Beantwoord

Onbeperkt internet

  • 2 February 2020
  • 22 reacties
  • 25542 keer bekeken

Ik heb een abonnement, waarbij ik onbeperkt internet heb. 
Ik gebruik deze internet als hotspot voor telefoons en laptops, omdat ik op mijn locatie geen WiFi verbinding heb. 
Het probleem is echter dat de internet het niet, altijd, goed doet, traag is en soms niet verbind met de hotspot. 

 

Zojuist heb ik zelfs een sms ontvangen dat ik 100% van mijn dagelijkse 5GB dagbundel heb verbruikt. Wat ik heel merkwaardig vind, omdat ik onbeperkt data, bellen en sms’en heb. 
 

Iemand enig idee hoe dit kan of hoe dit verholpen kan worden? Ik wil graag goede internet, want hier betaal ik ook voor. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2020, 18:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @Jammar23 , hoe sluit je je apparatuur aan op de hotspot, bekabeld via USB, draadloos via WiFi of draadloos via Bluetooth?

Onbeperkte internetbundel kent wel een ‘fair-use-policy’, zie daarvoor de voorwaarden.

 

@Jammar23  Lees je abonnements voorwaarden eens goed door of kijk bij de toelichting van een abo met unlimited data:

Unlimited Data

Gebruik jij vaak je telefoon? En merk je al snel dat je databundel op is? Neem dan een mobiel abonnement met Unlimited Data van KPN. Superhandig, want zo kun je altijd eindeloos internetten.

MB’s delen

Heb je meerdere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde huisadres? Met Unlimited Data kun je jouw MB’s delen. Per maand kun je maximaal 25 GB delen met andere simkaarten in het huishouden.

Unlimited Data in Nederland

Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 8 GB data? dan kun je zo vaak je wilt 2 GB data bijbestellen via sms of MijnKPN.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 25 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 22 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

 

*Admin edit 05-11-2021: Informatie geactualiseerd

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jammar23, welkom hier. 

Je hebt een onbeperkt internet abonnement. Alleen je hebt nu de 5GB gebruikt. Dat is een limiet. Daarna wordt het internet geknepen, maar kun je wel onbeperkt 1GB extra aanvragen via sms of Mijn KPN zoals ook al gedeeld is. Het is echter wel een abonnement voor de telefoon. Het is geen vervangend abonnement voor internet thuis. 

Ik heb een abbonement bij de kpn afgesloten om gebruik te maken van oa onbeperkte  data om dan via de hotspot te kunnen internetten op mijn laptop.

Nu lees ik hier dat onbeperkt dus niet echt onbeperkt is en dat het bij 5 Gb al ophoud het feest. Ik heb ze gebeld en hun zeggen dat ik zodra de 5 Gb op zijn ik een smsje kan sturen en dan krijg je er direct data bij…

Ik heb nog 6 dagen om het eventueel op te zeggen. Het ziet er leuk uit die aanbieding van 35 euro per maand en dat voor 2 jaar maar ik wil niet achteraf spijt ervan krijgen omdat het niet werkt. Spelletjes en downloaden doe ik amper maar ik wil wel mijn Netflix kunnen blijven kijken. 

Dus vandaar mijn vraag, zodat ik er geen 2 jaar spijt van krijg. Momenteel verbruik ik elke maand een belbundel van 15 euro en voor mijn gsm is dat genoeg.

Weet of heeft iemand hier ervaring mee...?

 

Bij “unlimited” heb je een dagbundel van 5 GB die je onbeperkt mag aanvullen met gratis 1 GB bundels. Nadeel is wel dat effe je internet héél traag is tussen het opraken van de dagbundel en het weer aanzetten van een extra bundel (met een sms).

Netflix is te adviseren met het HD abonnement en niet 4k UHD. HD is het verbruik 5 Mb per seconde en UHD maar liefst 25 Mb per seconde.

Dat komt voor 5 GB op 133 minuten kijken in HD (als je die dag tenminste niet al van je bundel gebruikt hebt). (5 Mb = 0,625 MB)

Kijk je 4k UHD, dan ben je in 26 minuten door de 5 GB heen.

Omrekenen megabit naar megabyte Het daadwerkelijke verschil tussen de twee eenheden is de factor 8, oftewel: 1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb). Als je wilt weten hoeveel MB's je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. (google)

 

Nota Bene.

