Het kost me ongeveer 5 minuten om deze pagina alleen al te laden?!?!
*Admin: reactie afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineelBeste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineelGoede middag Kpn,
Enige tijd geleden is door KPN aangegeven dat er verbetering op komst is mbt het mobiele netwerk in de Koog op Texel.
volgens technische dienst zou er 4G antennes geplaatst worden periode september/oktober
ondertussen zijn we ruim onderweg in december en is de situatie eerder verslechterd dan enige vorm van verbetering.
graag hoor ik van jullie hoe de status update is?! Betrouwbaarheid is ver te zoeken, en het zou KPN sieren als zij haar klanten in wat voor vorm ook tegemoet komt..
onderstaande foto’s van het bereik nagenoeg in het centrum van de Koog.
Goed dat je je weer meldt. Ik ga navraag doen bij onze technische dienst en zij nemen opnieuw contact met je op. Wil je me het resultaat laten weten?
Dag Rutger ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar de KPN opstelpunten op De Koog. De volgende conclusies kan ik met je delen:
Zolang substantiele investeringen uitblijven en geen inzage in de planning is op 4G op De Koog zal je deze ervaring blijven houden helaas. Ik heb zelfal even contact gehad met KPN maar de planning kunnen of mogen ze niet delen.
Dit is de netwerksheet van KPN op de Koog:
Zolang substantiele investeringen uitblijven en geen inzage in de planning is op 4G op De Koog zal je deze ervaring blijven houden helaas. Ik heb zelfal even contact gehad met KPN maar de planning kunnen of mogen ze niet delen.
Ha
Goedemorgen Marcia,
Ten aanzien van de KPN mobiele problematiek 4G op de Koog kan ik de onderstaande info met je delen:
De informatie is afkomstig van KPN en medewerker heeft de naam Erik (geen achternaam bekend). De volgende info over de problematiek op De Koog wordt vanuit KPN verstrekt (is gebeurd in de week van 21 november 2019):
Fijn dat je er naar vraagt Marcia vanuit KPN welke info hier nu over bekend is zodat ik je ook kan informeren. Het probleem is dat 4G / planning niet inzichtelijk zijn en dat communicatie niet (juist) gedeeld wordt of niet bekend is bij Webcare. Daardoor kunnen de KPN klanten op De Koog / in dit forum niet goed geïnformeerd worden over realisatie van een oplossing.
Kijk maar of jij dit wel voor elkaar krijgt. Tot die tijd blijf ik het KPN De Koog mobiele dekking dossier (4G) nauwlettend volgen. Laten we met elkaar schakelen om informatie hierover uit te wisselen zodat de KPN klanten ook goed geïnformeerd zijn. Zoals het nu lijkt gaat dit meer dan een jaar duren of enkele jaren.
Prettige dag!
De informatie is afkomstig van KPN en medewerker heeft de naam Erik (geen achternaam bekend). De volgende info over de problematiek op De Koog wordt vanuit KPN verstrekt (is gebeurd in de week van 21 november 2019):
Fijn dat je er naar vraagt Marcia vanuit KPN welke info hier nu over bekend is zodat ik je ook kan informeren. Het probleem is dat 4G / planning niet inzichtelijk zijn en dat communicatie niet (juist) gedeeld wordt of niet bekend is bij Webcare. Daardoor kunnen de KPN klanten op De Koog / in dit forum niet goed geïnformeerd worden over realisatie van een oplossing.
Ik ben nog steeds benieuwd bij welke afdeling mijn collega Erik werkzaam is. De klantenservice (forum, telefonisch, Webcare en chat) heeft deze informatie niet paraat. Alleen de collega's van de technische dienst kunnen hier meer over vertellen. De klantenservice maakt op verzoek van de klant een ticket aan en stuurt deze vervolgens naar de technische dienst. Zij pakken dit op en informeren de klant. Zodoende heb ik in het contact tussen Rutger en mijn collega van de technische dienst gezien dat er in september verbetering te verwachten was. Hier wordt de klantenservice niet specifiek over geïnformeerd, mede omdat deze informatie kan wijzigen. Het is dus niet zo dat dit helemaal niet bekend is bij KPN. Er is zeker wel een planning bekend bij de afdelingen waarbij dit nodig is.
Marcia, het enige wat ik weet is dat hij Erik heet en 35 jaar is en heb geen achternaam. Misschien handig als je ook even in het ticketing systeem zoekt van de technische dienst misschien kan je zo je collega achterhalen. Uiteraard lijkt het me ook goed om een nieuw ticket in te schieten om actuele info te krijgen (of wellicht had je dat al gedaan ;-)
Ik heb ook nog even contact gehad met agentschap telecom en navraag gedaan of er wijzigingen geweest zijn aan de KPN opstelpunten in de Koog. Dit is niet het geval dus ik vraag me af of er wel iets gedaan is ter verbetering dit jaar.
De uitlijsting van agentschap telecom is als volgt:
Badweg De Koog (alleen 2G geen nieuwe netwerken of wijzigingen aan deze mast):
Nikadel De Koog (alleen 3G geen nieuwe netwerken of wijzigingen aan deze mast):
De masten in DeKoog zijn van 1995 (GSM-900) en 2010 (UMTS), daarna is er geen 4G upgrade geweest.
Overigens zie ik dat alle andere KPN masten op texel wel voorzien van 4G. DeKoog is NIET voorzien van 4G.
Dus rara wat gaat er op De Koog gebeuren? ;-)
Ondertussen zijn we nu 4 dagen verder en heb ik plotseling wel 4g bereik, nu weet ik niet of ik nu ineens een sterker signaal ontvang van een andere zendmast of dat er daadwerkelijk iets veranderd is..
feit is wel dat ik nog nooit eerder 4g heb ontvangen in de Koog.
feit is wel dat communicatie van KPN niet helder is, technische dienst heeft mij uitgelegd dat er verbetering in aantocht was medio oktober. Ik weet niet precies wie dat was.
Als ik bovenstaande lees van Birfo begrijp ik dat er niet 1,2,3 iets veranderd gaat worden.
ben benieuwd of ik 4g blijf houden als het weer drukker word in de Koog (met toeristen).
fingers crossed 🤞🏽
Ondertussen zijn we nu 4 dagen verder en heb ik plotseling wel 4g bereik, nu weet ik niet of ik nu ineens een sterker signaal ontvang van een andere zendmast of dat er daadwerkelijk iets veranderd is..
Wat goed om te lezen, Rutger!
feit is wel dat communicatie van KPN niet helder is, technische dienst heeft mij uitgelegd dat er verbetering in aantocht was medio oktober. Ik weet niet precies wie dat was.
Ik heb een nieuw ticket richting onze technische dienst aangemaakt en ik verwacht dat je daar rond de jaarwisseling iets van hoort. Het is mogelijk dat de verwachte upgrade vertraging heeft opgelopen. Dat is vanwege verschillende factoren mogelijk. We houden het in de gaten!
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.