Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62641 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Dat begrijp ik, maar we hebben eigenlijk alles al geprobeerd! Het gaat hier om prepaid, niet om een abonnement. Omdat het om prepaid gaat betaal je eenmalig € 4,99 voor een vervangende simkaart. Die zou ik wel kunnen vergoeden door € 4,99 toe te voegen aan je tegoed. Dan betaal je er dus niet extra voor, maar heb je een paar werkdagen (maximaal 5) niks aan je huidige simkaart.
Ok, dan houd ik hetzelfde nummer? Zo ja dan moeten we dat inderdaad doen.
Bedankt vast,
Anneroos.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Anneroos, je behoudt dan hetzelfde nummer! Je dient de vervangende simkaart dan wel via deze website aan te vragen! Wil je een seintje geven op het moment dat je dit hebt gedaan? Dan kan ik namelijk die € 4,99 weer toevoegen als tegoed 😉
Hallo Susan , ik heb daarnet een nieuwe kaart aangevraagd, dus als je dat bedrag aan mijn kaart zou kunnen toevoegen , zou ik al wat geholpen zijn. Bedankt voor al je hulp! Hopelijk is dit de oplossing. ??
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anneroos, helemaal goed! De € 4,99 is inmiddels weer toegevoegd! Ik hoop met je mee. In ieder geval tot zover graag gedaan 🙂
Hallo @Swijters, welkom! Ik vind het heel vervelend dat je hier zo lang mee loopt! Helemaal omdat de oplossing heel simpel was: er stond een blokkade op dataroaming. Dat heb ik eraf gehaald, dus zet je toestel even uit en aan. Overigens adviseer ik altijd de APN op portalmmm.nl te zetten. Werkt het dan nog niet, kan je nog eens proberen om 4G uit te schakelen. Ik hoor graag of het opgelost is!



Beste,

Ik heb volgens mij last van het zelfde probleem. Ik ben nu in Duitsland Oostenrijk Kroatië en Slovenië geweest. Overal geen bereik! Mijn vriendin loopt naast mij met ook een KPN abonnement, zij heeft echt overal bereik! Graag hulp!

Met vriendelijke groet,
Thijs
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Thijs, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dat je echt in geen enkel land bereik hebt, kan dan misschien te maken hebben met een blokkade op roaming. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met postcode + huisnummer, naam en 06-nummer? Dan ga ik het een en ander voor je nakijken!
Goedemorgen Thijs, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dat je echt in geen enkel land bereik hebt, kan dan misschien te maken hebben met een blokkade op roaming. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met postcode + huisnummer, naam en 06-nummer? Dan ga ik het een en ander voor je nakijken!

Ik heb het ingevuld. Hoor het graag dankjewel!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je gegevens! Ik zie geen blokkade, en zie ook dat er in ieder geval afgelopen 3 dagen wel data verbruikt is in verschillende roaming zones.. Dus het lijkt erop dat je wel verbinding kan maken. Kan je proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren in plaats van automatisch? En controleren of het bijvoorbeeld wel werkt als je 4G uitschakelt en alleen 2G/3G gebruikt?
Bedankt voor je gegevens! Ik zie geen blokkade, en zie ook dat er in ieder geval afgelopen 3 dagen wel data verbruikt is in verschillende roaming zones.. Dus het lijkt erop dat je wel verbinding kan maken. Kan je proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren in plaats van automatisch? En controleren of het bijvoorbeeld wel werkt als je 4G uitschakelt en alleen 2G/3G gebruikt?

