Beantwoord

Mobiel internet werkt niet in het buitenland

  • 14 September 2019
  • 14 reacties
  • 648 keer bekeken

Ik zit met hetzefde probleem, ik heb wel direct de APN ingesteld op portalmmm.nl.
Dat heeft iemand bij TPLink mij verteld want bij KPN hadden ze daar nog nooit van gehoord. Ze beweerden dat dat de instelling voor Nederland was.
Maar kortom bij mij werkt het niet, ik heb wel verbinding met het internet( zegt mijn iPad) maar ik kan er niet op.
Alleen de app van Nu.nl doet het gedeeltelijk.
Ik kan niet op het web om iets op te zoeken of google maps te raadplegen.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 23 September 2019, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Hannelore, welkom! Begrijp ik nu goed dat je in het buitenland geen gebruik kunt maken van het mobiele internet? In welk land bevind je je? Je kunt je toestel inderdaad instellen op 'portalmmm.nl', het kan ook op 'internet'. Verder geef je aan dat de app van nu.nl het gedeeltelijk wel doet. Ik vraag me dus een beetje af of het internet het nu wel of niet doet.

Wat zie je bovenin je scherm? Zie je daar wel of geen netwerk? En heb je al eens geprobeerd om via de instellingen handmatig een ander netwerk te selecteren? Zou je daarnaast nog je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik de gegevens er ook bij halen.
Beste Marcia,

Ik zit al een week in Frankrijk,en heb in het begin een paar keer met KPN gebeld, daarna met TPLink.
tot vandaag heb ik geen internet gehad, nu opeens vanmiddag een uurtje, nu is het weer weg.
Maar ik kan opeens berichten ontvangen, dat kon eerst ook niet.
Reputatie 7
Badge +30
Was je toen wellicht verbonden met de wifi? Ik zie aan de hand van je adresgegevens geen 06-nummer. Klopt het dat TPLink je werkgever is en dat het abonnement via hen loopt? In dat geval kunnen wij het niet inzien en kan ik je er dus helaas ook niet bij helpen.

Hebben zij gecontroleerd of het mobiele internet voor het buitenland aan staat? Dat is vaak afgesloten bij grootzakelijke aansluitingen namelijk. Hopelijk kom je er alsnog uit met ze! Anders kan je via 1200 de klantenservice bellen, maar ik weet niet zeker in hoeverre mijn collega's van de klantenservice jou als eindgebruiker hierbij mogen ondersteunen. Succes!
hallo marcia, bedankt voor je reactie.
Gistermiddag heb ik ongeveer twee uur internet gehad, daarna niet meer.
Ik heb zelf de mifi gekocht en het abonnement bij Kpn.
een telefoon heb ik niet alleen een IPad
ik kan prima verbinding krijgen met de mifi, en in de instellingen staat dat ik verbonden ben met de wifi.
Het werkt alleen niet, niet buiten, niet binnen.
Nu zit ik op een onbeveiligd netwerk, daar is hier een plek voor.
Reputatie 7
Badge +30
Zou je dan het simkaartnummer eens in je profiel willen zetten onder 'persoonlijke opmerkingen'? Dan controleer ik 'm even. Kan je via de iPad ook handmatig een ander netwerk kiezen? Wellicht dat dit verbetering oplevert.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, is het uiteindelijk toch gelukt? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Hallo Marcia,

Nee ik had niet meer gereageerd omdat ik geen internet heb, dan is dat een beetje moeilijk.
Nu ben ik weer even ergens anders waar ik van een netwerk gebruik kan maken.
Eerlijk gezegd heb ik het ook opgegeven, er zijn nu al bijna 14 dagen van mijn maand voorbij, en het is maar twee keer een poosje gelukt.
En dan ook nog gedeeltelijk.
Als ik weer thuis ben stuur ik de simkaart terug en verwacht ik het geld retour.
Ik zal het simkaartnummer even noteren.
Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg, Hannelore.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je je simkaartnummer ingevuld hebt. Ik zie dat de simkaart gewoon verbinding maakt. Daar ligt het dus echt niet aan, elke dag worden er behoorlijk wat MB's verbruikt. Heb je aan de instellingen van de iPad iets veranderd? Welke melding krijg je als je Safari opent en naar een website gaat?
Nee aan de instellingen van de iPad heb ik niets veranderd.
Ik krijg geen melding als ik Safari open, ik kan zoeken maar vervolgens de gezochte site niet openen.
Als ik wordfeud open krijg ik een lege puzzel te zien en ik kan er niets.
Als ik Hayday open blijft het eeuwig laden.
Alleen Freecel kan ik spelen en Spider, en Gardenscapes gedeeltelijk.
Ik kan geen berichten ontvangen of sturen.
Het is jammer maar ik overleef het wel.😁
Reputatie 7
Badge +30
Zeker jammer! Al blijft FreeCell wel een tof spel haha. Ik zie ook gisteren gewoon weer een internetverbruik, dus ik snap het echt niet.. Wil je toch eens proberen via instellingen, aanbieder, handmatig een ander netwerk te kiezen? Je kunt ook eens proberen om 4G uit te zetten. Ik ben benieuwd of het dan wel werkt.
Sorry, ik zou niet weten hoe je 4G uit moet zetten.
Eergisteren heb ik 1 uur internet gehad, toen was het weer weg.
De andere netwerken die ik zie hebben allemaal een wachtwoord nodig.
Reputatie 7
Badge +30
Ik vind op internet volgende:

  1. Open de Instellingen-app op je iPhone.
  2. Ga naar Mobiel netwerk > Opties mobiele data.
  3. Tik op Schakel 4G in en kies de optie Uit.
Ik ga er een beetje vanuit dat het bij een iPad net zo werkt. Als je gisteren wel gewoon internet hebt gehad, dan vermoed ik dat er iets aan de hand is met de provider daar. Heb je de mogelijkheid om te bellen met de betreffende provider? Overigens: als het internet niet werkt, ben je dan wel met de mifi router verbonden? En niet met een wel beschikbaar wifi netwerk in de buurt?
Vanavond vanaf kwart over elf plotseling internet.

Als het internet niet werkt ben ik wel verbonden met de mifi router.
Andere netwerken zijn er niet.
Bellen met een provider gaat niet lukken, ik spreek maar vier woorden Frans.
Maar over een paar dagen ga ik naar huis.
Reputatie 7
Badge +30
Nee, dat begrijp ik. Ik kom zelf ook niet veel verder dan 'bonjour' en 'merci'. Toch denk ik dat we daarin wel tenminste een deel van het probleem in zullen vinden. Jammer dat we het uiteindelijk niet fijn werkend hebben gekregen 😞.