Beantwoord

Nieuwe simkaart na kwijtraken van oude simkaart, geen netwerk met nieuwe simkaart

• 4 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste Support,

Mijn zoon was zijn simkaart kwijtgeraakt, hij heeft hier meer verstand van omdat hij ook bij een provider werkt dus hier is zijn verhaal:

Ik ben mijn simkaart kwijtgeraakt. Toen werd de simkaart geblokkeerd en een nieuwe simkaart aangevraagd. Ik heb een nieuwe simkaart gekregen en daarbij was ik wel verbonden met het KPN netwerk, vijf streepjes bereik maar er staat geen H/2G/3G/4G. Helemaal niks.

Toen dacht ik laat me is opnieuw een simkaart aanvragen want misschien kan deze defect zijn. Geprobeerd, binnen gekregen na een week. Still the same.

Ik heb de simkaarten getest in 2 telefoons. Mijn eigen iPhone 7 en in een iPhone 8 Plus. Het probleem zou niet aan het toestel moeten liggen of de instellingen want eerst werkte het wel. Ik heb de APN instellingen nagekeken en die staan goed, toestelhulp uitgeprobeerd. Dit werkt ook niet.

Nog een paar extra dingen, telefoon software is naar de laatste versie geupdated. Dat is iOS 11.4.1. op beiden. Dekking is goed, daar ligt het ook niet aan.

Ik heb 2x telefonisch een gesprek gehad met de klantenservice en de vraag die ik gesteld had was of er misschien in het systeem nog staat dat mijn simkaart geblokkeerd is of het activeren niet goed is verlopen in het systeem, antwoorden waren zoals nee kan niet. Ik kan zelf ook niet alles weten hoe dat gaat bij KPN maar ik wil wel dat dit opgelost word. Want ik betaal nu nog steeds volgens het contract tot februari als goed is en ik heb nu dus een niet werkend product.

Hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 augustus 2018, 10:42

Er is inmiddels contact geweest via een privébericht, het probleem van Danielle en haar zoon is inmiddels opgelost! Fijn om te lezen, mocht je nog met andere vragen komen te zitten weet je ons te vinden 😉
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Danielle, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht (en die van je zoon!).

Wanneer een simkaart geblokkeerd wordt, kan het zijn dat dit eerst weer gedeblokkeerd moet worden in ons systeem. Daarna kan de nieuwe simkaart in gebruik genomen worden. Mijn collega kan dit over het hoofd hebben gezien, en misschien is het ook nog wel een ander probleem uiteindelijk. Ik pluis dit graag voor jou (en je zoon) uit! Zou je daarvoor willen reageren op mijn privébericht? Dan proberen we het zo snel mogelijk op te lossen, niet bereikbaar zijn is niet fijn!
Reputatie 7
Badge +20
Er is inmiddels contact geweest via een privébericht, het probleem van Danielle en haar zoon is inmiddels opgelost! Fijn om te lezen, mocht je nog met andere vragen komen te zitten weet je ons te vinden 😉

Reageer