Beantwoord

Mobiel Onbeperkt Internet i.c.m. Data Prepaid, hoe werkt het?

  • 5 May 2021
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement Onbeperkt mobile Internet (Hussel) en had in eerste instantie ervoor gekozen om dit abonnement i.c.m. een eSIM te gebruiken.

Ik ondervind echter met mijn iPhone XR problemen bij het gebruik van de eSIM, o.a. kan ik ik geen dagelijkse Backup van mijn iPhone maken omdat daarvoor WiFi nodig is en daar beschik ik immers niet over.

Ook heb ik verbindingsproblemen bij het gebruiken van mijn iPhone als Persoonlijke Hotspot, de iPhone wil nauwelijks of niet met met andere apparaten dan Apple apparatuur verbinden zoals o.a. met de Samsung TV.

Hiervoor telefonisch contact opgenomen met de KPN klantenservice en die adviseerde desgevraagd het volgende…

Neem een aanvullend per maand opzegbaar abonnement voor een Data Prepaid 1 Gb (€ 11,= bruto per mand), plaats deze een 4G router en koppel deze daarna aan het aanwezige Mobile Onbeperkt Internet abonnement.

Als je dit zo hoort linkt het op zich als een prima oplossing maar hoe werkt het dan?

Kan ik dan Onbeperkt Internet zowel op mijn iPhone met eSIM als op de 4G router gebruiken?

Ik begrijp dat op de Data Prepaid kaart een tegoed staat van 1 GB, correct?

Zo ja, begrijp ik dan ook dat als die Prepaid 1G aan Data is verbruikt dan automatisch via de router gebruik kan worden gemaakt van de 5Gb Petr dag van het abonnement Onbeperkt Internet.

Nogmaals, klinkt goed maar komt bij mij verwarrend over.

Hier zal vast wel iemand over een duidelijke uitleg beschikken.

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 6 May 2021, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Begrijpelijk dat je graag meer verduidelijking wilt alvorens dit plan uit te voeren. Allereerst wil ik graag zeggen dat KPN Hussel Unlimited géén vervanging is van jouw vaste lijn. Je kunt veel bereiken met een Unlimited abonnement, maar zult ook tegen problemen aanlopen, zoals je al gemerkt hebt. Mijn advies zal daarom altijd zijn om een Internet abonnement af te sluiten voor de dingen die jij graag wilt (back-up van toestel, televisie kijken, etc.).

Wil je dit echt niet, maar wil je juist gebruik maken van een mifi router, dan is prepaid niet aan te raden. Je zou eerder een Data Only abonnement af kunnen sluiten. Met dit abonnement krijg je 1 GB per maand voor € 11,00 per maand of 10 GB voor € 26,00 per maand bij een maandelijks opzegbaar abonnement. Omdat je ook KPN Hussel Unlimited hebt, kan je onderling MB's delen. Zo kan je inderdaad data van jouw mobiele abonnement delen met het Data Only abonnement. Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 GB per maand kunt delen en dat het delen van MB's niet automatisch gaat.

Reputatie 4
Badge +2

Een helder en duidelijk antwoord…:thumbsup_tone1:

Even voor de goede orde, sinds gisteren heb ik thuis ook vast Internet, dus het mobile onbeperkt Internet abonnement is dan ook zeker niet als vervanging van de vaste lijn bedoeld.

Het is puur voor 6 maanden gebruik op de camping om o.a. naar Netflix te kunnen kijken, dus een extra aanvullende Data Only abonnement biedt geen oplossing.

Het is alleen jammer dat de helpdeskmedewerker welke dit abonnement heeft aangeraden verzuimd heeft om dit daarbij te vermelden terwijl ik duidelijk had toegelicht wat eventueel de bedoeling was.

Maar goed, het is nu helder en moet ik roeien met de riemen die ik heb maar dat komt wel goed.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan, blij dat ik je verheldering heb kunnen geven. :blush: