Hoi KPN,
Het volgende is er aan de hand:
Ik maak al gedurende anderhalf jaar dankbaar gebruik van de optie Sneller Internet Buitengebied. In het begin wat instabiel maar wel snelheden tot 70 MB download. Later stabieler met snelheden tot 40 Mb. Superfijn want mijn koper geeft maar 2,5 Mb download snelheid en daar heb ik het vele jaren mee moeten doen. enkele weken geleden kreeg ik keurig een brief van KPN dat de 4G masten in mijn omgeving aan vernieuwing toe waren en vervangen zouden worden. Natuurlijk sneller en beter ook.
U voelt hem al aankomen.. Na het uitgevoerde onderhoud is mijn download terug naar nog 5 Mb download en 12 Mb upload. De Upload is vrij normaal maar de download is dramatisch. Dit geldt dan uiteraard ook voor de GSM dekking en verbinding die daardoor slecht is geworden. De GSM’s geven dezelfde waarden bij meting met Speedtest en OpenSignal.
Ik heb inmiddels al vele stappen doorlopen in het storingsproces, incl een monteur die vooral gekeken heeft naar het koper (Waarvan ik al jaren weet dat deze verbinding slecht is) en dat vervolgens opnieuw heeft vastgesteld. Ook hij stelde vast met zijn GSM dat de verbinding erg slecht is geworden.
Deze monteur getracht uit te leggen dat alles altijd prima heeft gewerkt totdat er aan de masten is gewerkt. Dit verhaal heb ik al meerdere keren laten vastleggen in mijn dossier maar blijkbaar blijft het daar. De monteur gaf aan maar opnieuw contact te maken met de technische dienst van de KPN want hij kon er verder niets mee. Ik moet bij een afdeling terecht komen die iets aan de masten kunnen doen.
Overigens geldt deze klacht uiteraard ook voor mijn buren die een bedrijf moet runnen. Zij zullen apart contact maken hierover.
Het is frustrerend omdat het prima heeft gewerkt, het aantoonbaar aan de nieuwe masten ligt en het daarna nagenoeg onmogelijk is om iemand te pakken te krijgen om er iets aan te doen.
Ik ben al vele jaren fan van de KPN en ik hoop dat er gauw iets aan gedaan kan worden want ik ben nu weer teruggeworpen naar het stenen tijdperk.
Ik hoor heel graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Henk Zielstra
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Beste antwoord door Henk Zielstra
Bekijk origineel