Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62644 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hi @Jos007. We helpen je graag verder. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer, mobielnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Ik heb mijn gegevens aangevuld.
Weet mijn klant nummers zo even niet terug maar neem aan dat jullie dat ook wel kunnen nakijken.
Alvast bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jos, je vermoeden klopt. Er stond nog een blokkade ingesteld op roaming. Kun je het nu nog eens proberen? Start eventueel het toestel opnieuw op als het niet direct werkt (of even vliegtuigstand in en uit schakelen).
Hallo,Ik rijd vanmiddag door Duitsland en zal het dan direct uit proberen.
Ik houd je op de hoogte.

Alvast bedankt voor de moeite.
Onze zoon had afgelopen week ook geen internet in Zwitserland. Misschien ook een blokkade van roaming?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @boerinnetje2821. Wat vervelend dat jullie zoon geen internetverbinding had in Zwitserland. We zullen voor je uitzoeken of er een blokkade zit op roaming. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Laat je een berichtje achter wanneer je de gegevens hebt aangevuld? We horen graag van je!
Gegevens ingevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @boerinnetje2821, een blokkade was inderdaad het geval! Die is vanaf nu weer verwijderd.
Dank je. Ik begrijp alleen niet waarom die er op zat. Gaat dat automatisch?
Reputatie 7
Badge +28
Dat stamt waarschijnlijk uit de tijd voor roaming in Europa uit de normale bundel ging. Een blokkade is op verzoek in te stellen of wordt automatisch ingesteld als een buitenlandbundel volledig is verbruikt (om extra kosten te voorkomen).
Ik kom regelmatig in Servië. En de laatste keer had ik geen internet. Ik heb de instellingen nooit veranderd, maar wel een keer een nieuw toestel onder garantie gekregen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Tweetweeties, Je abonnement is voor dit land niet geldig. Zodra je € 60,50 (incl. BTW) aan kosten hebt gemaakt voor je gebruikte MB's, blokkeert je internet automatisch. Heb je hier een sms bericht over gehad? Met een Extra Bundel voor landen in de tariefregio 'Voordeellanden buiten EU' internet, bel en sms je voordeliger. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms. Als je al gebruik maakt van een buitenlandbundel, heb je ook gecontroleerd of roaming aan staat? Je geeft aan dat je nooit instellingen hebt veranderd, maar de instellingen controleren kan natuurlijk geen kwaad. Op deze pagina kun je jouw toestel selecteren, vervolgens kies je: 'Internet Handmatig instellen'. Hier kun je de APN instellingen controleren. Als ook dit goed staat, zou je dan jouw 06-nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik bekijken of alle instellingen aan onze kant ook goed staat.
Kunt u ook kijken of er op mijn roaming een blokkade zit mijn internet werkt in Nederland maar net zoals Swijters had krijg ik geen internet meer waneer ik buiten Nederland ga
Reputatie 7
Badge +25
Kunt u ook kijken of er op mijn roaming een blokkade zit mijn internet werkt in Nederland maar net zoals Swijters had krijg ik geen internet meer waneer ik buiten Nederland ga
@Gerjon van Braak: dat kunnen we checken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

9 van de 10 keer is het overigens één van onderstaande dingen:

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)
@Paul_ Ik heb alles ingevuld in mijn profiel dat ik weet. laat me weten als er nog iets bij moet
Reputatie 7
Badge +25
@Gerjon van Braak: ik mis nog het klantnummer van het betreffende abonnement. Die staat bijvoorbeeld op de facturen die je kan vinden in MijnKPN.
@Paul_ Ik heb het klantennummer ingevuld voor mobiel want daar gaat het over
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb gekeken en ik zie meerdere 06-nummers onder het klantnummer. 1 van die nummers heeft inderdaad een blokkade op roaming. Stuur mij een privébericht om welk 06-nummer het gaat, en dan haal ik die blokkade eraf. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt @Gerjon van Braak! Ik heb de blokkade eraf gehaald. Je zou weer gewoon moeten internetten in het buitenland. 🙂
@Paul_ Bedankt voor de hulp en hoe snel u het heeft afgehandeld
Goedenavond,

bij mij lijkt hetzelfde probleem te ontstaan als bij de mensen in dit topic. In het Nederland geen problemen maar de laatste 2x dat ik de grens over ging had ik geen internet. Aangezien ik binnenkort weer naar het buitenland ga zou ik graag willen vragen of jullie kunnen checken of het bij mij ook geblokkeerd staat?

mvg
@FeddeLeGabber : Ik wil dat graag voor je controleren. Kun je je profiel updaten en hier een seintje geven dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik of een van mijn collega's wat we hier aan kunnen doen. 🙂
Bovenstaand probleem heb ik ook altijd. Ga komende week weer naar Zuid-Afrika. Kunt u mij helpen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @NellieR. Welkom op het forum. We zullen voor jou uitzoeken of er een blokkade op roaming zit. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Het 06-nummer kan je kwijt in het "persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Gedaan