Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62644 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Pat vn, welkom op het Forum!
Wat jammer dat het weer fout is gegaan 😞 En best raar, aangezien je extra naar de instellingen hebt gekeken en hebt vergeleken met die van jou en je man.. Ik kijk graag of er een blokkade op dataroaming in ons systeem staat, dat zou namelijk veel verklaren! Kan je in jouw Forum profiel aangeven om welk 06-nummer (of klantnummer) het gaat? Dan controleer ik het zo snel mogelijk!

@Pietje1973, ik zie dat je een bericht gequoot hebt een tijdje geleden. Was dit per ongeluk, of kunnen we jou ook nog ergens bij helpen met dit onderwerp?
Badge
Hoi Susan, t nummer staat in mijn profiel
Badge
Goedemiddag Pat vn, welkom op het Forum!
Wat jammer dat het weer fout is gegaan 😞 En best raar, aangezien je extra naar de instellingen hebt gekeken en hebt vergeleken met die van jou en je man.. Ik kijk graag of er een blokkade op dataroaming in ons systeem staat, dat zou namelijk veel verklaren! Kan je in jouw Forum profiel aangeven om welk 06-nummer (of klantnummer) het gaat? Dan controleer ik het zo snel mogelijk!


Hoi Susan, Mijn klantnummer staat in het forumprofiel, het nummer waar t om gaat eindigt op 338
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Pat, bedankt voor je snelle reactie. Er was inderdaad Data Roaming uitgeschakeld in het abonnement van je dochter. Dit heb ik inmiddels aangepast, de eerstvolgende keer in het buitenland zou dit geen probleem meer moeten zijn! Jammer dat dit na de vakantie pas gevonden is 😞
Badge
Hoi Pat, bedankt voor je snelle reactie. Er was inderdaad Data Roaming uitgeschakeld in het abonnement van je dochter. Dit heb ik inmiddels aangepast, de eerstvolgende keer in het buitenland zou dit geen probleem meer moeten zijn! Jammer dat dit na de vakantie pas gevonden is :(

Hoi Susan, ik ga zo kijken of t werkt, we zijn nog in het buitenland!
Dank je wel alvast voor de hulp
Reputatie 7
Badge +21
Top, laat je me weten wat de bevindingen zijn? 🙂
Badge
Top, laat je me weten wat de bevindingen zijn? :)

Beetje late reactie; maar het werkt!
Dank je wel voor je hulp Susan
Hallo @Swijters, welkom! Ik vind het heel vervelend dat je hier zo lang mee loopt! Helemaal omdat de oplossing heel simpel was: er stond een blokkade op dataroaming. Dat heb ik eraf gehaald, dus zet je toestel even uit en aan. Overigens adviseer ik altijd de APN op portalmmm.nl te zetten. Werkt het dan nog niet, kan je nog eens proberen om 4G uit te schakelen. Ik hoor graag of het opgelost is!
Ik zit met dit zelfde probleem mijn data werkt niet als ik hem aanzet en ik krijg als foutmelding dat het netwerk niet wordt toegestaan. Al gebeld met kpn maar die zeggen dat het aan mn toestel ligt. Gister in rome werkte mn 4g nog, maar vandaag in tel aviv lukt het me niet om internetverbinding te krijgen. Hopelijk kan iemand me helpen
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te horen Pat, geniet nog even van je vakantie!

@Pascalegentil1, jouw vraag heb ik in jouw eigen topic beantwoord!
Goedemorgen!

Is het mogelijk om te checken of er ook een blokkade staat op mijn data roaming ?afgelopen paar keer in het buitenland nooit internet gehad. Alle instellingen nagelopen, extra bundel genomen niets hielp en ook van telefoon geswitcht werkte ook niet. Nu ga ik bijna weer en zou het dan wel fijn vinden als alles werkt, nu ik dit zo hier zo lees kan dit best de oplossing zijn.

Alvast bedankt!

Groet Roxanne
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Roxanne, welkom op het Forum!

