Nieuwe EU Internetbundels

• 15 april 2016
  • 7 reacties
  • 781 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Hallo KPN,

Een gemiste kans vind ik, als KPN klant zijnde.

Als je het onderstaande leest vraag ik mezelf af waarom past KPN bestaande abonnementen niet aan en moet je weer extra betalen om gebruik te kunnen maken van onderstaande. Echt jammer.

Met vriendelijke groet,

Mari.

Per 1 juni introduceert KPN nieuwe EU-bundels waaruit klanten voordelig kunnen internetten, bellen én sms’en. Er komen drie bundels: de EU-bundel 100, 500 en 1000.

Met deze nieuwe bundels kunnen klanten die op vakantie zijn binnen EU-landen mobiel internetten, bellen en sms’en tegen een vast bedrag. Een eenheid in een bundel staat voor één MB, één belminuut of één SMS. Als de bundel op is, stopt het verbruik automatisch. Er zijn dus geen onverwachte kosten. Met deze bundels geeft KPN zijn klanten de vrijheid om in het buitenland zorgeloos te internetten, bellen of sms’en of natuurlijk een combinatie hiervan.

De bundels gaan respectievelijk € 3,49, € 9,99 en € 14,99 kosten. Alle EU-bundels zijn een maand geldig (31 dagen x 24 uur). Voor klanten die veel gebruik maken van telecomdiensten in en naar het buitenland introduceert KPN daarnaast een nieuw Zorgeloos Premium Plus abonnement. Meer informatie over de tarieven, nieuwe buitenlandbundels en het nieuwe abonnement is te vinden op kpn.com/eu.

* Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Omdat je bij het aanpassen van de voorwaarde van abonnementen ook de keuze moet bieden om op te zeggen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder, waar zie je precies dat dit alleen geldt voor nieuwe abonnementen?

Robin
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Robin / KPN,

Ik praat niet over aanpassen van de voorwaarde.

KPN zou ook bestaande klanten, als overbrugging van een jaar (Omdat volgend jaar toch het hele gedoe rond bundels voor het gebruik binnen de EU automatisch worden opgelost) tegemoet kunnen komen. zoals collega providers dat ook doen.

Ik zie trouwens nergens iets staan over alleen nieuwe abonnementen en daar heb ik het ook niet over gehad. Het onderste gedeelte van mijn vorige bericht was een kopie van de site van KPN zelf.

Met vriendelijke groet,

Mari.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mari, de nieuwe bundels die we per 1 juni introduceren gelden voor alle klanten die zo'n bundel activeren. Zowel nieuwe als bestaande. Dit zijn bundels die buiten het abonnement om los toe te voegen zijn.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat we klanten tegemoet zouden moeten komen. Kun je dat toelichten? 

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Erik,

U vraagt wat ik bedoel met klanten tegemoet komen.

Ik had gehoopt dat KPN de bestaande abonnementhouders als overbrugging (Omdat volgend jaar toch het hele gedoe rond bundels voor het gebruik binnen de EU automatisch worden opgelost) net als bij de concurrent, T-Mobiel. Uit de bestaande bundels zou laten genieten.

Zowel van de data bundels als de bel en sms bundels.

Erik, ik hoop dat u nu wel begrijpt wat ik bedoel, en ik denk vele trouwe KPN abonnementhouders met mij.

Met vriendelijke groet,

Mari.

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb even kort naar T-Mobile gekeken, en zie inderdaad dat zij nu klanten, afhankelijk van hun abonnement, een deel van hun Nederlandse data in de EU laten gebruiken zonder extra kosten. Dat is hun keuze geweest, en een die wij niet gemaakt hebben. 

De nieuwe bundels die we hebben zijn wel veel voordeliger dan het huidige aanbod, vooral als je veel verbruik hebt. Ik heb hieronder een vergelijking gemaakt. van huidige kosten, kosten vanaf 30 april en kosten vanaf 1 juni met de nieuwe bundels.

