Beantwoord

Mobiel internet in Turkije werkt niet

  • 12 February 2019
  • 11 reacties
  • 4584 keer bekeken

Ik ga vaak naar Turkije voor me werk en had jaren vodafone ben nu 1 jaar lid bij kpn vind zo jammer dat mijn internet daar niet werkt ??? Ik heb over gebeld ze kunnen nix aan echf zonde wacht seriues op mijn abonnement die afloopt.. want ga terug naar vodafone Jammer Jammer ...

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 13 February 2019, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Ebru Demir
Als je Turkse roots hebt dan is Vodafone inderdaad een betere keuze. Als enige NLD provider bieden zij ook gebruik binnen de bundel aan in Turkije. Dit kunnen zij doen omdat het een internationaal bedrijf is dat ook gewoon eigen netwerk in Turkije (wat geen Europese Unie is) heeft. Het is dan vestzak / broekzak.

KPN is gewoon een NLD provider die geen international "achter" zich heeft. Moeten overeenkomsten afsluiten met andere providers. Doordat Turkije geen E.U. is wordt dat inderaad de gewone internationale roamingregel.

Je gebruikt toch wel een "buiten-EU"-bundel als je in Turkije bent?
Jammer zeg want Kpn is zo een goeie provider al jaren ...

Het werkt in Turkije helemaal niet ...
Klopt vodafone is de enige die in Turkije werkt...

Want mijn internet van kpn deed heel erig goed in Griekenland en Oostenrijk ...

Bedankt
KPN zou wél dekking moeten hebben via Turkse providers. Kies eens handmatig een andere provider (als je daar bent).
En met de "buiten-EU"-bundel is het i.i.g. goedkoper dan via het abonnement.
Zie http://www.kpn.com/buitenland .
Nou bedankt Meneer heb kon gesproken ben zo blij ze gaan het in orde zetten ben blij dat ik niet van kpn weg hoefff is super snelle hoge internet en bestaat al jaren zelfs mijn internet van me huis is veel sneller en altojd zelfde bedrag Ziggo was een drama jah
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Ebru Demir, welkom! Ik heb even een apart topic voor je aangemaakt, wel zo overzichtelijk 😉. Wat fijn dat je door Peter contact met ons hebt opgenomen en dat we er voor gaan zorgen dat je ook in Turkije gebruik kunt gaan maken van mobiel internet! Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.
Bedankt allemaal het is in orde bedankt voor alles ...

Groetjessss

Hey Ebru. 

Ik heb voorheen altijd internet in turkije gehad maar sinds dit jaar niet meer. 

Ik heb zojuist met kpn gechat.  Ze weten niet waar het aan ligt. Ik moet dan weer contact opnemen wanneer ik weer in turkije ben. Zodat ze dan tests kunnen uitvoeren.

Weet jij wat ze gedaan hebben om het probleem voor jou op te lossen?

Reputatie 7
Badge +30

@WALLY80, welkom! Ik denk, als ik dit topic zo lees, dat er een blokkade op het telefoonnummer stond. Als het bij jou eerder wel gewerkt heeft, denk ik ook dat dit bij jou niet het geval is. Maar.. dit zijn allemaal aannames natuurlijk ;-). Mocht je willen dat ik er nog eens naar kijk, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik of deze administratief in orde is. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het aanvullen van je profiel! Ik zie niets vreemds en ook geen blokkades. Je kunt, als je weer in Turkije bent, kijken of je 4G uit kunt schakelen, of de APN op ‘internet’ staat en of je handmatig een ander netwerk kunt kiezen. Daarnaast is het advies om een voordeelbundel aan te schaffen. Dan ga ik er eerlijk gezegd vanuit dat het gewoon gaat werken. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan zul je inderdaad toch even vanuit daar contact op moeten nemen. Dat kan overigens ook via het forum :-).

Hey  Marcia,

 

Ik heb alles nagekeken toendertijd.

Niks vreemds op mijn toestel.

 

En als mijn internet zo al niet werkt dan zal een voordeelbundel ook niet werken. 

Denk dat het gewoon eens tijd wordt over te stappen naar vodafone waar internet in turkije niks extra's kost.

Ik kijk nog eenmalig af en anders stap ik over. 

 

Bedankt dat je nog even voor me gekeken hebt!

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Ik kan me voorstellen, helemaal als je vaker in Turkije bent, dat dat het overwegen waard is.Voor wat betreft de bundels: als je al een bundel hebt, deze is op en je neemt geen nieuwe, dan word je internet ‘geblokkeerd’, je kunt dan pas weer internetten als je een bundel neemt. Het is dus zeker mogelijk in sommige situaties dat het daar aan ligt.