Bij T-mobile is er in Nederland géén daglimiet op het unlimited data abonnement. Wel beperkter belminuten: 120. (onbeperkt sms).

En bij KPN 22 GB maandbundel voor E.U. in Unlimited en T-mobile 18 GB.

Zie T-mobile Unlimited.

Ik verwijs niet graag naar een conculega, maar met data is die gunstiger.

Bij T-mobile is er in Nederland géén daglimiet op het unlimited data abonnement. Wel beperkter belminuten: 120. (onbeperkt sms).

En bij KPN 22 GB maandbundel voor E.U. in Unlimited en T-mobile 18 GB.

Zie T-mobile Unlimited.

Ik verwijs niet graag naar een conculega, maar met data is die gunstiger.

T-Mobile verkoopt ‘Tablet Unlimited’ abos/SIMkaarten, die ook net zo als de ‘Smartphone Unlimited’ gewoon een 5G daglimiet hebben met 1GB aanvullers. Beide onder de noemer ‘Unlimited Data’. Die Tablet Unlimited’ abos/SIMkaarten kan je alleen niet mee bellen, maar de prijs is hetzelfde. Lees alle verborgen uitklap FAQ tekst maar eens. Dus dat standaard 120 NL minuten bellen is in feite een weggevertje.  Maar bij KPN is voor hetzelfde geld nu onbeperkt bellen/sms voor hetzelfde geld. Enige verschil met een jaar geleden bij T-Mobile is dat ze nu ‘Unlimited Plus’ hebben. Dat Plus slaat dan op bellen, want voor data kan je, als het al onbeperkt was, het niet nog onbeperkter maken, want dan was het eerst blijkbaar niet onbeperkt. Alhoewel, mensen gebruiken kreten als ‘waar’ en ‘echt waar’; waar is dan niet waar blijkbaar.

Bij KPN is het equivalent van TMO ‘Tablet Unlimid’ blijkbaar https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/, wat dan geen 5GB daglimit heeft, maar in geheel maar 10GB, die kost je dan wel 25 Euro, daarna is het op. Wel merkwaardig dat KPN iets heeft als internet via/op een smartphone (dus mobiel internet) en een ook nog een eigenlijk totaal ongunstig abo ‘mobiel internet’ zoals de URL die ik aanhaal. Waarschijnlijk hoopt of denkt of ziet men dat mensen met een smartphone (hardware snelheden gemiddeld ruim hoger dan DSL) het houden bij email en whatsappen.

@Pvw Je kan maandelijks opzegbare variant nemen de eerste paar maanden b.v.. Dan merk je wel of het werkbaar is.

Daar word ik een stuk wijzer van. Toch vind ik dit een vorm van misleiding...het woord onbeperkt  is dus niet onbeperkt ​​​​​​. 

De kleine lettertjes die op 15 pagina's staan lees je eigenlijk ook niet gauw omdat je het onbeperkt  hebt gezien.

Momenteel zijn ze buiten glasvezel aan het leggen, ik annuleer het kpn abonnement, internet zoals de mailbox bijhouden en wat ik op YouTube kijk doe ik gewoon op mijn gsm  totdat de glasvezel aan is gesloten.

Thanks Pvw

 

Ik vind 5GB per dag behoorlijk ‘onbeperkt’.

Dat maak ik per maand nog niet op.:sunglasses:

 

Waarschijnlijk omdat je behoorlijk (snel) internet thuis hebt, @JanD .

Pvw vermeld dat ie dat nu niet heeft en daarom via de mobiel wil ‘werken’.

Ik kom momenteel nog niet eens aan 2 GB via het 4G. Maar misschien omdat ik een smartphone nog niet gewend ben. Zeker buitenshuis gebruik van internet nog niet.

Iedereen heeft een gebruik naar behoefte.

Ik heb nergens kunnen vinden dat de mobiele unlimited abonnementen bij T-mobile ook dat virtuele (want aanvulbare) plafond van 5 GB hebben.

I.i.g. is T-mobile 4G voor Thuis een maandbundel van 100 GB (dus geen dagbeperking). En ben je bv. op de 25ste door die 100 GB heen dan krijg je de resterende dagen vd maand dagbundels van 5 GB. Ook zijn er gratis 2 GB dagvullers.
Je mag dit abo alleen gebruiken met een Mifi router. (er kan niet mee gebeld)

Reputatie 3
Badge

 

Door die foto weet ik nu dat het er is (FAQ). Maar waar? :wink::thinking:

Reputatie 3
Badge

https://www.t-mobile.nl/go-unlimited  onderaan de pagina ;)

Dank je, @DigiB :relaxed:

T-mobile: inclusief onbeperkt bellen (120 min. van NL naar EU)

Dat heeft KPN beter voor elkaar. Onbeperkt bellen is bij KPN ook onbeperkt v.u. NL naar ander E.U. land.