Huidige situatie

Klanten die in de EU willen bellen betalen hiervoor 23 cent per minuut. Gebeld worden kost 6 cent per minuut, en een sms kost 7 cent.

30 april tot 1 juni

Vanaf 30 april verlaagt het tarief. De bedoeling is dat belminuten dan gaan uit je gewone belbundel die je ook in Nederland gebruikt. Daarnaast betaal je een kleine toeslag van 6 cent per minuut voor bellen, 1 cent per minuut voor gebeld worden en 2 cent voor een sms'je.

Omdat we het echter technisch nog niet voor elkaar krijgen om buitenlands gebruik te verrekenen met de Nederlandse bundel, betaal je alleen de toeslag. Dat is voordeliger want je verliest geen minuten uit je Nederlandse bundel en je betaalt veel minder dan voor de 30e. Voor data geldt hetzelfde. Dit kan ook nog niet verrekend worden met de Nederlandse bundel. Daarom betaal je voor dataverbruik in het buitenland ook alleen de toeslag van 6 cent per MB.

Als je verwacht veel te bellen of data te verbruiken in het buitenland kun je een internetbundel activeren. Dan heb je voor een vast bedrag een bepaalde hoeveelheid data. Vanaf 30 april tot 1 juni zijn de bestaande Dag-, Week-, en Maandbundels voor Internet nog beschikbaar. Deze zijn dan al wel verhoogd zodat je meer data hebt voor dezelfde prijs.

Voor bellen in de EU hadden we ook een bundel. Hiermee kon je voor €10 120 minuten bellen. Dat komt neer op een prijs van 8 cent per minuut. Omdat het nieuwe tarief goedkoper is (6 cent per minuut) hebben we de belbundel afgeschaft.

Vanaf 1 juni

Vanaf 1 juni worden de bestaande EU Internetbundels afgeschaft en vervangen door combibundels. Met deze bundels kun je, voor een vast bedrag per maand, bellen, sms'en en internetten. Deze bundels zijn qua verhouding op prijs en inhoud goedkoper dan de oude bundels.

Voorbeeld: Als je een EU Bundel 500 neemt betaal je €9,99. Dat is dan 500 minuten, sms of MB. Stel, je belt in totaal veertig minuten naar huis, stuurt 15 sms'jes en gebruikt 350 MB. Je hebt dan in totaal 350+40+15 = 405 van de bundel gebruikt en nog 95 over. Deze bundel is een maand geldig. Als je er sneller doorheen gaat kun je hem nog een keer activeren.

Als je in de huidige situatie 350 MB, 40 minuten en 15 sms in de EU gebruikt, dan kost dit je €2,40 aan bellen en 30 cent aan sms. Voor de data kost dit je €21 als je geen bundel hebt, of tussen de €17,50 en €20 als je bundels gebruikt. Bij elkaar opgeteld was dit dan tussen de €20,20  en €23,70 geweest. Veel duurder dan de nieuwe bundel.

Je bent met de nieuwe bundels dan ook goedkoper uit als je veel verbruik in het buitenland hebt. En als je niet zoveel verbruik in het buitenland hebt, dan is het voordeliger om de losse per minuut/sms/MB kosten te betalen. 

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Erik,

Wederom bedankt voor uw antwoordt.

Ik, en ik denk vele KPN klanten met mij, vind het nogmaals jammer dat KPN niet doet (mogelijk niet kan, doen) wat T-Mobile wel kan en doet.

Toch Erik u kunt er niets aan doen, dat uw superieuren niet willen meedenken met de klanten, het trekt de jongere klanten wel naar de concurrent in deze T-Mobile.

Erik, even een compliment aan u persoonlijk, u probeert altijd zo duidelijk mogelijk antwoordt te geven aan de gasten op het KPN forum !!.

Met vriendelijke groet,

Mari.

Reputatie 7
Badge +27
Dank je voor je compliment, Marijoke! 

Reageer