Mobiel internet in Duitsland

• 30 december 2018
  • 3 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 2
Beste lezers,

De laatste tijd komen er diverse klachten voorbij van geen tot slecht internet in Duitsland. Ook de inwoners van Duitsland zijn slecht te spreken over het mobile netwerk.
Lees daarom dit artikel dat afgelopen week in de Duitse media stond :

https://www.welt.de/politik/deutschland/article186160422/Mobilfunk-Studie-Deutsches-Netz-schlechter-als-das-in-Albanien.html

Alvast een prettige jaarwisseling gewenst, en een goed begin van 2019

3 reacties

Reputatie 1
Helaas ook mijn ervaring.

Daarnaast helpen de nieuwe roamingsregels ook niet atlijd bij dekking
Voordat roaming veranderde juni 2017 was het in Duitsland dikke prima. Waarschijnlijk een contractechnisch iets. Ieder gebied waar ik was was een van de 4 grote providers via 4G te benaderen (Vodafone , E-plus, o2 en T-Mobile)

nu heb ik alleen nog maar bij E-plus 4G en buiten de grote steden vind je slecht E-plus. Sterker nog hele stukken heb ik zelfs geen data ( ook geen 3G UMTS of welke smaak dan ook).

Hoop snel dat KPN met andere partijen ook nieuwe contracten weet af te sluiten. Mijn vader zit bij Vodafone met pre-paid achtige constructie en hij zelf heeft prima 4G verbindingen op dezelfde locaties ( en dan maakt hij niet altijd gebuik van het Vodafone netwerk)
Reputatie 2
Hi Henry, bedankt voor het delen! De klachten over mobiel bereik in het buitenland nemen in vakantieperiodes toe inderdaad. Ik moet wel even een opfriscursus Duits doen om alles te begrijpen. ;)
Google translate ? 😉
Reputatie 7
Badge +24
Hi Henry, bedankt voor het delen! De klachten over mobiel bereik in het buitenland nemen in vakantieperiodes toe inderdaad. Ik moet wel even een opfriscursus Duits doen om alles te begrijpen. 😉

Reageer