Beantwoord

Mobiel abonnement afsluiten met iPhone 8, problemen met YouFone, wie gebruik maken van het KNP-netwerk

• 2 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 241 keer bekeken

Hallo,

Ik ben (nog) een klant bij YouFone, een provider die van jullie netwerk gebruik maakt. Al sinds het afsluiten van het contract ondervind ik problemen met het netwerk: mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. APN instelling staan goed, basisdingen zoals netwerkherstel uiteraard al vaak gedaan. Het 4G of 3G icoontje op mijn iPhone 8 staat er wel, maar dan wil niets laden.

Ik heb bij Optie 1 een kruistest laten uitvoeren waaruit bleek dat de YouFone simkaart ook niet in hun toestellen werken, en hun simkaarten wel in de mijne. Maar aangezien ik al 3 simkaarten toegestuurd heb gekregen, zal het niet aan een defecte simkaart liggen. Optie 1 zegt dat het kan liggen aan de combinatie simkaart-telefoon. Ze raadden me aan om over te stappen naar jullie als provider, maar heb ik de garantie dat dit wel gaat werken? Aangezien YouFone dus van jullie netwerk gebruik maakt, en daarme ondervind ik dagelijks problemen.

Zo niet: is er iets als een heroepingsrecht van 2 weken dat ik het eerst kan testen of het allemaal werkt? Ik moet het contract bij YouFone namelijk afkopen en ik ben hier dagelijks 24/7 mee bezig. Ik zou erg blij worden als ik hier eindelijk vanaf ben. Maar vandaar deze vragen.

Heeeeel erg bedankt bij voorbaat...
icon

Beste antwoord door huistijger 3 oktober 2018, 08:04

Hallo @Gerretsen
De KPN heeft ook IPhone's en ook de 8 op het netwerk en zonder problemen.
Och er zal wel een enkeling problemen hebben, maar die worden opgelost.
Het is n.l. ook nog mogelijk dat je iPhone defect is.
Maar kun je niet even een simkaartje van een kennis testen die KPN heeft?
Dan weet je gelijk of het goed is.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Gerretsen
De KPN heeft ook IPhone's en ook de 8 op het netwerk en zonder problemen.
Och er zal wel een enkeling problemen hebben, maar die worden opgelost.
Het is n.l. ook nog mogelijk dat je iPhone defect is.
Maar kun je niet even een simkaartje van een kennis testen die KPN heeft?
Dan weet je gelijk of het goed is.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Gerretsen, welkom op het forum. Namens YouFone kan ik uiteraard niet spreken, dat laat ik hier nu links liggen. Mijn advies is ook wat huistijger aangeeft, een simkaart van KPN van iemand lenen als je iemand kent. Een andere optie is om een prepaid KPN kaart aan te schaffen om te testen. Dit is makkelijker omdat je dan niet eerst je nummer naar ons hoeft over te zetten. Ik voorzie echter geen problemen, maar zo kun je ook gelijk testen of je toestel zelf defect is.

Reageer