Ik ben nu inmiddels weer thuis van vakantie, sinds donderdag. Dus de afgelopen 3 dagen kan wel kloppen. Ik heb handmatig en automatisch gebruikt. Af en toe had ik wat internet. Wil graag dat het is opgelost bij de volgende trip. En gewoon overal continu internet hebben. Hoor het graag
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp dat je graag wil dat het opgelost is, wanneer je weer op vakantie gaat. Echter is het lastig controleren hier in Nederland wat er fout ging. Handmatig netwerk selecteren raden we altijd aan, en daarnaast 4G uitschakelen proberen. In veel gevallen lost dat het probleem al op. Mocht dat niet zo zijn en je hebt er de volgende trip weer problemen mee, dan wil ik aanraden om de instellingen van jouw toestel te controleren (voor de zekerheid) en direct contact met ons op te nemen. Dit kan via +31612001200 of via de LiveChat functie zodat we direct het een en ander kunnen nakijken voor je!
Goede dag.
Ik heb ook geen internettoegang in het buitenland. Zou ook bij mij sprake kunnen zijn van een blokkade?
Alle instellingen heb ik zoals beschreven.aangepast.
Reputatie 5
Badge +3
En de telefoon opnieuw opstarten nadat u roaming heeft geactiveerd ?
Dat helpt in mijn geval.
Reputatie 7
Badge +28
Kun je jouw adresgegevens en klantnummer nog toevoegen aan je profiel Carneool? Dan kan ik nakijken of er een blokkade is ingesteld.

Vaak is het een probleem met het bereik. Als je nergens kunt internetten, controleer dan deze checklist nog even:
- Start het toestel opnieuw op
- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider)
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet (APN instellingen voor 4G KPN)
Joran

Profiel is aangepast.
Reputatie 7
Badge +28
Het was inderdaad een blokkade op roaming. De blokkade is verwijderd, je kunt het toestel even opnieuw opstarten of vliegtuigmode aan en uitzetten en het zou weer moeten werken. Laat maar even weten of het is gelukt 🙂
Top! Bedankt voor de snelle service ?????
Hallo @Swijters, welkom! Ik vind het heel vervelend dat je hier zo lang mee loopt! Helemaal omdat de oplossing heel simpel was: er stond een blokkade op dataroaming. Dat heb ik eraf gehaald, dus zet je toestel even uit en aan. Overigens adviseer ik altijd de APN op portalmmm.nl te zetten. Werkt het dan nog niet, kan je nog eens proberen om 4G uit te schakelen. Ik hoor graag of het opgelost is!
APN gewijzigd van 'internet' naar 'portalmmm.nl' et voilà: 4G werd geactiveerd!
Ik ben in Bonaire en kan niet internetten. Heb hier 4g netwerk, ook al geprobeerd op 3g maar werkt ook niet. Dataroaming staat aan. Aan en uitzetten ook al geprobeerd net als switchen van Telecom aanbieder. Wat kan het probleem zijn?
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Rijnberg, welkom hier. Zou je ook de APN nog kunnen controleren in de instellingen? Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn.
Hi Paul, APN staat op "internet"
Reputatie 7
Badge +28
Dat is prima. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijken we de netwerkinstellingen aan onze kant na.
Ok is inmiddels gebeurd, alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond! Ik heb zojuist bij de instellingen gekeken, en ik zie geen bijzonderheden waardoor dit zou kunnen komen! Heb je bij jouw iPhone ook nog een instelling voor EU Internet in het toestel zelf? Die dien je dan uit te schakelen. Je kan de instellingen controleren via onze toestelhulp! Verder kan je uiteraard portalmmm.nl even testen.

Let er wel op, Bonaire valt niet onder de EU-landen. Je abonnement is dus niet geldig in dit land, je kan het beste een bundel hiervoor aanschaffen (kosten internet gebruik zonder bundel kunnen hoog oplopen). Wel onder de Voordeellanden buiten de EU, qua bundels.
Hallo,
Ik heb het idee dat bij mij de roaming instellingen ook geblokkeerd zijn.
Alle instellingen op mijn inmiddels nieuwe telefoon ivm. met deze problemen staan goed ingesteld.

Ik ben hier al eens voor naar een KPN winkel geweest maar zou dit eens gecontroleerd kunnen worden?