Als ik je problemen lees dan kan het best zijn dat er inderdaad bij jou ook een blokkade op staat. Ik heb daarom meteen voor je gekeken, omdat je jouw klantnummer al had toegevoegd (top!). Het 06-nummer dat aan dit klantnummer gekoppeld is, heeft inderdaad een blokkade op roaming ingesteld. Ik ga er vanuit dat je dit wil deblokkeren, maar zou je hier nog wel akkoord op willen geven? Dan regel ik het daarna zo snel mogelijk zodat je de komende vakantie wel internet kan gaan gebruiken!
Goedemorgen Roxanne, welkom op het Forum!

Als ik je problemen lees dan kan het best zijn dat er inderdaad bij jou ook een blokkade op staat. Ik heb daarom meteen voor je gekeken, omdat je jouw klantnummer al had toegevoegd (top!). Het 06-nummer dat aan dit klantnummer gekoppeld is, heeft inderdaad een blokkade op roaming ingesteld. Ik ga er vanuit dat je dit wil deblokkeren, maar zou je hier nog wel akkoord op willen geven? Dan regel ik het daarna zo snel mogelijk zodat je de komende vakantie wel internet kan gaan gebruiken!


Ha Susan!

Bedankt voor het snelle antwoord! Natuurlijk akkoord om dit te deblokkeren.

Heel erg fijn!
Reputatie 7
Badge +21
Duidelijk, bij deze is de blokkade eraf gehaald! 😉 Veel plezier alvast in het buitenland!
Ik heb extra mb's gekocht voor roaming in het buitenland, maar krijg geen verbinding. Hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen CJ33, welkom op het Forum!

Het kan meerdere oorzaken hebben, ik ga het proberen te achterhalen voor je. Want het is wel fijn als je er gewoon gebruik van kan maken!

Allereerst ben ik benieuwd of je voor de bundel wel gewoon verbinding had, in het buitenland. En in welk land bevind je je nu? Is dit een EU-land, of heb je een bundel gekocht voor buiten Europa?

Wil je daarnaast controleren of de instellingen goed staan, per toestel is dit net even anders maar kan je met behulp van onze toestelhulp wel nakijken. Kies jouw toestel, ga naar het kopje 'Buitenland' en controleren maar!

Tot slot zou ik graag jouw 06-nummer ontvangen, zodat ik het een en ander kan nakijken in ons systeem. Wil je deze toevoegen aan jouw Forum profiel (onder het kopje klantnummer mobiel of persoonlijke opmerkingen, alleen zichtbaar voor jou en mij!).
Reputatie 7
Badge +21
@CJ33, ik heb geen reactie meer gehad en zie ook geen ingevuld Forum profiel. Heb je inmiddels alweer verbinding in het buitenland na de tips hierboven of kan ik je hier nog bij helpen?
Hallo @Swijters, welkom! Ik vind het heel vervelend dat je hier zo lang mee loopt! Helemaal omdat de oplossing heel simpel was: er stond een blokkade op dataroaming. Dat heb ik eraf gehaald, dus zet je toestel even uit en aan. Overigens adviseer ik altijd de APN op portalmmm.nl te zetten. Werkt het dan nog niet, kan je nog eens proberen om 4G uit te schakelen. Ik hoor graag of het opgelost is!

Hallo Marcia, staat er bij mij ook een blokkade op de dataroaming, met geen mogelijk het lukt mij een verbinding te maken in het buitenlan met mobiel internet. Ik heb de zorgeloos onlinebundel, zo zorgeloos is dat niet in het buitenland.help! A.
Groet A .
@CJ33, ik heb geen reactie meer gehad en zie ook geen ingevuld Forum profiel. Heb je inmiddels alweer verbinding in het buitenland na de tips hierboven of kan ik je hier nog bij helpen?

