Beantwoord

mobiel internet in het buitenland werkt niet

  • 11 June 2019
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Beste moderatoren en forumleden,

bij recente bezoeken aan de VS en in Duitsland heb ik geen mobiel internet kunnen gebruiken wat heel vervelend was. Bij voorbeeld het gebruik van Google maps werkt niet of snel even wat opzoeken gaat alleen als er een WiFi verbinding is. Mijn toestel is een Iphone XS met een ongelimiteerd data en belbundel.
Bij mijn weten staat bij mij "alles aan" in mijn telefoon, dataroaming, automatische provider etc. Wat ik vaker lees op het forum is dat er een blokkade op dataroaming kan zitten. Als dat zo is: hoe kan het eraf?

alvast dank voor reakties en oplossingen

Frank
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 June 2019, 08:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @revheadfrank, Welkom hier! Wat lastig dat je geen verbinding krijgt met het internet in het buitenland. Bellen lukte wel? Heb je al eens gekeken naar de APN instellingen? Als dit niet goed staat, kun je ook niet internetten in het buitenland via mobiel internet. De APN instellingen van de iPhone XS kun je vinden via deze link. Kun je controleren of dit goed staat? Zo niet, wil ik je vragen om de instellingen volgens de instructies aan te passen. Roaming moet aan staan bij je instellingen, maar ook in ons netwerk. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan controleer ik of dat goed staat. Stuur je hier weer een berichtje als je de gegevens in je forumprofiel hebt aangevuld en de APN instellingen gecontroleerd hebt?
Dag Marina,

bedankt voor je reactie op mijn post.
Ik heb mijn profiel aangevuld en mijn APN instellingen gecontroleerd. Zij staan goed volgens de instructie.

met vriendelijke groet,

Frank
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @revheadfrank, Ik mis nog het klantnummer van je mobiele abonnement, zou je deze nog willen toevoegen bij je mobiele nummer?
mijn klantnummer KPN is

Mijn laatste KPN contract heb ik bij MediaMarkt afgesloten en daar is geen klantnummer vermeld. Het betrof een verlenging van een bestaand contract dus het klantnummer zou hetzelfde moeten zijn.

met vriendelijke groet,

Frank

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @revheadfrank, Dit nummer klopt hoor, bedankt. De netwerkinstellingen aan onze kant staan ook goed. Wanneer je weer in het buitenland bent, kun je handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch) verbinden Je kunt dan verschillende netwerken testen om te kijken met welk netwerk je het beste bereik hebt. Terugschakelen naar 3G wil ook nog helpen. Mocht je de volgende keer weer geen verbinding krijgen met een netwerk in het buitenland aan de hand van deze tips. Kun je mij dan een berichtje sturen? Dan schakel ik met onze technische dienst. Zij nemen dan contact met je op en kunnen het netwerk analyseren. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, hoor ik het graag van je.
Bedankt voor je reactie. ik ben volgende week weer op pad en kan het dan weer proberen.
hartelijk dan zover
Frank

Reageer