Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62636 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Top! Ik zie geen blokkades, wat goed is. Wel is het zo dat je het beste een bundel aan kunt schaffen voor Zuid-Afrika, namelijk:

Je abonnement is voor dit land niet geldig. Met een Extra Bundel voor landen in de tariefregio 'Voordeellanden buiten EU' internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms.

Als je geen bundel aanschaft, zul je eerst naar je browser moeten, die je vervolgens vertelt dat één MB 2,50 euro kost en dat je beter een bundel aan kunt schaffen 😉. Dan zou het echter gewoon moeten lukken. Als dat niet het geval is, kan je proberen om de APN op 'internet' te zetten en 4G uit te schakelen. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, laat je dan een bericht achter als je ergens een wifi verbinding hebt? Dan helpen we je verder terwijl je in Zuid-Afrika bent. Goede reis!
Badge
Ik heb ook al een week geen internet in het buitenland ik heb de klantenservice gebeld en die zeggen alleen dat ik een sms heb ontvangen en dat ik de verbinding moet verbreken zit er soms ook bij mij een blokkade op ?
Ik wordt er wel doodziek van dat het niet naar behoren werkt.
Mvg Ada
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Adriana 2018, ik ga dit direct voor je uitzoeken. In welk land ben je? Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en 06-nummer/klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
@Joran ik heb hetzelfde probleem als Adriana. Ik kan gewoon bellen/SMS'en in het buitenland, maar internet werkt niet. Ik heb Roaming aangezet, APN ingesteld maar nog steeds geen mobiel internet. Mobiel opnieuw opgestart; allemaal geen zin. Ik ben op vakantie binnen een EU land (Oostenrijk).

Zou je voor mij ook kunnen kijken of er een roaming blokkade aanstaat?
Reputatie 7
Badge +28
@winand2: Welkom! Dat was inderdaad het geval. Die blokkade is nu verwijderd. Als het niet direct werkt kun je vliegtuigstand even in- en uitschakelen (of je telefoon opnieuw opstarten). Laat maar weten of het daarmee is opgelost 🙂
Bedankt! Na het in- en uitschakelen van vliegtuigstand werkt het!
Badge
Ik heb ook al een week geen internet in het buitenland ik heb de klantenservice gebeld en die zeggen alleen dat ik een sms heb ontvangen en dat ik de verbinding moet verbreken zit er soms ook bij mij een blokkade op ?
Ik wordt er wel doodziek van dat het niet naar behoren werkt.
Mvg Ada
Badge
Il zit in Turkije
Badge
Hoi @Adriana 2018, ik ga dit direct voor je uitzoeken. In welk land ben je? Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en 06-nummer/klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Badge
Ik heb inmiddels mijn profiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +21
@Adriana 2018, bedankt voor je bericht! Ik zie helaas nog een 06-nummer in je profiel of klantnummer, maar heb even gezocht op het adres. Het lijkt me dat ik dan het juiste 06-nummer heb. Hier zie ik geen blokkade op staan.. Je geeft aan dat je in Turkije bent, maar ik zie geen bundel voor Turkije. Turkije valt namelijk onder de Voordeellanden buiten de EU. Je abonnement is niet geldig in dit land. Gebruik je internet zonder bundel, dan ga je € 2,50 per MB. Dat zou ik niet willen aanraden!

Zou je jouw instellingen bij langs kunnen gaan? Denk hierbij om het handmatig selecteren van een netwerk (het kan zijn dat dit op automatisch staat en juist dat netwerk het even niet goed doet). Controleer daarnaast ook even of 2G/3G wel werkt. Niet in alle landen is 4G opperbest namelijk. Tot slot kan je even het toestel uitschakelen, simkaart eruit halen, er weer in stoppen en het toestel weer opstarten. Dit helpt vaak ook wel!

