Vraag

Mobiele abonnementen waar port forwardings mogelijk zijn

  • 8 July 2019
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik ben op zoek naar consumenten en/of zakelijke SIM-only abonnementen, waar het mogelijk is port forwarding in te stellen.
Ik weet dat bij de meeste abonnementen dit standaard dicht staat vanuit de provider(s).
Er is verder geen info pagina waar dit specifiek beschreven staat en medewerkers van KPN verwijzen mij naar dit forum.

Kan iemand mij hier met zekerheid zeggen, bij welke abonnementen dit mogelijk is?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @OmdatHetkan! Bij mobiele abonnementen is het mogelijk een andere APN in te stellen met andere eigenschappen. De 'advancedinternet' apn zit niet achter een NAT en is niet beveiligd door een firewall en maakt het daardoor mogelijk om gebruik te maken van portforwarding. Hou er rekening mee dat deze APN onveiliger is. Het apparaat dat hiervan gebruik maakt moet goed beveiligd worden.

Het gebruik van andere APN's wordt niet ondersteund en er wordt geen garantie geboden dat de alternatieve APN's blijven bestaan. Ik wil je daarom aanraden deze vraag ook eens op het Zakelijke KPN Forum te stellen. Ik kan me voorstellen dat portforwarding bedrijfsmatig vaker nodig is dan voor consumentenaansluitingen waardoor daar misschien betere oplossingen zijn te vinden.
Thanks voor het antwoord, maar:

Om nou te zeggen dat advancedinternet per definitie voor elke prepaid/abonnement gelijk all poort open staan geloof ik niet in eerlijk gezegd.
Op het moment gebruik ik een prepaid kaartje, had ik nog liggen, hier werkt het niet in ieder geval.
NAT instellingen staan correct, kom er met mijn vaste verbinding wel in mijn apparaat.

Verder niet gezien dat er een zakelijk forum is, had gehoopt dat consumenten ook een abonnement konden afsluiten voor zoiets, maar dit zal dan wel alleen buitengebied zijn met KPN apparatuur verplichtingen ipv SIM-Only. Zal daar nog is vragen.
Reputatie 7
Badge +28
Voor prepaid werkt dit niet inderdaad, alleen bij abonnementen. Bij gebruik van deze APN kan er sluipverbruik optreden wat voor prepaid iets meer negatief effect heeft dan voor abonnementen. Bij abonnementen is het enige risico dat de snelheid flink omlaag gaat als de bundel leeg is.

Ik ben benieuwd of er zakelijk andere oplossingen zijn of dat er een maatwerkoplossing mogelijk is. Vast wel 🙂

Reageer