Beantwoord

Mobiele router Huawei B315 instellen om dvr te kunnen benaderen (port forward)

• 6 februari 2018
  • 16 reacties
  • 638 keer bekeken

De portforwarding is ingesteld. Intern kan ik bij de dvr komen, maar extern niet.
ANP geprobeerd met : KPN Mobiel Internet en APN: internet. Rest leeg gelaten.
Ook andere mogelijkheden geprobeerd zoals portalmmm.nl.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Sirrah 19 februari 2018, 21:54

Hoi,
In ieder geval een concreet antwoord. Ik ga me beraden wat ik ga doen. De DVR bekijken op de smartphone is gelukt. Blijft wel een klein beeld maar het is wel helder en je kunt inzoomen en terug kijken.
En dat is wat ik wil kunnen. Dat zou dus beter gaan op de laptop, maar dat is niet mogelijk zonder portforwarding.
De hybride variant heeft die wel de mogelijkheid van portforwarding?
Is het ook mogelijk om met een 09xxxxxxxxxx simkaart te bellen in een 4G router?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Sirrah, welkom op het forum! Hoe merk je dat je extern er niet bij kunt, krijg je foutmeldingen? Hoe heb je de port forwarding ingesteld?

Let er wel op dat bij een mobiele router je externe IP-adres makkelijker wijzigt. Dit kan de boel in de war schoppen.
Hallo,
Om in te loggen op de DVR gebruik ik een VideoViewer. Deze viewer geef dan de melding :Connection error.
De portfowarding is ingesteld op: Wanport 80. Lan op adres 192.168.8.10. lanport 80. Protecol TCP. Status on.
Op de videoviewer is het zelfde ingesteld maar da met het KPN IPadres
KPN heeft gezegd dat het IP adres niet veranderd; ik heb mijn IP adres gecontroleerd.
De poorten zijn gecontroleerd en er staan geen pooten open.
APN is ingesteld op : advancedinternet.
Ik hoop dat dit voldoende inzicht geeft. Er is veel onduidelijkheid over de beschikbare poorten
Reputatie 7
Badge +27
Advancedinternet is wel de APN die je hiervoor wilt gebruiken. De specifieke instellingen ben ik verder niet zo in thuis. Daar kan @RobinFlikkema hopelijk bij helpen.

Wel is het zo dat je externe IP-adres elke keer dat de Huawei herstart een andere zal zijn.

Reputatie 7
Badge +30
Dat externe IP staat die ook in de webinterface van de Huawei? En met welke cijfers begint dat?
Hallo,
Bedankt dat je wilt helpen.
Ik heb even gekeken en heb het volgende gevonden:
-IP check = 89.200.110.11
-Het door de videoViewer gebruikte IP = 89.200.110.11
In de router staat Wan IP = 89.200.110.11
Ik hoop dat je hier iets mee kunt .
Reputatie 5
Badge +6
@Sirrah Het apparaat waarop videoViewer draait moet niet op je thuislan zitten, dus niet op 192.168.8.x, maar op een ander netwerk, b.v. op een hotspot op een smartphone.
De Huawei's doen geen hairpin NAT, d.w.z. je kan 89.200.110.11 niet vanaf de Huawei zelf benaderen.
Hoi, Bedankt voor je reactie.
Dit zegt mij niet zoveel, Ik heb de vidioviewer ook op mijn laptop en die verbind ik via een hotspot en dan werkt het niet.
Voor de duidelijkheid:
-mijn PC is bekabeld verbonden met de 4G Huawei router.
-mijn laptop heb ik met mijn smartphoon hospot verbonden.
Op de laptop heb ik het externe IP ingesteld. Dit werk niet.
Op de PC het IP van de DVR. Dat werkt wel.

Het gaat er om dat ik onderweg op de DVR wil kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +6
@Sirrah Hoe heb je portforwarding ingesteld? Dus waar in het menu van de Huawei?
Hoe waarborg je dat je DVR niet van IP adres wisselt?
Wat voor abo zit er op die SIMkaart in de B315?
Hoi,
Het IP adres staat vast.
Portforwarding is ingesteld in "VirtualServer ".
SO Basis 150min/500MB : dit is voorlopig het kaartje uit mijn Smartphone.
Ik heb er eerst een Tele2 onbeperkt MB in gehad, maar dat mag niet. Het resultaat was het zelfde.
Reputatie 5
Badge +6
@Sirrah Ik weet niet of die SIMkaart die je nu gebruikt wel daadwerkelijk APN advancedinternet gebruikt en/of accepteerd; het kan zijn dat zonder melding een ander APN wordt gebruikt, dan gaat het hele portforwarding niet door. Bij Tele2 werkt het sowieso niet. Ikzelf heb een data-only abo/SIMkaart van KPN, expliciet uitgekozen omdat ik zeker wist dat die advancedinternet ondersteunt.
Normaliter heeft men in dergelijke routers een abo voor 4Gbuitengebied en daar werkt het ook.

