NAT in LTE netwerk

• 9 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 5554 keer bekeken

Hi,

Is er iemand die weet of je NAT in het LTE netwerk (4G) ook kunt uitzetten?

Ik loop nu tegen issues aan doordat er NAT in het netwerk zit. Ik gebruik een FRITZ!Box 6840 LTE

http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_6840_LTE/index.php

Eric

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12
NAT zou uitgeschakeld moeten kunnen worden en dit zou gaan via de instellingen van de box zelf. Netwerk Instellingen > IP Adressen > NAT Uitschakelen.

Ehh, ik bedoel NAT in het netwerk, niet in de router. Maar bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +12
NAT zal alleen in de router waar u toegang tot hebt uitgeschakeld kunnen worden. Binnen het LTE netwerk zelf is dit niet mogelijk om uitgezet te worden.

Reputatie 4
Badge +3
Ha Eric,

Voor zover bij mij bekend kan dit inderdaad in eerste instantie niet. Ik heb voor de zekerheid de vraag uitgezet om je een definitief antwoord te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Daan

Alvast bedankt. NAT in een core netwerk wil je niet. Het maakt niet zo veel uit als je 4G toestellen (handset) doet, maar als je, zoals wij, hardware maakt waar een LAN achter kan, dan is NAT niet fijn. De enige reden die ik kan bedenken waarom je als carier NAT doet is een gebrek aan IPv4 adressen. Tijd voor Ipv6 ;-)

Reputatie 4
Badge +3
Ha Eric,

Ik heb de situatie even besproken met de productmanagers en zij kwamen tot de conclusie dat je in eerste instantie dus op zoek bent naar een RIPE adres. Deze zijn helaas als product zijnde nog niet beschikbaar. Of dit gaat gebeuren en wanneer is nog niet bekend. 

Kun je wat met deze informatie?

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer