Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Multi sim

Reputatie 2
Is het ondertussen al mogelijk om bij KPN een Multi sim te bestellen voor alleen data gebruik in bijvoorbeeld een iPad?
Ik heb nu een dual sim maar dat werkt niet prettig.
Bij Vodafone kun je een Multi sim aanschaffen.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Bij abonnementen kan je 2 Sims krijgen, dit is eigenlijk bedoelt om twee telefoons te hebben. Maar dit werkt ook met tablets. Je kan alleen niet beide tegelijk gebruiken.

Robin
Reputatie 6
Badge +17
Beste Albertvdv,

Het is op dit moment nog niet mogelijk om een Multi Sim te bestellen als particuliere klant. Zakelijk hebben we wel een Groep SIM, die je voor je mobiele data kunt gebruiken. 

Voor particuliere klanten is de Duo Sim toch de beste mogelijkheid binnen KPN voor nu. 

Marcia_ schreef op 28 mei '15 15:11 u

Beste Albertvdv,

Het is op dit moment nog niet mogelijk om een Multi Sim te bestellen als particuliere klant. Zakelijk hebben we wel een Groep SIM, die je voor je mobiele data kunt gebruiken. 

Voor particuliere klanten is de Duo Sim toch de beste mogelijkheid binnen KPN voor nu. 

[/quote]
[/quote]
Beste Marcia,

Kun je een indicatie afgeven of/en wanneer een dergelijke oplossing beschikbaar komt?

Ik denk, gezien de concurrentie (VF), dat er zeker een flinke markt voor is.

Alvast bedankt.

Mvg,

Lennart

Reputatie 2
Goedenavond,

Naast Vodafone gaat T-mobile ook een Multisim aanbieden.

Is er al iets meer bekend over een multi sim voor particuliere klanten?

Een duo sim werkt niet handig in combinatie met een tablet en een telefoon.

Reputatie 6
Badge +16
; ik heb nog geen ander nieuws dan dat Marcia in september had. Via KPN Compleet kun je wel MB's delen, dus zo kun je elkaars MB's wel gebruiken :)

Reputatie 2
, het gaat mij niet zozeer om het delen van MB's maar om het gebruik van een tablet een stuk makkelijker te maken met behulp van een data sim die gekoppeld is aan het huidige abonnement.

Als ik de duo sim gebruik kan ik beide niet tegelijkertijd gebruiken.

Hopelijk komt KPN ook snel met een Multi sim, ik heb begrepen dat dit voor zakelijke gebruikers wel mogelijk is.

Reputatie 6
Badge +16
; ik snap je punt en ook dat het een uitkomst zou zijn dat je het ene apparaat niet kunt gebruiken als je het andere apparaat gebruikt. Zodra ik meer informatie heb, lees je die hier direct! 

Reputatie 1
Ook hier is erg veel belangstelling voor een duo SIM, waarvan de extra alleen voor data bedoeld is, dus de belfuntie is niet interessant.

Ik denk aan boot en camper eigenaren die de Raspberry/android achtige monitoring systemen contact willen houden. Victron heeft dit vb, incl app. Of de diverse securityapps. Het is dus de bedoeling dat beide sims tegelijk data kunnen verwerken, en deze koppelen aan je primaire 06.

Ik sluit mij bij de anderen aan. Het verbaast me dat KPN (nog?) geen mogelijkheid biedt om de databundel te verdelen over twee simkaarten. Vodafone biedt deze functionaliteit al langer aan. Een multisim lijkt mij in de toekomst wel wenselijk, aangezien tetheren niet altijd handig is. Denk bijv. aan een smartwatch met een simkaart. 

Is de MULTISIM inmiddels leverbaar....?

