Beantwoord

mobiele data bundel ivm met geen internet

  • 19 March 2020
  • 11 reacties
  • 168 keer bekeken

Hallo,

op 1 april(tot nu toe) komt er in mijn huis pas de monteur de aansluiting regelen voor de tv en internet. tot die tijd moet ik het doen met de wifi hotspot via mn telefoon. en aangezien mn dochter nu ook vanuit huis dr school moet doen gaat de data erg hard. (ik heb een bundel van 15 gb) maar daar moet ik alles van doen.  

nu had ik al gebeld met de kpn of dat ze die aansluiting niet eerder kunnen regelen. dat kon niet zeiden ze. toen hadden ze het over een eventueel noodpakket wat ze dan konden regelen. toch maar weer is teruggebeld of ze dat dan in orde konden maken maar helaas dat ging niet om een of andere reden dat ze die niet konden leveren ivm dat virus.

ik kon wel 50 gb kopen voor 55 euro:unamused: dat konden hun regelen of ik zelf via mijn kpn.

maar op mijn kpn kan ik alleen 1 gb kopen voor 8 euro (vind ik nogal duur)  en daarbij ik vind het nogal raar dat ze zon noodpakket niet kunnen regelen terwijl ze eerst zeiden dat dat wel ging.

weet iemand een idee hoe ik dus de komende weken doorkom, want mn bundel is bijna op. ik hoeft nie perse 50 gb te hebben maar bv 10/15 gb is ook genoeg. ik heb alleen wat extra mobiel data nodig zodat mn dochter dr huiswerk kan doen enzo.

dus als iemand mij met iets kan helpen graag!

 

Met vriendelijke groet,

Cindy

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 March 2020, 22:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Heb je de materialen al wel in huis?

@Joep1965 nee die heb ik nog niet. en ik geloof dat dat ook niet eerder kon worden opgestuurd.

 ik zit nu ook tijdelijk achteraf in een leegstaand huis (wat tekoop staat dat wel) waar ook geen internet aansluiting meer is (was al afgesloten) ik zit hier om tijdelijk te overbruggen tot die tijd (oude huis is al verkocht nl) dus kan ook geeninternet uit de buurt gebruiken.

 

Badge +19

Welke datum staat er als leverdatum in de orderbevestiging?

@Joep1965 de datum is 1 april. door omstandigheden kan ik eerder terecht dus vandaar dat ik ook gebeld had of ze iets konden betekenen maar tot nu toe niks dus.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Cindy, welkom! Aan de monteur kan ik helaas niets veranderen. Ik heb wel de oorzaak gevonden waardoor we geen databundel kunnen toevoegen aan je mobiele abonnement. De databundel kunnen we alleen geven aan abonnementen die vallen onder je Compleet of Husselhuishouden. Nu is dat Husselhuishouden al wel aangemaakt, maar blijkbaar nog niet volledig genoeg. Het systeem om de data te geven herkent jouw Husselhuishouden namelijk niet. Vermoedelijk omdat de vaste diensten nog niet opgeleverd zijn.  Ik heb navraag gedaan of dit inderdaad het geval is, en of we hier wat aan kunnen doen zodat we je wel data kunnen geven. Ik kom er z.s.m. bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws, @cindy1982. Het is gelukt om de databundel toe te voegen :) Je krijgt een sms ter bevestiging. De bundel heeft 100GB aan data en is geldig voor een week. Met een beetje gelukt herkent het systeem daarna dat de order nog openstaat en wordt de bundel dan automatisch opnieuw toegepast. Als dat niet zo is, meld je hier even weer.

@Erik_  ik heb idd vandaag de sms gehad met daarin de vermelde bundel. hartstikke bedankt daarvoor! 

@Erik_ plotsklaps is de betreffende bundel ermee opgehouden. En zit ik weer op mn bundel die behoord bij mn abonnement, waardoor ik vanaf nu ineens zeeer traag internet heb(aangezien die bundel op is denk ik). En de aansluiting thuis is nog niet actief. Zou je hier even naar willen kijken aub? Want je had toch aangegeven  dat het systeem automatisch opnieuw zou toevoegen na een week of zoiets?

   
Reputatie 7
Badge +30

Ik had gehoopt dat hij het automatisch zou verlengen, Cindy. Morgen komt er een monteur zie ik, dus wellicht dat het daarom niet gebeurd is. Normaliter zou ik nu dan ook geen bundel meer toevoegen, maar gezien de Corona heb ik dat zojuist nog wel gedaan. Laat je nog even weten hoe het afloopt met de monteur? :)

@Erik_ vanmorgen is de monteur geweest maar dat was voor korte duur aangezien hij al snel zag dat er een kabelbreuk in de glasvezel zat en dat dus niet zelf kon maken. 

Gelukkig is er vandaag nog een andere monteur geweest die de kabel gemaakt heeft na wat graafwerkzaamheden buiten. 

ik had nog aan de kpn monteur gevraagd of dat diegene dan ook de apparaten zouden aansluiten en hij zei van wel. alleen helaas dat moest ik dus zelf doen(wat overigens grotendeels gelukt is :) )  want die de kabel deed maken zei dat ze alleen de kabel deden repareren en verder niks.

naderhand kreeg ik nog wel een sms van kpn om een afspraak in te plannen maar vraag me wel af of ze dat tegenwoordig nog doen ivm dat coronavirus (kpn monteur zei vanmorgen nl van niet) 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat de monteur voor het herstel buiten ook al gelijk dezelfde dag kon, Cindy!

 

Wat betreft installatiemonteurs: die doen op het moment alleen het noodzakelijke. Dus dat is Experia Box plaatsen, eventueel het aansluitpunt herstellen als dat nodig is, en verifiëren dat er signaal is. Het aansluiten van de rest van je apparatuur moet je dan zelf. Als men daar niet uit komt kan in eerste instantie de klantenservice helpen. Lukt het daarmee ook niet, dan kan wat we noemen een Binnenmonteur gepland worden. Deze werkt vanuit huis en neemt telefonisch contact op, dit kan ook met videobellen om zo het helpen bij het installeren makkelijker te maken. Deze monteur kan wel, als het nodig is, dingen doormeten en achter de schermen acties uitzetten. Ook kan er, vanuit dit contact een monteur gepland worden om wel binnenshuis iets te doen, mits datgene een cruciale dienst of onderdeel daarvan is. 

Je geeft aan dat het grotendeels gelukt is om alles aan te sluiten, is het inmiddels ook helemaal gelukt? Of zit je nog ergens vast?