Beantwoord

Na update OnePlus alleen maar H+

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik heb nu al een week last dat mijn internet op H+ staat. Dit is sinds de update van oneplus. Ik heb vrienden die ook kpn hebben en een andere provider . De vrienden met kpn hebben ook last van dit probleem na de update. De vrienden met een andere provider hebben dit probleem niet.

 

Hoe los ik dit op?



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [originele topic]

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 October 2021, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Miekx, gek dat je internetverbinding sinds de update alleen nog maar op H+ staat. Aangezien het sinds de update speelt, klinkt het alsof het issue in die laatste update zit. Een paar suggesties:

  • Heb je je OnePlus toestel al volledig uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten?
  • Hoe doet de verbinding het als je jouw simkaart even in een ander toestel test?
  • Het kan ook helpen om je toestelinstellingen even te controleren, dat was in het andere topic ook de oplossing, bijvoorbeeld met hulp van onze toestelhulp

Als de instellingen goed staan en het in een ander toestel wel goed werkt, dan raad ik je aan om contact met OnePlus Nederland op te nemen. Zij helpen je dan verder en moeten onderzoeken wat het probleem in de update is.

 

Hi @Alexandra

Alle instellingen staan goed en mijn sim pakt gewoon 4G. Het ging zelfs een hele week goed. 

Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Zelfs de verbinding valt soms helemaal weg en dan staat er geen service. Ik vermoed dat het probleem toch iets bij kpn is. 

Reputatie 7
Badge +19

@Miekx Dat is opvallend inderdaad. Heb je jouw simkaart al even in een ander toestel getest, en wat gebeurt er dan? Dat is een belangrijke test, omdat het veel vertelt over waar de oorzaak zit. Ervaar je dan hetzelfde, dan heeft het iets met je simkaart of het netwerk te maken. Als het dan niet gebeurt, dan zit het in je toestel en verwacht ik dat 't met de update te maken heeft zoals ik eerder vertelde.

Nog een “oude” simkaart? Bv een geüpgrade Telfort kaart.

Dan zou een nieuwe simkaart mogelijk helpen.

Ik had met mijn (eerste) smartphone 4G de eerste weken H+. Aangezien ik toen helemaal niks wist van de netwerkaanduidingen wist ik niet dat dat ‘fout’ was. Totdat er een vergelijkbaar topic kwam als deze. Meteen naar mijn lokale vrienden en liep met 4G op mijn toestel de winkel uit.

3G / H+ gaat bij kpn volgend jaar eind maart uit de lucht.