Beantwoord

Onbewust data verbruikt

  • 7 August 2019
  • 9 reacties
  • 118 keer bekeken

Gister is mijn nieuwe data bundel in gegaan .
En inmiddels is er 500 mb gebruikt .
Vreemd als ik zowel thuis als op het werk wifi heb !!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 August 2019, 17:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Misschien een huisgenoot die meteen 500 mb geconfisqueerd heeft? 😄
Maar onderweg heb je geen WiFi, dan gaat je mobiele data werken.
Knap !! woon 11 kilometer van me werk af .
en gebruik me mobiel niet in de auto ..
Heb dit probleem na het verlengen .
Reputatie 7
Badge +24
Maar onderweg heb je geen WiFi, dan gaat je mobiele data werken.
Maar gelijk 500 mb binnen 24 uur is veel. Als je geen YouTube filmpjes kijkt (daar ga ik van uit), dan krijg je dat normaal gesproken niet voor elkaar. Het zou kunnen dat de telefoon updates gedownload heeft, dan staat dat niet goed ingesteld, dat hoort die alleen via WiFi te doen.
Hallo @wolverine010 , het kan inderdaad zijn dat je je telefoon niet actief in de auto gebruikt, mag officieel ook niet🤔, maar onderhuids zijn er altijd allerlei apps actief die van alles bijhouden en opwaarderen.
Je kunt proberen je toestel zo in ter stellen dat deze uitsluitend via WiFi de boel bijhouden.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @wolverine010 Het is als eerste natuurlijk flink vervelend dat je meteen zo'n hoeveelheid data kwijt bent, zonder dat je dit bewust hebt verbruikt. Er kunnen een aantal verklaringen voor zijn en Jan's verklaring kan daar één van zijn. Op de achtergrond zal je telefoon altijd wel wat data verbruiken en zodra je buiten het bereik van je wifi bent zal het via het reguliere mobiele netwerk gaan. Het is inderdaad verstandig om te checken of je zaken als het doen van updates zo hebt ingesteld dat dit alleen gebeurt als je op wifi zit.

Check ook even dit: wellicht is de zogeheten 'slimme netwerkwissel' ingeschakeld. Deze optie vind je tegenwoordig op de meeste telefoons en deze functie zorgt ervoor dat je telefoon automatisch zal overschakelen naar het reguliere datanetwerk als je wifi-signaal iets minder sterk is. Zo kan het zijn dat je denkt dat je op wifi zit, terwijl je dus op het reguliere datanetwerk zit. Die functie kun je dus beter uitschakelen, als je zeker wilt zijn.

Bij Android-toestellen check je dit zo:
  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.
Bij iPhones doe je dit zo:
  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  • Scroll helemaal naar beneden.
  • Schuif de slider naast ‘Wifi-assistentie’ naar links.
  • Je hebt wifi-assistentie nu uitgezet.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @wolverine010 Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Heb je het één en ander kunnen controleren? Als je nog vragen hebt lees ik het graag.
Het was even zoeken in instellingen .
Ik heb een one plus 6 , maar heb het gevonden hahahaha
Het vreemde is juist dat ik updaten alleen via wifi heb ingestelt
Dus dat kan het niet zijn .
Momenteel lijkt alles goed te verlopen .
Als nog bedankt voor de tips iedereen !!!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @wolverine010 Fijn dat alles nu goed gaat. 'T is achteraf natuurlijk moeilijk te bepalen waar aan het heeft gelegen. Heb je de slimme netwerkwissel in elk geval uitgezet nu?

Reageer