Beantwoord

Mobiel in de VS: extra bundel of abonnement ophogen

• 8 november 2018
  • 14 reacties
  • 291 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik ga over een poosje naar Florida en ik wil daar natuurlijk ook lekker kunnen internetten.

Nu zijn er meerdere opties qua simkaarten, zoals Arieli, USA Sim, of daar ter plaatse eentje aanschaffen van AT&T of T-Mobile.

De wereldbundel van KPN ga ik geen gebruik van maken, die vind ik veel te duur.

Maar nu geeft KPN de mogelijkheid een maand lang te upgraden naar het abonnement dat in zowel EU als de VS gebruikt kan worden, waarbij ik ook nog eens 100 GB heb. Dat lijkt mij een goed optie, maar is het bereik daar goed?

KPN heeft contracten met diverse Amerikaanse providers, maar het zou zonde zijn wanneer ik daar weinig ontvangst heb en alsnog een plaatselijke simkaart moet aanschaffen.

Zijn hier mensen die in de VS zijn geweest en daar hun KPN simkaart hebben gebruikt? Wat is jullie ervaring? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Bart_ 9 november 2018, 10:37

Ha Kathyfyrstadottir. Welkom op het Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Klinkt leuk, zo reis naar Florida en ik denk graag even met je mee.

Je noemt al een aantal zaken. Ik loop ze bij langs:

- Als eerste optie is er onze Wereldbundel. Die is inderdaad niet gratis, maar altijd voordeliger dan zonder extra bundel je aansluiting gebruiken in de VS. Het kost je €9,99 voor 100 mb of €39,99 voor 500 mb.
- Dan heb je het over het upgraden van je abonnement. Ook dan ga je uiteraard meer betalen dan je gewend bent. Als je voor iets langere tijd naar de VS gaat is dit een voordeliger optie dan een Wereldbundel.
- Je kunt ook een lokale simkaart kopen: dat zal de goedkoopste optie zijn, helemaal als je er meer dan enkele weken bent. Ik zou dan een prepaid kiezen, uiteraard.

Dan over het bereik: of je nu via een lokale simkaart op een Amerikaans netwerk zit, of inroamed via je eigen simkaart maakt geen verschil. Je zit op precies hetzelfde buitenlandse netwerk. Ik kan je niet garanderen waar en hoe goed je bereik zal zijn. Wij werken -zoals elke provider- met voorkeursnetwerken. Dat betekent dat je automatisch zult inroamen op een specifiek netwerk. Zoiets betekent niet dat wij als KPN invloed hebben op de dekking en kwaliteit van een netwerk in het buitenland.

Als je op het ene netwerk geen bereik hebt, kun je altijd handmatig overschakelen naar een ander netwerk. Het is bot gezegd gebruik maken van de situatie zoals deze daar is. In de meeste grote steden zal het goed gaan, maar op het platteland zal het bereik wellicht minder zijn.

In Nederland ben je gewend om bijna overal bereik te hebben, op een kwalitatief goed netwerk. Hou er rekening mee dat we een klein en dichtbevolkt land zijn. Florida is een grote staat, waar de afstanden groter zijn, de mensen verder uit elkaar wonen en er dus ook minder zendmasten kunnen zijn. Het bereik kan dus minder zijn op bepaalde plekken.

Kun je hier mee uit de voeten? Ik hoor het graag als je nog meer wilt weten!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Ha Kathyfyrstadottir. Welkom op het Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Klinkt leuk, zo reis naar Florida en ik denk graag even met je mee.

Je noemt al een aantal zaken. Ik loop ze bij langs:

- Als eerste optie is er onze Wereldbundel. Die is inderdaad niet gratis, maar altijd voordeliger dan zonder extra bundel je aansluiting gebruiken in de VS. Het kost je €9,99 voor 100 mb of €39,99 voor 500 mb.
- Dan heb je het over het upgraden van je abonnement. Ook dan ga je uiteraard meer betalen dan je gewend bent. Als je voor iets langere tijd naar de VS gaat is dit een voordeliger optie dan een Wereldbundel.
- Je kunt ook een lokale simkaart kopen: dat zal de goedkoopste optie zijn, helemaal als je er meer dan enkele weken bent. Ik zou dan een prepaid kiezen, uiteraard.

Dan over het bereik: of je nu via een lokale simkaart op een Amerikaans netwerk zit, of inroamed via je eigen simkaart maakt geen verschil. Je zit op precies hetzelfde buitenlandse netwerk. Ik kan je niet garanderen waar en hoe goed je bereik zal zijn. Wij werken -zoals elke provider- met voorkeursnetwerken. Dat betekent dat je automatisch zult inroamen op een specifiek netwerk. Zoiets betekent niet dat wij als KPN invloed hebben op de dekking en kwaliteit van een netwerk in het buitenland.

Als je op het ene netwerk geen bereik hebt, kun je altijd handmatig overschakelen naar een ander netwerk. Het is bot gezegd gebruik maken van de situatie zoals deze daar is. In de meeste grote steden zal het goed gaan, maar op het platteland zal het bereik wellicht minder zijn.

In Nederland ben je gewend om bijna overal bereik te hebben, op een kwalitatief goed netwerk. Hou er rekening mee dat we een klein en dichtbevolkt land zijn. Florida is een grote staat, waar de afstanden groter zijn, de mensen verder uit elkaar wonen en er dus ook minder zendmasten kunnen zijn. Het bereik kan dus minder zijn op bepaalde plekken.

