Beantwoord

Mobiel hotspot op PC verbindt niet met Zoom/Discord of games, wel met internet

  • 6 March 2021
  • 2 reacties
  • 321 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik heb sindskort een nieuwe telefoon die 5g kan ontvangen. Welke ik nodig heb om mijn laptop van internet te voorzien.

De hotspot werkt goed tijdens het algemeen browsen, zo kan ik gewoon Netflix/ youtube kijken op de laptop, maar wanneer ik verbinding maak met programma's als Zoom, discord of wanneer ik een online game start dan wil hij hier niet mee verbinden. Ik kan zo wel nog chatten via discord, maar praten met anderen kan bijvoorbeeld niet

Tevens doet de App van discord/zoom het op mijn telefoon dan weer wel via het zelfde netwerk

Ik maak ook gebruik van een andere simkaart (simpel) waarbij ik dit probleem niet ervaar.

Tevens deed de hotspot via KPN het nog wel goed via mijn oude telefoon, die helaas geen 5g kan ontvangen.

Verder heb ik het ook op andere laptops geprobeerd, en deze hebben pricies het zelfde probleem.

Ook de settings had ik volgens de instructies van de website goed gezet, en daarna ook nog geprobeerd met de instellingen van mijn oude toestel. beide geen effect.

Ik heb nu een Motorola edge 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 March 2021, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Dit doet mij denken aan een bekend probleem, namelijk dat sommige video/streamingmedia connecties ‘onder de motorkap’ niet goed om kunnen gaan met het native IPv6 voor mobile. IPv4 wordt daarbij soort van getunneld en dat blijkt niet altijd goed te gaan, vooral als er een derde partij kwa IPv4 bij betrokken is, wat bij Zoom en Discord het geval is. Ligt er ook aan of de hotspot functie volledig dual-stack is, zal in meeste telefoons IPv4-only zijn.

Bij die nieuwe telefoon zou je eens APN protocol op alleen IPv4 kunnen zetten. Of alleen IPv6, maar dan zal er nog veel meer niet werken, dan moet je echt diep in de netwerktechniek duiken of grofweg de helft van wat normaal werkt, vaarwel zeggen.

Het heeft niet direct iets met 5G te maken, de andere meldingen waren met 4G telefoons, maar dus met dat KPN op mobile overgaat naar IPv6. Dat zal hoofdzakelijk voor moderne telefoons en nieuwere verbindingen/SIMkaarten/abos zijn, b.v. nog niet voor prepaid.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Jobh, welkom!

Wat irritant dat de verbinding wel werkt, maar toch niet alles functioneert via de hotspot van je nieuwe toestel. Ik zie dat tmoesel al met je mee gedacht heeft. Ik hoop dat je verder komt met zijn uitleg en tips, we horen graag of het is gelukt.