Beantwoord

Mobiel internet in Thailand

  • 19 January 2019
  • 10 reacties
  • 1800 keer bekeken

Ik ben twee dagen in Thailand en mobiel internet werkt niet. De instellingen zijn volgens mij goed. Hiervoor was ik in Laos waar het aanvankelijk ook niet werkte, totdat ik het netwerktype aanpaste naar 2G. Toen werkte het wel. Ik heb gevarieerd met instellingen maar het lukt nog niet in Thailand. Tips?
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 January 2019, 21:04

Bekijk origineel

10 reacties

Pak een dtac sim in Thailand werkt perfect en overal bereik.
Zit zelf nu Thailand op Koh lanta en ontvangst is altijd uitstekend en kost zowat niks.
Happy tourist sim 4g
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Henk WH, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Twee dagen is niet lang, inmiddels alweer bijna voorbij 😞 Ik kijk graag met je mee hoe dit kan, alleen heb ik hier wel gegevens voor nodig.

Zou je allereerst de instellingen van jouw toestel willen controleren volgens ons stappenplan? Daarnaast ben ik benieuwd of je een bundel hebt aangeschaft voor Thailand (Voordeelland buiten de EU). Verder kan je altijd even testen of handmatig een netwerk selecteren beter werkt.

Mocht je er niet uitkomen, dan ontvang ik graag in ieder geval je naam, postcode + huisnummer en 06-nummer via jouw Forum profiel. Mocht je ergens WiFi hebben kan je ook in live contact komen met onze LiveChat functie.
Instellingen zijn gecontroleerd en ik heb een nieuw toegangspunt gemaakt. Dit had ik in Laos ook al gedaan maar dat was niet de oplossing. De handmatige settings zijn hetzelfde.
Ik heb overigens een Overige Landen Buiten EU bundel, omdat ik ook in Laos was. Die bundel is nog niet op. in Laos werkte het uiteindelijk na het selecteren van type 2G. In Thailand heb ik Intussen allerlei settings geprobeerd met type 4G, 3G, 2G samen met handmatig/automatisch netwerk selecteren (allerlei netwerken geprobeerd). Nog geen succes. De instelling is nu weer Automatisch met als netwerk AIS en type 4G.
Profiel is bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +21
@Henk WH, een lastige situatie. Al helemaal omdat het wel heeft gewerkt in het buitenland. Een roaming blokkade lijkt me dan ook sterk in dit geval. Zodra ik op jouw profiel klik, zie ik helaas geen ingevulde gegevens. Heb je wel op opslaan gedrukt? 😉 En heb je dit probleem op meerdere plekken in Thailand, of in een bepaalde stad of regio?
Profiel is bijgewerkt.
Ik ben tot nu toe alleen in het noorden van Thailand geweest. Rondom Chiang Mai en Chiang Rai. Daar werkte het niet. Morgen ga ik naar Bangkok en dan probeer ik het weer.
Nu ben ik in Bangkok. Hier werkt het ook niet. Ik kon en kan wel bellen en locatiebepaling (zoals in Google maps en andere apps) werkte ook. Maar ik kan geen apps gebruiken die een internetconnectie nodig hebben, zoals bijvoorbeeld NOS.nl.
Reputatie 7
Badge +21
@Henk WH, Thailand valt onder de 'Voordeellanden buiten de EU': Thailand: tarieven voor tariefregio 'Voordeellanden buiten EU' Je abonnement is voor dit land niet geldig. Met een Extra Bundel voor landen in de tariefregio 'Voordeellanden buiten EU' internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms.

Wanneer je die bundel aanschaft, zou het gewoon moeten werken. Ik zie namelijk geen blokkades of instellingen die dit zou kunnen tegenhouden in jouw geval. Stel, de bundel ga je aanvragen en het werkt níét, zal ik hem uiteraard ook weer vergoeden. Maar het lijkt me dat dit gewoon moet werken!
Dank voor de reactie. Dat verklaart het. Inmiddels ben ik op de terugreis.
Ik was in Laos en Thailand en als ik het goed begrijp had ik twee verschillende bundels moeten aanschaffen voor deze aangrenzende landen. Dat heb ik me geen moment gerealiseerd. En dit is voor mij als klant niet efficiënt. Ik had juist in Laos zuinig aan gedaan zodat ik nog wat tegoed had voor Thailand.

Daarom hierbij de suggestie om gewoon één bundel aan te bieden met, afhankelijk van het land, verschillende tarieven per land binnen die ene bundel.
Reputatie 7
Badge +21
Helaas 😞 Ik begrijp je reactie, maar we hebben onlangs de bundels aangepast naar 2 om het overzichtelijker te maken. Vanwege de verschillende tarieven is één bundel hierin niet mogelijk. Op onze website voor het buitenland, kan je aangeven in welk land je bent of naar welk land je gaat, en zie je direct welke bundel je dient aan te schaffen! Voor een volgende keer een tip 😉 Een goede terugreis gewenst!

Reageer