Dit mag (T-mobile) geen onbeperkt bellen genoemd worden zeg.

Bij “unlimited” heb je een dagbundel van 5 GB die je onbeperkt mag aanvullen met gratis 1 GB bundels. Nadeel is wel dat effe je internet héél traag is tussen het opraken van de dagbundel en het weer aanzetten van een extra bundel (met een sms).

Netflix is te adviseren met het HD abonnement en niet 4k UHD. HD is het verbruik 5 Mb per seconde en UHD maar liefst 25 Mb per seconde.

Dat komt voor 5 GB op 133 minuten kijken in HD (als je die dag tenminste niet al van je bundel gebruikt hebt). (5 Mb = 0,625 MB)

Kijk je 4k UHD, dan ben je in 26 minuten door de 5 GB heen.

Omrekenen megabit naar megabyte Het daadwerkelijke verschil tussen de twee eenheden is de factor 8, oftewel: 1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb). Als je wilt weten hoeveel MB's je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. (google)

 

Nota Bene.

Bij T-mobile is er in Nederland géén daglimiet op het unlimited data abonnement. Wel beperkter belminuten: 120. (onbeperkt sms).

En bij KPN 22 GB maandbundel voor E.U. in Unlimited en T-mobile 18 GB.

Zie T-mobile Unlimited.

Ik verwijs niet graag naar een conculega, maar met data is die gunstiger.

Waar zie ik of ik een HD of een 4k UHD Netflix abo heb..?

@RobIsVoetbalGek

Waar zie ik of ik een HD of een 4k UHD Netflix abo heb..?

Kun je zien in je Netflix account. https://www.netflix.com/YourAccount

Ook het bedrag wat ervoor geïnd wordt is een goede indicatie.

HD: 10,99 per maand
UHD: 13,99 per maand

@RobIsVoetbalGek

Waar zie ik of ik een HD of een 4k UHD Netflix abo heb..?

Kun je zien in je Netflix account. https://www.netflix.com/YourAccount

Ook het bedrag wat ervoor geïnd wordt is een goede indicatie.

HD: 10,99 per maand
UHD: 13,99 per maand

Thanks..! 👍

Wat ik meestal doe met reizen en lekker op mobiel alles kijken. Via mijnkpn 's ochtends ff 10x gratis 1GB bestellen. En dan heb je dus 5GB + (10 x 1GB) = 15GB, daar kom ik vaak wel mee uit. Werkt prima. Maar meestal kom ik niet door 5GB heen.

Al met al is onbeperkt bij de telecom boeren dus gewoon beperkt en kan je met hindernissen meer data aanvragen. De motivatie hier: het gaat wel om een telefoon abonnement… dus? Mag ik zelf bepalen wat ik met m’n telefoon doe? Onbeperkt is werkelijk onbeperkt als de hindernissen als klantje pesten weg zijn. Nu ja de fair use policy is bij adsl ook opeens verdwenen. Zal bij mobiel ook wel gaan gebeuren. Maar tot die tijd wordt het je als klant lekker lastig gemaakt. Waarom zou je je klanten ook geven wat ze vragen en voor betalen? Doe es niet zo gek… 😂. Al die telcos zijn boefjes. 

Badge +19

Het is toch onbeperkt!!! Wat jij wil kan niet. Dan gaan mensen hun thuisabonnement opzeggen en dat is niet de bedoeling.  Overigens zou het netwerk dat ook niet aankunnen.

 Nee. Het is niet onbeperkt. Je kan telkens als je bundeltje op is, zonder extra kosten een nieuwe bundel nemen. Dat maakt het lastig voor klanten. En jij zegt wat ik wil kan niet. Jawel hoor, kan wel. Maar ze willen het niet. Dat is een verschil. Wat de reden ook is ( en je geeft zelf een hele goede reden aan), de klant (ik) wordt er niet happy van

Badge +19

Je moet het zien net als bij onbeperkt spareribs eten.  Dan moet je ook iedere keer een portie bestellen. En toch is het onbeperkt.