Beantwoord

mobile wifi dataverbruik

  • 20 July 2020
  • 6 reacties
  • 143 keer bekeken

Goedenavond,

 

wij verblijven een paar dagen met onze drie kinderen op de vakantielocatie van mijn schoonouders. Daar kunnen wij gebruik maken van een HUAWEI mobile WiFi kastje, waardoor onze kinderen (bijv.) smorgens even Netflix kunnen kijken. dit wordt dan gestreamd van een telefoon naar een Google chromecast. 
 

We wisten niet beter dat het gebruik onbeperkt was… echter toen kwam er een melding… en kpn meldde dat het kastje geblokkeerd was. En dat binnen 3 dagen… we keken elkaar aan en stelde ons de vraag: “hoe dan???”onze kinderen hebben Max iedere ochtend 2 uur tv gekeken… en al het overige data verkeer ging via onze eigen telefoons. Gevolg een rekening van >€800!

 

we hebben kpn gevraagd om een gespecificeerde rekening, maar daarin is alleen te zien dat er gemiddeld 60000kb per 1,5 minuut is verbruikt.

 

Het lijkt ons zeer onwaarschijnlijk dat we deze hoeveelheid data (60gb) hebben verbruikt in dit korte tijdsbestek en zoeken de oorzaak. 

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 27 July 2020, 15:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

60000 kb is 60 mb per 1,5 minuut. In 1 uur dus 2,4 gb. Dat stook je wel weg met Netflix ja, dat kan wel kloppen.

Hoe komt u aan die 60 gb? Staat die op de factuur?

Ik heb verder geen flauw idee hoe dat zit met de kosten.

Maar we hebben geen 25 uur Netflix gekeken. 
Sterker nog… we hebben de tv Max twee uur per ochtend aan gehad… overdag zijn we weg geweest. 
Maar volgens de factuur van kpn is er continu een stroom van data geweest. 

Op de factuur staat inderdaad 60gb buiten de bundel.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien tv wel uitgezet, maar niet de tv ontvanger. Althans ... indien u die gebruik?

Reputatie 7
Badge +15

@Forumbezoeker Welkom op het forum. Ik kan mij voorstellen dat je erg schrikt van zo'n factuur. Ik zou graag iets verder voor je uitzoeken hoe dit zit. In dit Huawei kastje zit een simkaart, hier is nummer aan gekoppeld. Dit kan een 06- of een 097 nummer zijn. Ook staat op de simkaart een simkaart nummer. Zou je minimaal 1 van deze gegevens willen invullen op je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of ik kan achterhalen wanneer de data is gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Forumbezoeker Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!