Beste Susan,

Ik ben momenteel in het buitenland in Spanje en ik krijg maar geen verbinding met het internet en de dataroaming staat aan. Ik heb mijn toestel aantal keren uit en gaan gezet. Ik heb ook geprobeerd 'Mobile Data Network te veranderen naar portalmmm.nl, maar ook geen succes. Bij Carrier zie ik wel 4 Netwerken: Orange SP, Vodafone ES, Movistar, YOIGO. Ik weet niet of dit een rol kan spelen.

Ik hoop snel van je te mogen horen en dat dit probleem opgelost kan worden.

Mvg,

Kenny
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Anneroos, ik help je graag verder! Als je het hebt over Zorgeloos Online bundel denk ik meteen een prepaid, heb je een prepaid simkaartje van KPN? Zou je het 06-nummer kunnen toevoegen aan jouw Forum profiel zodat ik het een en ander kan controleren?

Je kan in ieder geval controleren of 4G uit staat, en kan je ook kijken welke APN ingesteld staat? Tot slot, in welk land ben je op dit moment?

@kenny1995, wat vervelend dat je geen verbinding krijgt! Wat is de APN op dit moment, welke staat ingesteld? En zou je een mobiel netwerk handmatig kunnen selecteren, in plaats van automatisch? Verder ontvang ik ook graag jouw 06-nummer!
Ik heb inderdaad een prepaid kaart omdat ik thuis totaal geen intvangst heb voor mobil internet, vandaar prepaid.
is portalmmm.nl ik heb ook internet geprobeerd in te vullen zonder resultaat.
Welke netwerk ik hier ook kies ik krijg geen verbinding
Ik ben momenteel in het Verenigd koninkrijk ik hoo dat je me kunt helpen want het begint behoorlijk lastig te worden het is niet de eerste keer dat iik geen enkele verbinding krijg in het buitenland. Bedankt vast,
Anneroos.
Kan er iemand kijken of er ook bij mij een blokkade is ingesteld op mijn dataroaming, ben intussen al bijna een week in het VK en mijn mobiele internet doet het nog steeds niet, instellingen allemaal intussen al zoveel keer nagelopen,die kloppen , ik heb mijn profiel aangepast, 3x een vraag gesteld op het forum, wie helpt? Gr. Anneroos
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anneroos, ik zie geen blokkade ingesteld staan. Ik heb de APN instellingen nagekeken en een wijziging ingevoerd om te kijken of dit helpt!

Heb je ook geen internet sinds de Zorgeloos Online bundel? Heb je misschien een ander toestel in de buurt om je simkaart in te testen?
Dank je wel Susan, het heeft niet geholpen helaas. Zelfs in ander toestel deed het niks.
Terwijl ik het wel in NL kon gebruiken. Het is alleen in het buitenland telkens een probleem.
Ik wilde dat ik het echt kon oplossen.
Groet Anneroos.
Reputatie 7
Badge +21
Raar.. het zou gewoon hetzelfde moeten werken. Gelukkig werkt het in Nederland wel, maar ik snap dat je er ook gebruik van wil maken buiten Nederland om. Omdat het simkaartje ook in een ander toestel (met andere instellingen waarschijnlijk) het niet doet zou ik toch aanraden om een vervangende simkaart aan te vragen als je terug bent.

Ik had ook graag het nu opgelost, nu je er bent. Maar anders kan de APN instellingen, toestelinstellingen en simkaartwissel kunnen we niet nakijken 😞 En volgens mij zijn mijn tips ook op.. Wellicht dat iemand anders op het Forum nog met het oplossende idee komt zolang je er nog bent! 🤓 🤞🏼
Hallo Susan, ja heel vervelend ik heb dit abonnement speciaal genomen om in Engeland bereikbaar te zijn en dat is de hele vakantie niet gelukt , ik heb zelfs een KPN-simkaart. Heel vervelend dus .
Kwam ik weer op Nederlandse bodem heb ik direct ontvangst.
Kaart wissel gaat me nog meer geld kosten ,eerst abonnement voor niks afgesloten en dan ook nog nieuwe kaart kopen.
In Spanje had ik nooit problemen met dezelfde kaart, ik heb deze al zo lang!
Groet Anneroos.