Kun je hier mee uit de voeten? Ik hoor het graag als je nog meer wilt weten!
Hoi Bart,

Dankje voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik zeker wat mee..

Ten eerste heb ik heel veel zin om die kant op te gaan. Het duurt nog wel even, maar dan heb ik een ook iets moois in het vooruitzicht..

Dan ga ik tegen die tijd gewoon voor een eenmalige upgrade naar de 100 gb EU/VS bundel..

Nogmaals bedankt en alvast een fijn weekend..
Reputatie 7
Dan heb je het over het upgraden van je abonnement. Ook dan ga je uiteraard meer betalen dan je gewend bent. Als je voor iets langere tijd naar de VS gaat is dit een voordeliger optie dan een Wereldbundel.
Dit vraag ik me zéér af. In de VS zijn de bundels in het abonnement niet geldig namelijk. Dus ook niet als deze verhoogt is. Alleen Zorgeloos Premium Plus (die met 50 GB) is geldig in de VS.

Volgens mij kan het alleen met een wereldbundel (en dus met Zorgeloos P.P.).
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Bart, Dank je voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik zeker wat mee. Ten eerste heb ik heel veel zin om die kant op te gaan. Het duurt nog wel even, maar dan heb ik een ook iets moois in het vooruitzicht.. Dan ga ik tegen die tijd gewoon voor een eenmalige upgrade naar de 100 gb EU/VS bundel. Nogmaals bedankt en alvast een fijn weekend..

Graag gedaan en heb heel veel plezier als je er eenmaal bent!

Dit vraag ik me zéér af. In de VS zijn de bundels in het abonnement niet geldig namelijk. Dus ook niet als deze verhoogt is. Volgens mij kan het alleen met een wereldbundel en kun je beter voor zorgen dat het abonnement zo laag mogelijk is.

Het gaat hier volgens mij ook om het Zorgeloos Premium Plus-abonnement. Die kun je ook gebruiken in de VS en Canada. Er hoort een bundel van 50 GB bij (dus 100 als je Compleet bent). Je kunt een Zorgeloos-abonnement altijd bijstellen naar boven en naar beneden (nooit lager dan de instap-variant). Dus het huidige abonnement ophogen naar Premium Plus en weer terugzetten bij terugkeer in Nederland is een optie. Zo heb ik kathyfyrstadottir verhaal in elk geval gelezen.
Klopt, Zorgeloos Premium Plus, die bedoel ik inderdaad.. Op de KPN site staat dat ie ook ín de VS te gebruiken is..

Excuses dat ik wat onduidelijk was..
Nog even alles op een rijtje; sorry, ik word ook een dagje ouder 😉
Ik kan dus een maand voor vertrek mijn huidige abonnement 'Zorgeloos Instap' upgraden naar een 'Zorgeloos Premium Plus' (voor EU èn VS, met 100 gb), zónder dat ik dan ook nog een wereldbundel hoef af te sluiten? Of moet ik alsnog een wereldbundel erbij nemen? Lijkt mij een beetje zinloos en dubbelop, maar ja..
Reputatie 7
Ja, een wereldbundel is met Zorgeloos Premium Plus in de V.S. niet nodig.
Reputatie 2
Heb ik dit jaar ook gedaan. Werkt perfect. Let er op dat je abonnement altijd per 1e van de maand aangepast wordt dus dat je op tijd bent met het omzetten.
Waar in de VS ben jij geweest?
Reputatie 2
Ik zat deze keer in Las Vegas en Canada (daar doet je bundel het dan ook). Maar je telefoon als hotspot laten dienen en je reisgenoten mee laten delen in je GB’s is erg handig. 😀 Paar jaar terug in Florida had ik geen issues met bereik, maar toen had ik geen bundel genomen, dus iets minder actief bezig op m’n telefoon. Gewoon aan het genieten van het land! 😁
Ah ok. Ik ben in 2004 in Florida geweest, toen waren er nog geen bundels, kun je nagaan.. Toen had ik een Nokia 6610 bij me. Misschien 1 keer opgeladen tijdens de hele vakantie..
Reputatie 7
Ah ok. Ik ben in 2004 in Florida geweest, toen waren er nog geen bundels, kun je nagaan.. Toen had ik een Nokia 6610 bij me. Misschien 1 keer opgeladen tijdens de hele vakantie..
Dat zal nu wat vaker zijn denk ik zo.
Denk je er aan dat ze in de V.S. andere stopcontacten hebben en een andere spanning, namelijk 115 volt. (?).
Mss dat je daar een oplader moet kopen als je huidige niet geschikt is voor 115 volt. Een stopcontactadapter is al bij Blokker te krijgen.
Andere stopcontacten dan hier hadden ze toen ook (A en B ) dus dat zit goed. Ik heb beide in huis..

Adapter aanschaffen is niet nodig, mijn Samsung lader vangt stroom op tussen 100-2400V en ook een frequentie tussen 50-60Hz..
Ik zat deze keer in Las Vegas en Canada (daar doet je bundel het dan ook). Maar je telefoon als hotspot laten dienen en je reisgenoten mee laten delen in je GB’s is erg handig. 😀 Paar jaar terug in Florida had ik geen issues met bereik, maar toen had ik geen bundel genomen, dus iets minder actief bezig op m’n telefoon. Gewoon aan het genieten van het land! 😁

Oh ik wist niet dat deze bundel ook in Canada geldig is.. Welke providers gaven het beste bereik in zowel Vegas als 🍁 ? Was vast een fantastische vakantie..

Reageer