Ik hoor graag of het geholpen heeft of niet.
@Joran Hallo, ik heb hetzelfde probleem als bovengenoemde mensen.
Afgelopen week nieuwe telefoon gekocht met abonnement bij KPN. Ik zit nu in het buitenland (Italië) en bellen/sms'en kan ik wel, ook internet via wifi-verbinding, maar via mobiele data kan ik niet gebruik maken van internet.
Ook ik heb al Roaming aangezet, veranderd naar 3g/2g netwerk, APN ingesteld etc. maar helpt allemaal niet. Kan je voor mij ook kijken of er blokkade zit?
Reputatie 7
Badge +21
@GertjanG, oh dat is lastig! Ik wil uiteraard wat dingen voor je uitzoeken. Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan kunnen we je sneller helpen!
@GertjanG, oh dat is lastig! Ik wil uiteraard wat dingen voor je uitzoeken. Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan kunnen we je sneller helpen!

@Susan_ Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld!
Reputatie 7
Badge +19
@GertjanG, Ik kom geen bijzonderheden tegen, aan onze kant staat alles goed. Vermoedelijk staat er toch een instelling in jouw toestel niet goed. Welk toestel gebruik je? Heb je ook al eens een andere aanbieder geselecteerd om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?
Hoi Marina, toestel nog een keer aan en uit gezet en alles lijkt nu weer te werken. Bedankt voor de hulp.
Blij om dat te lezen, @GertjanG . Geniet van Italië!
Het mobiel van mijn vrouw heeft geen internet terwijl ik en mijn kinderen het wel hebben. Allemaal zitten we bij kpn. De instellingen kloppen ook allemaal. Wat kan ik doen zodat mijn vrouw ook internet heeft? In nederland werkt het allemaal wel.

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic
Beste,

Sinds kort is het me opgevallen dat ik exact dezelfde problemen heb als die in dit topic beschreven staan: mobiel (prepaid) internet in het buitenland werkt niet. Eerst dacht ik dat het wellicht aan de specifieke locatie lag (vorige maand was ik een aantal dagen in Duitsland, Berlijn). Maar ook in België kan geen verbinding gemaakt worden met mobiel internet. Let wel: vorig jaar werkte het mobiel internet in het buitenland nog prima.

Alle instellingen lijken correct te zijn als ik het zo vergelijk. Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn dataroaming geblokkeerd is in het buitenland? Het zou heel prettig zijn als dit probleem kan opgelost worden.

Gr. Niels
Reputatie 7
Badge +30
Beste @HaraldZomers en @Jorinus, welkom! Heel erg vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten! Gek dat het vorig jaar nog wel werkte, Niels.. Hebben jullie de APN op 'internet', mobiel internet en dataroaming aan? Je kunt eventueel proberen om 4G uit te zetten, handmatig een ander netwerk te kiezen én je toestel uit en aan te zetten. Werkt het dan nog niet, willen jullie dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan help ik je er verder mee.
Marcia. Heb alles gedaan wat je zei. Herft niet geholpen. Ik heb mijn profiel asngepast. Klant nr. Weet ik zo niet, zit nl in het buitenland.
Groet, harald
Reputatie 7
Badge +30
Yes, bedankt! Roaming stond uit in ons systeem. Ik heb het nu weer aangezet: zet je toestel even uit en aan en het moet weer werken. Laat je het nog even weten of dat inderdaad het geval is?
Beste @HaraldZomers en @Jorinus, welkom! Heel erg vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten! Gek dat het vorig jaar nog wel werkte, Niels.. Hebben jullie de APN op 'internet', mobiel internet en dataroaming aan? Je kunt eventueel proberen om 4G uit te zetten, handmatig een ander netwerk te kiezen én je toestel uit en aan te zetten. Werkt het dan nog niet, willen jullie dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan help ik je er verder mee.
Beste Marcia,

De APN staat standaard inderdaad ingesteld op `internet'. Van alle andere suggesties heb ik alleen nog niet de optie van een ander netwerk handmatig proberen te kiezen geprobeerd. Dat zal ik volgende week weer even proberen (buitenland ligt hier om de hoek). Alle andere suggesties had ik al geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb in ieder geval mijn profiel aangepast (behalve het ID, die ik zo even niet uit mijn hoofd weet), mocht je al direct kunnen controleren of de roaming uitstond of niet.

Dank voor de hulp alvast!
Reputatie 7
Badge +30
Lijkt me goed om dat nog even te proberen inderdaad. Er staan geen blokkades op je aansluiting en, zoals je zelf ook zult weten 😉, staat er nog genoeg beltegoed op. Laat het maar even weten, anders laten we het uitzoeken door onze technische dienst!