Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62636 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Swijters, welkom! Ik vind het heel vervelend dat je hier zo lang mee loopt! Helemaal omdat de oplossing heel simpel was: er stond een blokkade op dataroaming. Dat heb ik eraf gehaald, dus zet je toestel even uit en aan. Overigens adviseer ik altijd de APN op portalmmm.nl te zetten. Werkt het dan nog niet, kan je nog eens proberen om 4G uit te schakelen. Ik hoor graag of het opgelost is!

Update: mocht je problemen ondervinden met internet in het buitenland, neem het topic even door voor meer tips om het op te lossen. 

Ben superblij. Het lijkt te helpen. Heb nu H+ in beeld rechts bovenin. Nog 1 vraag: wat wil dat zeggen? In Ned. staat er op die plaats 4G.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn! H+ staat voor HSDPA +, dat is een snellere versie van 3G. Je zult als het goed is, merken dat het langzamer is dan 4G, maar het moet nog prima te doen zijn!
Hoihoi,
Toen ik laatst in Duitsland was werkte mijn internet ook niet. Kun je bij nij eventueel hetzelfde trucje doen als bij Swijters?
Groetjes
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rebecca, welkom op het forum! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie bij jou ook inderdaad dat roaming uitstaat in onze systemen. Dat kan ik voor je aanzetten. :)

Reageer je daarvoor op m'n privébericht? Ik heb nog wat verificatie van je nodig.
Kunt u ook kijken of er op mijn roming een blokade zit eerst deed mijn internet het 1.5 maand goed in malta en na een update niet meer
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Alz, bij jou staat geen roaming blokkade ingesteld. Wat geeft je telefoon voor foutmelding? Kun je nog wel bellen?

Hier een aantal stappen die dit probleem vaak verhelpen:
- Start het toestel opnieuw op
- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken" )
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl (APN instellingen voor 4G KPN)
Reputatie 7
Badge +28
@Alz: Geen nieuws is goed nieuws hoop ik? 🙂 Werkt het met deze stappen? Dan ben ik benieuwd wat het heeft opgelost.
Reputatie 3
Badge
@Joran. Als ik mag aanhaken : ik zit nu in Duitsland. Heb op 2 nummers van KPN geen internet .
Samen met Webcare roaming instellingen doorlopen, APN aangepast , reset, reboot. Verzin het maar.
In België werkte het wel vandaag wel (roamen).
Hebben jullie raad? Was oktober ook in Duitsland (zelfde omgeving). Toen was internet geen probleem.

Technische dienst zegt niets te kunnen betekenen. Heb ook gevraagd wie de roaming partner in Duitsland is , dan ga ik desnoods ook langs.
Kreeg via +316 1200 1200 te horen dat die er niet is en min of meer ik aan het lot overgelaten ben. Het ligt veelal aan de provider van “ dienst”
Hier ben ik uiteraard niet mee geholpen. Bovendien 2 telefoonnummers op 2 verschillende toestellen werken in ene niet meer. Vind ik toch een lastige om te verkroppen.

Ik hoor graag even
Bij mij werk het internet 4G in de UK niet. Alle bovenstaande acties al geprobeerd. Zit er ook een blokkade op? Groet, Rudi
Reputatie 7
Badge +20
Dag Triple_NL. Je mag zeker aanhaken, goed dat je dat doet. Nu zie ik dat je ondertussen wederom contact hebt gehad met mijn collega van de Technische Dienst. Je verbinding bleek weer hersteld te zijn en de oorzaak zouden we moeten zoeken in de locatie en niet in iets van je aansluiting. Klopt dat allemaal? Is alles zo duidelijk?
Reputatie 7
Badge +20
RudiV, wat jammer dat jij ook geen 4G-verbinding hebt. Nu heb ik vooralsnog geen gegevens van je, dus laten we het eerst in algemene zin proberen. Gezien je woordkeuze ga ik er vanuit dat je wel internet hebt, maar geen 4G. Heb je wel een 3G-verbinding? Zoiets kan simpelweg van het netwerk in Engeland afhangen: op sommige locaties zal er minder goed bereik zijn.
Ik kan alleen via de wifi op internet. Bovenin staat een R. Geen 4g of 3g. Gr Rudi
Reputatie 7
Badge +20
Dan wil ik toch eens met je meekijken, Rudi. Kun je aangeven waar in Engeland je bent? En zou je een mailtje willen sturen onder vermelding van ‘SF2332234’. Ik wil graag je volledige naam, je mobiele nummer en je adresgegevens hebben.
Bart,

Ik heb je een e-mail gestuurd. Gr. Rudi
Reputatie 3
Badge
@Bart_

Hoi Bart,
Dat klopt deels. Probleem wat ik ondervind speelt in gehele deel van Duitsland waar ik zit. Maar het probleem is groter op de specifieke locatie waar ik verblijf.