Heb 3 mobiele abonnementen met data uitwisseling onderling en wil in de auto het MMI/navigatie systeem (Audi) optimaal gebruiken. Hiervoor is een SIM kaart noodzakelijk en een dataverbinding. Met DUO SIM gaat het niet goed want dan werkt de telefoon via bluetooth niet goed. Lijkt me niet zo moeilijk want ik heb begreoen dat bij een zakelijk abonnement het wel mogelijk is een MULTISIM te bestellen. IS mij niet verteld bij afsluiten van het abonnement !!

Een terleurgestelde KPN klant. 

Reputatie 6
Badge +16
Goedemorgen Marco, welkom op het forum! Je teleurstelling kan ik niet wegnemen ben ik bang. Ik heb geen informatie over óf de multisim er komt voor particuliere abonnementen en zo ja, wanneer. Met de duo-simkaart kun je 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wanneer je die in je auto gebruikt, klopt het dat je telefoon niet goed werkt. Je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Zodra ik meer hoor over de multisim voor particuliere abonnementen, laat ik dat weten. 

Reputatie 2
Is er al nieuws over de multisim?
Voor de zakelijke abonnementen is het wel mogelijk, ik snap niet dat KPN deze mogelijkheid niet heeft voor particuliere klanten.
Reputatie 6
Badge +14
Hoi albertvdv, welkom terug op het forum! Helaas heb ik nog geen andere info dan de informatie die Marcia en Cindy eerder hebben gegeven. Of en wanneer de multi sim beschikbaar komt bij KPN, is op dit moment nog niet bekend.
Goededag,

Ook hier veel belangstelling!
Aangezien ik bijna mag verlengen is het misschien verstandiger om van provider over te stappen die deze dienst wel verleent. Ik heb namelijk niet aan een telefoon die niet werkt op moment dat ik met mijn smartwatch bezig ben.
Waarom is dit voor zakelijk wel mogelijk bij jullie en voor particulier niet?
Reputatie 5
swijgar schreef:

Ik heb namelijk niet aan een telefoon die niet werkt op moment dat ik met mijn smartwatch bezig ben.

@swijgar.
Je bent toch niet in de veronderstelling dat je met een duosim op hetzelfde moment en je telefoon en je smartphone kunt gebruiken? Er kan met een dual simkaart slechts 1 toestel actief zijn op het netwerk.. Volgens mij is dit zelfs bij wet geregeld. @Moderator correct me if I'm wrong.
De moderator gaf het al aan. Een van beide toestellen moet zijn uitgeschakeld.
Dit is bij elke provider die een duo simkaart levert zo. Je weet, denk ik, dat niet elke provider een duosim levert. Ik raad je wel aan naar het totaalbeeld te kijken.
@Dreekuh-53

Voirdat je een reaktie plaatst lees even goed
Reputatie 5
swijgar schreef:

@Dreekuh-53

Voirdat je een reaktie plaatst lees even goed

Ik heb het gelezen, beste, het ging mij om het aangehaalde. :)
Ik bedoelde je telefoon en smartwatch tegelijkertijd gebruiken. Tsk tsk dat was een zeeeepertje van mij. ;)

Ik heb namelijk niet aan een telefoon die niet werkt op moment dat ik met mijn smartwatch bezig ben.

Er kan met een dual simkaart slechts 1 toestel actief zijn op het netwerk.. Volgens mij is dit zelfs bij wet geregeld. @Moderator correct me if I'm wrong.
De moderator gaf het al aan. Een van beide toestellen moet zijn uitgeschakeld.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo @swijgar, goede vraag! Voor zover ik weet, staat het nog steeds niet op de agenda. Ik zou je graag willen behouden als klant, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je optimaal gebruik wilt maken van de smartwatch! Aan jou natuurlijk uiteindelijk de keuze. Als we hierin nog iets voor je kunnen doen, laat het vooral weten.

@Dreekuh-53 bedankt voor je reactie!
Reputatie 2
Is het wel mogelijk om het op de agenda te krijgen?

