Beantwoord

Netwerkselectie in Suriname

• 1 september 2016
  • 2 reacties
  • 1727 keer bekeken

Goedemorgen,

Momenteel verblijf ik in Suriname en heb een KPN Abonnenment icm iPhone 5S. In Suriname heb ik daarom een prepaid simkaart van de provider Telesur aangeschaft, zodat ik hier goedkoper kan bellen en smsen. Nu staat er echter al sinds mijn aankomst en voordat ik die simkaart heb aangeschaft dat mijn provider/aanbieder al Telesur is. En dan bedoel ik dus wanneer ik gewoon mijn Nederlandse KPN abonnement simkaart in mijn telefoon heb. Nu was ik erg benieuwd hoe dit precies zit en of ik dan al met deze simkaart voor de lokale tarieven kan bellen, smen en internetten. Ook kan ik nog kiezen voor de provider Digicel als netwerkselectie

Want is het dan nodig dat ik de simkaart van Telesur nog wel in mijn telefoon doe, aangezien deze al als netwerk wordt gekozen? Want als ik dat kaartje erin doet, dan veranderd er niks op mijn telefoon en moet ik ook nog de pincode van mijn Nederlandse simkaart gebruiken om de Surinaamse simkaart te ontgrendelen.

Ik hoop dat iemand mij hier wat meer duidelijkheid over kan geven 🙂
icon

Beste antwoord door Cindy_ 1 september 2016, 12:11

Hi @ElineHuygen, welkom op het forum. Wat heerlijk dat je in Suriname zit!

Fijn dat @plamee al het een en ander heeft uitgelegd over hoe het bellen gaat in Suriname. Wanneer je met je KPN simkaart in het buitenland bent, dan maak je verbinding met een provider waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Zo ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar. Je telefoon pakt dan het voorkeursnetwerk op. Dat is het netwerk waar je op dat moment de beste verbinding mee kunt maken. Je kunt er ook voor kiezen om handmatig een netwerk te selecteren. Dan zie je de beschikbare netwerken waar je uit kunt kiezen. De tarieven in Suriname zijn anders dan dat je je KPN simkaart in Nederland gebruikt.

Ben je er voor langere tijd? Dan is een lokale simkaart vaak een stuk goedkoper. Heb je zo voldoende informatie? Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral!
Bekijk origineel

2 reacties

Hi Eline,

Direct het kaartje wisselen. De voorwaarden om van Telesur gebruik te maken zijn met het KPN kaartje een stuk ongunstiger dan wanneer je het Telesur kaartje gebruikt.

Oftewel: Als je met het KPN kaartje belt naar een SR nr, dan betaal je alsof je uit NL belt (de ontvanger ziet ook dat je met een NL nr belt). Met het Telesur kaartje bel je gewoon lokaal van SR nr naar SR nr.

Die PIN code is waarschijnlijk niet van de simkaart maar van je mobieltje.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @ElineHuygen, welkom op het forum. Wat heerlijk dat je in Suriname zit!

Fijn dat @plamee al het een en ander heeft uitgelegd over hoe het bellen gaat in Suriname. Wanneer je met je KPN simkaart in het buitenland bent, dan maak je verbinding met een provider waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Zo ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar. Je telefoon pakt dan het voorkeursnetwerk op. Dat is het netwerk waar je op dat moment de beste verbinding mee kunt maken. Je kunt er ook voor kiezen om handmatig een netwerk te selecteren. Dan zie je de beschikbare netwerken waar je uit kunt kiezen. De tarieven in Suriname zijn anders dan dat je je KPN simkaart in Nederland gebruikt.

Ben je er voor langere tijd? Dan is een lokale simkaart vaak een stuk goedkoper. Heb je zo voldoende informatie? Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral!

Reageer