Probleem in algemene zin : ikzelf wordt alleen toegelaten op o2 2G netwerk, andere providers of andere netwerken van O2 (3G 4G) in Duitsland dus niet. Andere netwerken (telekom , Vodafone en e-plus) dus niet. Ook niet bij prima bereik

Op specifieke verblijflocatie: o2 lijkt overbelast te zijn in het schakelen van datasignalen, ik wordt dus van o2 2g data afgegooid en kan nergens anders naar roamen. Vrouwlief (ook KPN) komt wel bij telekom 4G uit bv

Pas na een reset vanuit KPN was huidige situatie pas mogelijk. Daarvoor 0,0 data in Duitsland.

Gevolg : data ontvangen gaat alles belabberd in Duitsland zo ook in de grote steden

Vreemde is voor beide werkte roamen in België feilloos (en 4G) en beide hebben zelfde APN instellingen.
Wij weren afgelopen jaar ook ik Duitsland op dezelfde locaties en toen geen centje pijn, (voor de EU roaming trouwens)
Goedemorgen,
Gisteren hen ik een mail gestuurd zoals door Bart bovenstaand verzocht aan *** ivm het probleem met het internet in het buitenland. Tot nu toe geen reactie meer ontvangen. Het probleem begint mij een beetje te irriteren.

Graag ontvang ik snel een reactie, volgens mij is roaming in het buitenland geblokkeerd door KPN.
Zoals ook bij andere mensen het geval was.
De APN instellingen allemaal goed.

Ik hoor graag zsm van KPN

Met vriendelijke groet, Rudi
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Triple_NL. Dat is een apart verhaal, ook omdat je vrouw (ook klant bij ons) dit dus niet heeft. Je kunt handmatig ook geen ander netwerk selecteren dan O2? Ben je nu nog steeds in Duitsland, of ben je inmiddels al weer terug?
Reputatie 7
Badge +20
Dag Rudi. Ik heb je bericht goed ontvangen! Op het Forum kunnen we niet altijd direct reageren op vragen en je zult soms iets langer moeten wachten op een antwoord. Als je snel hulp nodig hebt is een belletje naar de klantenservice of chat via de website de kortste klap.

Nu gaf je me in je mail het mobiele nummer door, maar ik zie het niet terug in mijn systeem. Dat komt omdat je een zakelijke aansluiting hebt en ik werk voor de consumentenmarkt. Ik kan dus niet op je aansluiting kijken hoe het precies zit. Je hebt als het goed is een contactpersoon. Hij kan je precies vertellen hoe het zit en je hier verder mee helpen. Weet je wie dit is?

Bart,

Bedankt voor je reactie. Via de kpn helpdesk en de service afdeling van ons bedrijf is het probleem opgelost. Dataverkeer in het buiteland stond niet aan.

Bedankt voor je hulp.

Groet, Rudi
Reputatie 7
Badge +20
Dag Rudi! Goed om te horen dat het is opgelost. Maak er een mooie tijd van in Engeland.
Reputatie 3
Badge
@Bart_ , sorry, net terug weer in NL ( vanmiddag 12:00 uur) laatste berichten gemist door gebrekkige data (en WiFi bundel invakantiepark was op)
Vouw kon wel geforceerd roamen naar telekom en Vodafone , mits bij een sterk signaal. Voorkeursnetwerk lijkt toch o2 te zijn.
Ikzelf ? Kwam niet verder dan o2. In stadscentrum trier 4G mogen gebruiken van ze . Handmatig roamen naar welk andernetwerk dan ook gaf de foutmelding “aanmelden op netwerk niet gelukt : niet bevoegd”
Eenmaal in België (Rond 10:00 vanochtend) direct 4G en kon zelfs ook handmatig naar orange toe, echter kwam weer snel op Proximus , maar altijd 4G

Vrouwlief, die Sl wat langer bij KPN zit had na de reset geen probleem meer en kon ook handmatig selecteren.
Haar toestel een Huawei P9 lite, ik een OnePlus 2, bride op Android 7.1.2.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Tripl_NL! Qua toestel zou je niet direct verschil moeten merken bij het inroamen op een buitenlands netwerk: dat is voor alles hetzelfde. Het is inderdaad zo dat O2 een zogeheten roamingpartner is, maar je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken die je in je toestel ziet staan bij de beschikbare netwerken. Ik heb helaas niet direct een goede verklaring voor waarom jij en je vrouw verschil ervoeren.
Hallo, ik zit nu in Roemenie en heb geen mobiel internet. Eerder als ik hier was was het nooit een probleem... Staat er bij mij evt ook een blokkade aan?

Gr. Marc
Reputatie 7
Badge +25
Hey Marc, goed dat je het meldt. Zou je eens de volgende dingen willen proberen?

- Check of roaming aan staat in de instellingen
- Handmatig een ander netwerk selecteren (i.p.v. automatisch)
- Toestel een keer herstarten

Laat je weten of dat lukt?