Mijn contract loopt ook op het einde, als het er naar uitziet dat er op korte termijn een multisim mogelijkheid komt denk ik ook aan een overstap. In verband met KPN compleet zou ik liever bij KPN blijven.

Technisch is het mogelijk, zakelijke klanten kunnen wel beschikken over een multi sim.
Reputatie 6
Badge +16
Voor zover ik kan vinden is ook bij Vodafone Multi sim alleen bij een zakelijk contract mogelijk. Net als bij KPN. Op deze pagina staat namelijk alleen "activeer zakelijke multi data sim".
Wat ik ook vind dat het alleen mogelijk is met een Red-abonnement.

Het zou handig zijn als KPN dat ook voor particulieren beschikbaar maakt. Als het zakelijk kan is de techniek er gewoon. Er zijn zóveel mensen die zowel een smartphone als tablet hebben. Nu moet je die laatste via wifi of een prepaidkaart gebruiken. En dat is minder handig met delen van MB's. Want niet mogelijk.
Reputatie 6
Badge +14
Hoi Albert, welkom terug op het forum! Ik heb nog eens voor je nagevraagd of Multi-SIM op de planning staat. Maar dat is niet het geval. Je kunt je voorstellen dat dit vanuit het netwerk naar de toestellen niet goed gaat. Als beide toestellen tegelijkertijd aan staan, waar komen dan bijv. de gesprekken en SMS-jes op binnen?

Je kunt overwegen een klein Mobiel Internet abonnement af te sluiten. Met KPN Compleet betaal je maandelijks slechts € 5,00 voor deze data-sim. Vervolgens kun je de MBs delen tussen je mobiele abonnement en het data-abonnement :)
Tot nu toe een slechte zaak dat KPN multisim niet op de agenda heeft staan. Ik wil graag een smartwatch aanschaffen met 4g echter moet ik dit nu noodgedwongen in de koelkast zetten omdat KPN zijn zaakjes niet op orde heeft voor particulieren. Ik wil namelijk gebruik kunnen maken van de volledige functionaliteit van de watch en die wordt nu behoorlijk beperkt omdat deze niet als stand alone werkt. Ik wil gewoon mijn appjes en gesprekken kunnen ontvangen op mijn watch zonder de mobiele telefoon. Dus KPN doe hier snel iets aan. Tot nu toe een tevreden klant, maar hoe langer dit duurt hoe meer ik me ga ergeren en mijn abbo loopt nog tot juli '18.
Reputatie 6
Badge +10
Justin_ schreef:

Hoi Albert, welkom terug op het forum! Ik heb nog eens voor je nagevraagd of Multi-SIM op de planning staat. Maar dat is niet het geval. Je kunt je voorstellen dat dit vanuit het netwerk naar de toestellen niet goed gaat. Als beide toestellen tegelijkertijd aan staan, waar komen dan bijv. de gesprekken en SMS-jes op binnen?

Je kunt overwegen een klein Mobiel Internet abonnement af te sluiten. Met KPN Compleet betaal je maandelijks slechts € 5,00 voor deze data-sim. Vervolgens kun je de MBs delen tussen je mobiele abonnement en het data-abonnement :)

@Justin_ deze link is beter https://www.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/simkaart/mobiel-internet-budget/1-jaar
want via jou link kun je niet de data sim kiezen
Lariekoek! Wij hebben op ons bedrijf een vaste en een mobiele telefoon met hetzelfde nummer, bij een binnenkomend gesprek gaan beide toestellen rinkelen 😃. Het is maar net welke je als eerste aanneemt. Logischerwijs kan dit dus ook op een smartwatch en smartphone. Anno 2017 kan dit wel. De consument zit hier echt wel op te wachten. Nogmaals als ik mijn smartphone niet bij me heb omdat ik aan het sporten ben wil ik dat mijn smartwatch alle functies overneemt. Wel twee simkaarten maar je kunt maar één device gebruiken? KPN wakker worden!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)