Vraag

MobileWifi router met kuren

  • 11 November 2019
  • 11 reacties
  • 383 keer bekeken

Een probleem met een Huawei MobileWifi E5372 router. Als ik hem opstart en daarna mijn laptop verbinding laat maken zegt het wifi-schermpje van de laptop 'no internet, connected'. Als ik vervolgens een browser open komt automatisch het Huawei-scherm dat bij de router hoort naar voren. Dat zegt 'Verbinding mislukt. Uw profiel is ongeldig. Neem contact op met uw serviceaanbieder'. Het 4G- en Wifi-signaal zijn prima volgens de icoontjes. Als ik in het programma vervolgens 'standaardinstellingen herstellen' kies herstart de dongel en is het probleem vaak, maar niet altijd. Bovendien kost dat tijd. Help?

Groet Marc.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dat is bijzonder, @MarcLondo Ik ben niet heel erg thuis in deze apparaten, maar is de software nog wel up to date? Je zou dat eens kunnen checken. 

Reputatie 7
Badge +24

WT voor een simkaart heeft u er in zitten? Toch wel een officiële data kaart? En niet een simkaart van een mobiele telefoon?

Dank voor beide reacties. De software is de meest recente versie zoals die op de KPN-site staat. En de SIM-kaart hoort bij een mobiel data abonnement van KPN zoals ik dat met router en al heb afgesloten een paar jaar terug.

Andere suggesties?

Reputatie 7
Badge +20

Vooralsnog niet, maar wie weet zie ik iets als ik het van dichterbij bekijk. Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele datanummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MarcLondo Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit is omdat je ondertussen al een oplossing hebt gevonden. Als je toch nog hulp nodig hebt dan lees ik het graag. 

Ha Bart, dank voor je reactie, tijdje niet actief geweest hier, maar helaas niet omdat het probleem opgelost is. Ik heb mijn profiel aangevuld met de gegevens die je noemde. Mobiel datanummer kon ik niet makkelijk kwijt, heb ik in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ opgenomen. Benieuwd of je op basis hiervan beter kunt zien wat er aan de hand is, c.q. een oplossing voor me hebt :-).

Reputatie 7
Badge +20

Ha @MarcLondo Welkom terug! Ik zie aan onze kant van de lijn eigenlijk niets geks, dus we kijken verder. Als je de dongle nu eens op een andere laptop aansluit, heb je dan hetzelfde? Hoe lang heb je de betreffende simkaart al, trouwens? 

Ha Bart, voor de helderheid, het is geen dongel die je op de USB-poort van je laptop aansluit, het is een Wifi router. Zodra ik hem aanzet kan ik al zien dat hij niet goed contact maakt met de internetserver, omdat een icoontje met pijlen in twee richtingen niet gaat branden. Oftewel: voor een andere laptop gebruiken helpt niet. De SIM-kaart en de router zijn al wel op enige leeftijd, ik vermoed dat ze uit 2015 zijn. KPN heeft dit model router verkocht in 2014 en 2015: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel/mobile-wifi-e5372-4g.htm

Reputatie 7
Badge +20

Ha @MarcLondo Dank voor de verdere toelichting. Eigenlijk wil ik nog steeds hetzelfde weten: is het de simkaart die voor problemen zorgt of is het de router? Een manier om daar achter te komen is bijvoorbeeld door eens een andere simkaart te testen. De leeftijd is inderdaad aanzienlijk, wat een goede verklaring voor de verminderde werking. 

Dank Bart, dat zal ik eens proberen. Dat wil zeggen, als het probleem zich weer aandient, want de laatste paar keer werkte het ding probleemloos (knock on wood :-)).

Reputatie 7
Badge +20

Prima, @MarcLondo Laat het gerust weten als je nog ergens tegen aanloopt. Ik klopt het ondertussen ook af ;-)Â