindig geldig, zolang er maar één keer per zes maanden mee gebeld of gesms't wordt.
Voor internet only apparaten is een abonnement met een minimum looptijd van 1 maand mogelijk. (!) De opzegtermijn is ook een maand. Zeg je 't dus aan het eind v.d. eerste maand op dan zal je 't dus in totaal ca. 2 maanden hebben.
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-maand

Wel: aansluitkosten iedere keer als je 't neemt: € 25 en € 30 per maand.

Wij willen de Mifi router gaan gebruiken in Engeland, Duitsland en Italië. Heb je ook adressen voor die landen? En hoe gaat dat in z'n werk. Koop je de SIM kaart al vooraf en laat je de sim kaart naar NL sturen? En activeer je de bundel al in NL of ter plekke?

Dit zijn prepaid kaarten die je in het land zelf koopt en activeert. Die zijn ter plaatse te koop in elke telefoonwinkel en winkel die mobieltjes verkoopt.
Peter dank! Via KPN is dan een dure optie.

Ik kan dan qua kosten beter per land een aparte prepaid (databundel) kaart kopen. Is dan elke prepaid (databundel) kaart bruikbaar? of moet ik nog ergens rekening mee houden c.q. op letten?.

Gr. Peter
Reputatie 7
Bij de meeste prepaid kaarten is geen of maar een hele kleine databundel inbegrepen en voor bij te kopen databundels betaal je dan de hoofdprijs.
Nee, Internetten in Europa via 4G is niet goedkoop.
Je doet er mijns inziens nog altijd het beste aan om jouw eigen gewone mobiele abonnement te gebruiken en via tethering met jouw telefoon te Internetten. Zie mijn eerdere antwoord.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen,
Ik kan mij voorstellen dat een abonnement van 1 jaar niet handig is voor een vakantie. Gelukkig kun je ook een mobiel internet abonnement voor een maand afsluiten.
1) Op de mobiele abonnementen van een jaar krijg je wel KPN compleet korting. Op de abonnementen van één maand en KPN prepaid krijg je jammer genoeg geen KPN Compleet korting.
2) Wanneer de 20GB op is kun wordt je snelheid verlaagd, de maximale downloadsnelheid is dan 64 Kbps en de maximale uploadsnelheid 32 Kbps. Je betaalt niet voor dit dataverbruik buiten je tegoed. Als je toch gebruik wilt blijven maken van de normale snelheid, dan kun je een bundel aanschaffen. NL/EU bundel 250 voor €2,99 of NL/EU bundel 1000 voor €7,99. Deze bundels worden niet verdubbel i.c.m. KPN Compleet.
3) Wanneer je gebruik wilt maken van prepaid kun je een Prepaid kaart aanschaffen voor €4,99. Je kunt hier wanneer je maar wilt beltegoed aan toevoegen waarmee je bundels kun kopen. Deze bundels kun je weer activeren wanneer er weer een bundel op is. Wanneer je kiest voor een mobiel internetabonnement. Dan betaal je éénmalige aansluitkosten en incasseren we de maandelijkse kosten totdat je het abonnement opzegt.

WJB en PeterG hebben je ook al voorzien van wat informatie. Als er nog iets onduidelijk is, geef je het dan aan? Dan kunnen we dit toelichten. 🙂

Reageer