Mobiel Internet abonnement verlengd, werkt niet.

• 1 september 2013
  • 5 reacties
  • 6928 keer bekeken

L.S.,

Gisteren heb ik bij een KPN XL winkel mijn Mobiel Internet abonnement verlengd en omgezet naar een 4G verbinding.

Bij de verlenging de Mobile Wifi router Huawei E5776s-32 ontvangen.

Echter na het plaatsen van de SIMkaart krijg ik op het scherm de melding "No Service".

Heb in de instellingen van de Huawei de (SIM)pincode (tijdelijk) uitgeschakeld.

Heb via "Mijn KPN" online getracht om mijn SIMkaart te activeren, wellicht dat dit in de winkel niet goed gegaan zou kunnen zijn.

Maar op de pagina van "Mijn KPN" krijg ik na het invoeren van het simcardnr de melding dat door een technische storing het activeren niet is gelukt.

Ook zie ik mijn (nieuwe) abonnements gegevens niet bij "Mijn KPN".

Omdat ik de komende dagen regelmatig onderweg ben wil ik wel gebruik kunnen (gaan) maken van mijn mobiel internet verbinding.

M.vr.gr.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik zag laatst bij zo'n zelfde router dat er no service is het display stond, maar er kon wel gewoon geïnternet worden ondanks deze melding. Wellicht speelt hier hetzelfde probleem? Na een aantal minuten verdween de melding no service.

Reputatie 7
Badge +12
http://www.kpn.com/web/file?uuid=0d978fd7-f242-4d48-8c3f-aa02ba17bf1a&owner=5766d052-3684-4da8-a3bd-12b9eeb52955

Wellicht deze handleiding geprobeerd om de instellingen voor 4g in het apparaat gezet te krijgen? :)

@Jeroen470:
Helaas..., ook na een uurtje (of langer) bleef deze melding gewoon staan en een verbinding met internet was er niet, behalve dat na een paar minuten het scherm uit ging.
Via de webinterface van de wifi modem wordt aangegeven dat er geen verbinding is
@Shugosha:
Ik had al via Google al vele zoekopdrachten uitgevoerd en ook opende KPN site gekeken, maar deze handleiding had ik nog niet gevonden.
Echter... Helaas, de instellingen staan zoals in de handleiding opgegeven (al vooraf ingesteld), zelfs een nieuw profiel gemaakt volgens de handleiding, maat ook dan werkt het niet.
Ik heb ook de andere instellingen voor internet (KPN Fast Internet & KPN Internet) geprobeerd, maar deze geven ook geen verbinding.

Ik vermoed dat de activatie van de SIMkaart niet goed is gegaan, ik kom zo toch langs de KPN XL winkel, stap daar wel even naar binnen.

In ieder geval bedankt zover, voor het meedenken.
Vanmiddag maar even langs de KPN XL winkel geweest.

De medewerkster kon mij vertellen (nadat zij in het systeem had gekeken) dat het 5 dagen duurt voordat mijn verlenging ingaat, op de nieuwe simkaart, de oude kaart moest nog wel werken...!

Toen ik aangaf dat ik onlangs mijn mobiele telefoon abonnement had verlengd en dat bij het verlaten van de winkel de (nieuwe [nano]) simkaart al gelijk actief was, gaf de medewerkster aan dat dat klopt bij particuliere klanten, maar dat het standaard bij zakelijke klanten 5 dagen duurt.

Echter wat wil het geval..., ik ben "geen" zakelijke klant, maar ik heb het abonnement afgesloten als consument (particulier).

Op aangeven dat ik dat gewijzigd wilde hebben, gaf de medewerkster mij aan dat ik de komende 5 dagen maar even moet afwachten...

Beetje vreemde gang van zaken.

Nu kan ik de mobile wifi modem niet gebruiken omdat daar geen micro simkaart in past.

Mocht een van de forum (KPN)medewerkers mijn abonnement al om kunnen zetten van zakeljike naar particuliere klant, dan heel graag, anders gaan we over 5 dagen maar weer naar de winkel... :@ 

Reputatie 5
Badge +6
Hallo RvdB78,

Zou je mij in een privé-bericht je gegevens willen sturen? Ik ben er niet zeker van of ik dit direct voor je kan oplossen maar wil aan de hand van je gegevens uitzoeken wat er precies aan de hand is en zal je dit in een privé-bericht terugkoppelen zodat je weet waar je aan toe bent.

Reageer