Mobiel internet gaat extreem snel op

• 17 januari 2015
  • 3 reacties
  • 462 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een KPN abonnement met 1000mb internet. Gek genoeg ben ik vrijwel altijd rond de helft van de maand door mijn bundel heen terwijl ik 70% van de tijd mobiel internet handmatig uitzet en wifi gebruik. Als mobiel internet aanstaat gebruik ik dit alleen om te whatsappen, surfen en facebook. 

Hiervoor had ik een Simyo abonnement met 500mb, mijn gebruik is precies hetzelfde maar ik kwam vrijwel nooit over de 500mb heen. 

Hoe kan dit? 

Bedankt alvast. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Melanie, 

Dat is nogal een verschil dan in je verbruik. Heb je een app gedownload om te monitoren hoeveel je verbruikt? Zo niet, dan raad ik je dat aan om te doen, zodat het voor jezelf inzichtelijker wordt. 

Wanneer je overschakelt naar WiFi en dit netwerk is niet sterk genoeg, dan schakelt je toestel terug naar MB's uit de bundel. Dit is iets om in de gaten te houden. 

Het is voor mij helaas niet inzichtelijk waar je MB's aan opgaan in verband met de Wet op Privacy. Ik hoop dat een app je in ieder geval meer inzicht gaat geven. Ook is het aan te raden om apps vanuit het systeem van je toestel af te sluiten, zodat deze niet op de achtergrond door blijven draaien. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 2
Badge
Ik weet dat facebook toevallig standaard automatisch filmpjes download en buffert via 3G/4G. Wellicht is dit in jouw telefoon zo ingesteld dat facebook constant aan het bufferen is. Afhankelijk van het type telefoon kunnenapps automatisch updaten?

Reputatie 7
In facebook is een instelling opgenomen of video's automatisch afgespeeld moeten worden.

Zet deze optie uit.

Reageer