Beantwoord

Mobiel gebruiken zonder simkaart

  • 11 October 2019
  • 12 reacties
  • 15642 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn zoon gebruikt al een hele poos mijn oude telefoon zónder simkaart. Thuis zit hij op de wifi en kan dan op internet.
Nu hebben wij een nieuwe batterij geplaatst en nu kunnen de 'mobiele gegevens' niet meer aangezet worden. We krijgen dan de melding: 'Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten'. Dit terwijl de telefoon gewoon verbonden is met de thuis-wifi.
Zien wij iets over het hoofd?

 

[i]*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst[/i]

icon

Beste antwoord door Gea07 15 October 2019, 20:05

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Heb je al geprobeerd om jouw simkaart voor even weer in zijn telefoon te plaatsen?
Dan zou de telefoon het weer moeten doen.
Mogelijk blijft de telefoon het daarna ook doen als je de simkaart er weer uitgehaald hebt.
Reputatie 7
Badge +21
Staat de WiFi dan nog wel aan op de telefoon? Is de telefoon via WiFi verbonden met het modem?
Misschien is de SSID en WPA2 inlog sleutel "vergeten" doordat batterij eruit was.
Reputatie 1
#Noordzee: bedankt voor uw reactie. Mijn huidige sim-kaart is kleiner dus moet even zoeken waar het omhulsel is. Zal het dan zeker proberen.

#RBxx: wifi staat aan en telefoon geeft zelf aan dat hij verbonden is met ons netwerk...
Reputatie 7
Maar waarom wil je de mobiele gegevens dan weer aanzetten?
Dat heeft namelijk alleen zin als je via 3G/4G van Internet gebruik wilt maken, voor wifi kan die mobiele gegevens gewoon uit blijven.
Reputatie 7
Badge +28
#Noordzee: bedankt voor uw reactie. Mijn huidige sim-kaart is kleiner dus moet even zoeken waar het omhulsel is. Zal het dan zeker proberen.

#RBxx: wifi staat aan en telefoon geeft zelf aan dat hij verbonden is met ons netwerk...

@Gea07  Is het gelukt met behulp van jouw huidige Sim-kaart? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@Gea07 Als je gebruik wilt maken van het mobiele netwerk zal er een actieve simkaart in het toestel geplaatst moeten worden. 

Maar waarom wil je de mobiele gegevens dan weer aanzetten?
Dat heeft namelijk alleen zin als je via 3G/4G van Internet gebruik wilt maken, voor wifi kan die mobiele gegevens gewoon uit blijven.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van wjb, Wellicht is een prepaid simkaart een oplossing?

Reputatie 7
Badge +24

Een nieuwe batterij geplaatst, in wel toestel kan dat überhaupt nog…

Het zou kunnen dat het toestel teruggezet is naar fabrieksinstellingen, bij eerste keer opstarten moet je dan een wizard doorlopen die niet doorgaat als er geen sim in zit. 

Reputatie 7
Badge +28

Dat denk ik ook@Nick83 

 

Daarom ook het advies om even de simkaart van@Gea07 te gebruiken voor het weer aanzetten van de telefoon. 

Als die procedure weer gedaan is, is de kans groot dat de sim-kaart van Gea07 daarna niet meer nodig is in de telefoon van zoonlief.

Jammer dat@Gea07 niet meer reageert. Ik vermoed dat het inmiddels gelukt is, maar het is dan ook wel leuk om dat even te horen. 

 

Reputatie 1

Bedankt allemaal voor de reacties. Eindelijk een passend simkaartje gevonden en die wil ik zojuist erin plaatsen. Voordat ik dat deed, controleerde ik nog even of er geen internet was. En wat denk je? Hij doet het gewoon weer!

Nu hadden we tussendoor wel wat storing met interactieve tv dus wellicht had dit er mee te maken? We hadden de router herstart. Geen idee wat het dus geweest is…

Mobiele gegevens gaat idd alleen op bij 3 of 4g en had dus niks met de wifi te maken. Daarmee was ik dus abuis :see_no_evil:

 

Reputatie 1

Een nieuwe batterij geplaatst, in wel toestel kan dat überhaupt nog…

Het zou kunnen dat het toestel teruggezet is naar fabrieksinstellingen, bij eerste keer opstarten moet je dan een wizard doorlopen die niet doorgaat als er geen sim in zit. 

In de S3 mini :grin:

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat de telefoon weer werkt. Kan je zoon de telefoon ook weer gebruiken voor het opzoeken van tips bij het maken van zijn huiswerk. :slight_smile:

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat het weer werkt! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer