Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Nokia Lumia 920 ervaringen

Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Daan__ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
  • Wijsgeer
  • 262 reacties
Wist je dat de Nokia Lumia 920 geschikt is voor draadloos laden?

Of dat het toestel bijvoorbeeld ook spraak besturing heeft?

Loop je tegen bepaalde dingen aan, of heb je juist iets gaafs gevonden?

Altijd alles op het gebied van ervaringen, tips of tricks met iedereen willen delen of gewoon je mening willen kunnen geven over dit toestel? Doe dat dan gerust hier!

icon

Beste antwoord door Paul82 3 maart 2013, 11:32

Ik heb ook een 920, maar bij mij werkt de cloud prima, gewoon Skydrive. Dropbox werkt volgens mij ook gewoon, maar de integratie van Skydrive heeft toch echt mijn voorkeur.

Vastlopers heb ik gelukkig nog niet gehad en heb mijn 920 sinds november.

Bekijk origineel

14 reacties

Ervaring met nokia lumia 920

Diversen vast lopers  nokia lumis 920 

Kan cloud niet aan

hotspots ook niet

veiligheid ook niet

Reputatie 2

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die DaniëllaRebecca heeft ontvangen van andere leden.

Mijn 1e nokia Lumia 920 yellow had ik gelijk na het opladen dat de gsm niet meer aanging. Ondanks dat ik hardreset en softreset heb uitgevoerd. Dat was de dag van levering zelf en de volgende dag van de lader afgehaald en ging niet meer aan.

Mijn 2e nokia lumia 920 yellow werd gelijk de dag erop netjes geleverd door KPN. (Tevens mijn dank daarvoor voor de snelle levering.:womanlol: ) Met deze heb ik tot nu toe geen problemen mee en de batterij houd het vol 2 dagen zonder op te laden. Heb internet, wifi continu aan en staat 24 uur aan.

Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Daan__ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
@janusrowie

Hoe bedoel je kan cloud niet aan? Voor zover ik weet biedt Microsoft zelf een applicatie aan die SkyDrive heet, waarmee je prime bestanden kunt opslaan in de cloud. Of is dit niet helemaal wat je bedoeld?

Daarnaast werken de hotspots wel, alleen is er op dit moment nog geen app voor. Wat je precies bedoeld met veiligheid weet ik niet. Doel je dan op virusscanners of dergelijke?
@DaniëllaRebecca

Vervelend als je een toestel hebt wat eigenlijk direct al defect is. Wel tof dat je vrijwel direct een nieuw toestel kreeg :-)

Ik merk zelf inderdaad ook dat de batterij verhoudingsgewijs (heb ook een Iphone 5) erg lang meegaat. Hoe bevalt het besturingssysteem je tegenover die van je vorige telefoon?

Reputatie 2

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die DaniëllaRebecca heeft ontvangen van andere leden.

@ Daan

Mijn andere besturingssysteem is android en IOS. Tot nu toe bevalt IOS en windows 8 me uitstekend. Android vind ik de meest omslachtige besturingssysteem. Toch moet ik wel 2 irritante narigheden van de nokia Lumia 920 (yellow) vermelden. Dat is 1) irritant gevoel/geluid als je de backtoets (het pijltje links onderaan) aanraakt. 2) Geen fatsoenlijk/makkelijk overzicht contacten. Ik hou graag hotmail/gewone telefoon contacten gescheiden. Dat gaat helaas bij deze gsm niet op.:womanmad: Dat werkt nou net anders dan bij mijn iPhone 4S.

Van alle besturingssystemen (symbian tot windows 8) vind ik IOS en windows 8 de fijnste.

Reputatie 4

Badge +1
Je zou voor je contacten een tweede account kunnen pakken. Dit heb ik ook direct gedaan, simpelweg omdat ik mijn emailadressen er gemakkelijk uit wilde kunnen filteren. Wat betreft de trilling, ik merk er zelf eigenlijk weinig van. Hij is inderdaad niet uit te schakelen, echter blijken meer gebruikers dit erg vervelend te vinden. Kans bestaat dus dat er inderdaad via een update verandering in zal komen.

Ik heb zelf naast deze Lumia een Iphone 5, en moet zeggen dat ik het scherm van deze nu toch wel erg klein begin te vinden naast de Lumia :D

Ik heb ook een 920, maar bij mij werkt de cloud prima, gewoon Skydrive. Dropbox werkt volgens mij ook gewoon, maar de integratie van Skydrive heeft toch echt mijn voorkeur.

Vastlopers heb ik gelukkig nog niet gehad en heb mijn 920 sinds november.

Reputatie 2

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die ucsdcom heeft ontvangen van andere leden.

De Nokia 920 is een heel fijn toestel: lekker groot scherm, voelt stevig aan en Windows Phone 8 vind ik ook soepel draaien. Hij draait beter dan de Nokia Lumia 800 die ik hiervoor had en ik zou de Lumia 920 zeker aan anderen aanraden.

Wat mij ook opvalt: de geluidskwaliteit van gesprekken is heel veel beter dan bijvoorbeeld op een Iphone. Ik verwacht dat de ondersteuning van HD voice weergave op zowel het toestel als het KPN netwerk zorgt voor dit verschil.

Wat ik mis bij het toestel is een stand om 4G only te kunnen kiezen. (in de netwerkinstellingen moet je kiezen of je 2G, 2G en 3G of 2G+3G en 4G wilt ontvangen. Op 3G toestellen kan je meestal wel kiezen om "3G only" te ontvangen. Een beetje 3G of 4G dekking is vaak genoeg om snel te surfen op de telefoon als je op 1 plek blijft zitten. In de praktijk schakelt het toestel dan echter al terug naar 2G, terwijl 3G of 4G soms nog prima zou lukken.

Soms is er wel 4G dekking aanwezig, maar duurt het erg lang voor het toestel zelf hiernaar overschakelt. Het zou fijn zijn als je dan het toestel kan "dwingen" naar 4G te gaan. Want heb je eenmaal 4G ontvangst in je scherm, dan blijft hij zo lang als het lukt op het 4G netwerk zitten.

Het laatste wat ik bij KPN echt nog mis is een "mijn KPN" app voor Windows Phone. Met de grootschalige introductie bij KPN van de Lumia 920 en 820 had die app er toch zeker al moeten zijn. Ik kan onderweg nu niet mijn beltegoed status checken (via SMS krijg ik de melding dat ik dit via de mijn KPN app moet doen, die niet bestaat voor Windows Phone).

Reputatie 4

Badge +1
Beste ucsdcom,

Allereerst bedankt voor het delen van je gebruikerservaringen!

De snelheid van het apparaat was een van de eerste dingen die mij ook opviel. De geluidskwaliteit komt inderdaad door HD voice, mits de andere partij hier ook gebruik van maakt. 

De reden waarom de optie 4G only niet is toegevoegd zal, vermoed ik, simpelweg zijn dat niet overal een evengoede 4G dekking aanwezig is. Dit gaat natuurlijk wel veranderen en wellicht dat Nokia die optie dan alsnog toevoegd. Het overschakelen naar 4G kan inderdaad soms lang duren. Dit zit niet alleen in de Nokia maar ook in de gebruikte netwerktechnieken. Hieraan wordt op dit moment nog hard gewerkt en ik merk zelf al aanzienlijk verbetering sinds Februari. 

De Mijn KPN app ontbreekt inderdaad nog op Windows Phone. Voor zover bekend staat hier nog geen datum voor. Ik ga je feedback wel neerleggen bij het team dat deze apps ontwikkeld!

Met vriendelijke groet,

Daan

Je kan wel de APP belstatus downloaden, moet je de groene pakken. Deze app maker heeft hem redelijk klaar gemaakt voor de laatste type KPN abonnementen.

Reputatie 2

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die ucsdcom heeft ontvangen van andere leden.

Ik vertrouw het niet echt om mijn KPN inloggegevens weg te geven aan een appbouwer. Zonder het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord kan je niets met deze app. Wie je accountgegevens heeft kan met je account doen wat hij wil: adres wijzigen, bundels aanpassen, maar dus ook een nieuwe simkaart toe laten sturen etc. Volgens mij is het met de genoemdevapp nog niet mis gegaan bij anderen, maar vooral op Android zijn voldoende bedenkelijke apps en appbouwers actief. Ik adviseer dus voorzichtig hiermee te zijn en wacht liever op een app van KPN zelf.
Reputatie 2

Helaas ga ik afscheid nemen van van lease nokia lumia 920 geel die plaats moet maken voor mijn iPhone 5S. Mijn ervaringen met deze telefoon was zeer fijn. Metname de snelheid, accuduur en simpel alles kunnen vinden. Alleen op een paar puntjes na. En dit was: niet gelijk contactlijst via de ouderwetse manier, irritant gevoel/geluid als je de backtoets (het pijltje links onderaan) aanraakt. 

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Henk2304 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +14
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met contactlijst oude manier. Als ik de personen hub kies (de tegel met alle fotootjes (standaard op het startscherm, in grootte aan te passen)) heb ik direct een overzicht van al mijn contacten, naar keuze gesorteerd op voor- of achternaam, naar keuze met voor- of achternaam als eerste weergegeven. Wat ik juist zo handig vindt is dat ik al mijn contacten maar één keer zie, waarbij zaken als Facebook, privé en werk-e-mail enz. mooi gecombineerd zijn (je kunt dat ook ontkoppelen).

Ik begrijp ook niet precies wat je problemen met de terugtoets zijn, noch op de 920 van mijn vrouw, noch op die van mijn zoon, noch op de 1020 van mijzelf voel ik bij die toets iets irritants of hoor ik een geluidje; nu ik erop ga letten voel ik inderdaad iets wat je in de verte een hele lichte trilling zou kunnen noemen (dat was mij nog nooit opgevallen), maar een geluidje? Dus ik ben erg nieuwsgierig naar je precieze ervaringen.

Wat ikzelf dan weer handig vind is dat je sinds de Amber update kunt instellen dat je de telefoon uit sleep haalt door dubbel te tappen op het scherm. En dat je door iets boven het toestel te wuiven de Glimp (tijd zichtbaar, wordt met Black en Update 3 verder uitgebreid) kunt activeren. En sinds gisteren de Nokia Refocus app waarmee je achteraf op een andere plek kunt scherpstellen.

Reputatie 2

De contacten gaan nml via hotmail/facebook etc. Ik hou graag mail adressen en gewone contacten gescheiden.

Die lichte trilling waar ik het over had was bij mij duidelijk voelbaar en gaf ook nog eens geluid erbij.

Maar voor de rest was het een heerlijk toestel. Maar toch geniet mijn voorkeur naar iPhones. Heb zowel de nokia lumia 920 vergeleken met mijn oude iPhone 4S (sinds 2 maanden niet meer in bezit), iPhone 5 en iPhone 5S. En toch pak ik onbewust naar mijn iPhones om te bellen, omdat ik gelijk de contacten met alleen telefoonnummers gelijk kan inzien.

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Henk2304 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +14

Daan__ schreef:
 De Mijn KPN app ontbreekt inderdaad nog op Windows Phone. Voor zover bekend staat hier nog geen datum voor.

De Mijn KPN app is er inmiddels al een tijdje voor Windows Phone.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)