Virtual server is de juiste optie, zorg ook dat alle DMZ uit staat, daaromtrent zijn die Huawei's niet foolproof AFAIK.

Het kan ook nog zijn dat doorrdat je vast ip hebt ingesteld, die Huawei daardoor de fout in gaat bij het opzetten van forwarding rules. Er zitten helaas nogal wat haken en ogen aan die Huawei's die je tegen komt als je ze anders dan standaard gaat gebruiken.

Het kan ook nog ergens op applicatie niveau fout gaan. Ik zou wellicht eerst eens met een simple webserver testen of ssh server testen
Hoi,
Ik denk dat het idd in het ABO zit. Het idee was om het ABO van de smartphone te gebruiken en het aangeschafte Tele2 in de smartphone te doen en daaarna het ABO KPN opwaarderen. Maar goed het lijkt niet te werken.
Een andere oplossing zou kunnen zijn om een KPN buiten gebied te nemen. Maar voor zover ik ben geinformeerd door KPN heb je dan 2 thuis netwerken, 1 via de vaste lijn en 1 via 4G. En dat is lastig voor andere netwerk installaties. (printer). Als je bij KPN bij verschillende afdelingen iets vraagt krijg je even zo veel verschillende antwoorden. De sterkste was "neem maar van mij aan dat ik het weet!"
Ik ben ook aan het kijken naar de P2P methode, dan is geen portforwarding nodig. Ik heb hiervoor een nieuwe DRV van Dahua gekocht. Je hebt dan DMSS nodig. Ben begonnen op de Windows10 PC maar dat lukt nog niet zo. De meeste downloads zijn voor smartphone of tablet
Reputatie 5
Badge +6
Je kan via http://192.168.8.1/html/profilesmgr.html in een draaiend systeem wel zien wat actief is. Er zijn meerdere mensen die m.b.t. portforwarding met los/eigen abo en los/eigen 4G apparaat vastliepen op soort/ondersteunde APN. Bij KPN prepaid werkte APN advancedinternet in ieder geval ook niet weet ik uit ervaring.

Als KPN bij jouw SIB ( hybride DSL+4G) kan en wil leveren, heb je gewoon 1 netwerk. Ik zou gewoon 'internet' bestellen. Dan kom je wel op iets uit aan de hand van je postcode. Dit verandert bijna maandelijks, dus vandaar dat ook die afdelingen binnen KPN dat ook niet kunnen bijhouden.
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Reputatie 7
Badge +27
Ah, nu komen we weer bij vragen waar ik wel wat mee kan :)

We hebben op dit moment twee soorten Internet Buitengebied actief. Een daarvan is los. Daarbij krijgen klanten een 4G router en simkaart die inderdaad als los netwerk functioneert naast een eventueel aanwezige vaste verbinding. De tweede is een hybride variant. Hierbij krijg je ook een 4G router met simkaart, maar deze verbind met de Experia Box waardoor alles via de Experia Box blijft lopen en het één netwerk blijft. Het hebben van een vaste internetverbinding via ons is dan ook een vereiste.

Je kunt via deze pagina je postcode checken. Wat ik zie is dat de hybride variant op dit moment nog niet mogelijk is voor je. We zijn voor deze variant vorig jaar begonnen met een relatief kleine groep adressen open te zetten. Dit zijn we nu langzamerhand aan het vergroten.

De losse variant is wel te bestellen. Deze kost normaliter €39 per maand. Maar omdat jij wel een vaste verbinding van ons hebt, is het gratis. Je zou deze kunnen afnemen, en als de hybride variant dan beschikbaar is, overstappen daarnaartoe.

Hoi,
In ieder geval een concreet antwoord. Ik ga me beraden wat ik ga doen. De DVR bekijken op de smartphone is gelukt. Blijft wel een klein beeld maar het is wel helder en je kunt inzoomen en terug kijken.
En dat is wat ik wil kunnen. Dat zou dus beter gaan op de laptop, maar dat is niet mogelijk zonder portforwarding.
De hybride variant heeft die wel de mogelijkheid van portforwarding?
Is het ook mogelijk om met een 09xxxxxxxxxx simkaart te bellen in een 4G router?
Reputatie 5
Badge +6
@Sirrah Met de hybride variant werkt portforwarding, dan in te stellen op Experiabox.
Met 097-nummer SIMkaart is bellen niet mogelijk, wel VoIP natuurlijk, dan gaan het gewoon als data. Met 06-nummer kan je wel bellen, als je tenminste via een oude analoge huistelefoon wil praten, aan te sluiten op een grijze RJ11 connector.
Hallo,
Voor ieder die heeft meegewerkt, hartelijk bedankt voor de geboden steun en informatie.
Met vriendelijke groet,
Sirrah.

Reageer