Beantwoord

Onbeperkt prepaid bundel van 128 kb/s levert maar 8.75 kb/s op?

  • 23 June 2020
  • 5 reacties
  • 388 keer bekeken

zoals de titel zegt. Het gaat over de “KPN Onbeperkt Online promotie bundel” die dus 128 kb/s belooft.

Dit is de eerste keer dat ik een bundel van KPN koop en al gelijk deze onzin, ik heb mij een halve maand ingehouden maar nu ben ik het zat. Ik heb hier al sinds het begin dus last van.

Dit is niet waar ik voor betaal.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 June 2020, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Als je inderdaad 8,75 bits per seconde bedoelt, geen Bytes per seconde, is dit het geld niet waard lijkt me. Maar is prepaid, dus niet weer kopen. In mijn ervaring was dit 128kbps ook ver onder die 128, zo’n beetje de helft ongeveer. Vegelijkbare product van T-Mobile presteert aanzienlijk beter is mijn ervaring. Met KPN 128kbps haperde een 32kbps audiostream veel te vaak, bij T-Mobile geen probleem.

nee 8.75 kB/s, dus 70 kbps wat alsnog minder is dan beloofd.

Bedankt voor de informatie, ik was in twijfel of ze een hoofdletter waren vergeten bij de beschrijving of dat “kb/s” nou echt als kilobits bedoeld werd.

Vaak zie je namelijk mensen “kbps” zeggen ipv “kb/s” om de verwarring met “kB/s” te voorkomen in het geval van een typfout.

Inderdaad, altijd een bron van verwarring, maar met een factor 8 verschil vaak wel te raden. Ik gebruik meestal de “p” i.p.v. “/” omdat de laaste voor mij iets minder problemen oplevert in text analyse in diverse tools. Maar ook een kwestie van smaak en gewoonte. En “b” voor bits, “B” voor bytes. Met auto-capitalization kan het lastig zijn. Het 1000 vs. 1024 levert me over het algemeen meer last en verwarring op (ook perfect te gebruiken of misbruiken in marketing en sales). 

Reputatie 7
Badge +15

@btop Welkom op het forum. Zou het in dit geval zo kunnen zijn dat er nog processen op de achtergrond lopen? Dus dat er andere apps of functionaliteiten op de achtergrond draaien? Daarnaast is op zulke lage snelheden een speedtest uitvoeren ook lastig, omdat bijvoorbeeld de app of browser ook al een stukje data verbruikt. 

Reputatie 7
Badge +15

@btop Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!