Beantwoord

OnePlus 7 (pro) en 4G bellen / VoLTE

  • 13 October 2020
  • 46 reacties
  • 2096 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Om dan nog maar even een topic te openen: wanneer wordt OnePlus eindelijk geaccepteerd op de VoLTE infrastructuur? Er wordt nu al ruim 2 jaar door allerlei klanten gevraagd om support voor de telefoons van OnePlus die toch vrij gangbaar zijn. Vooral omdat het eigenlijk een kwestie is van dit model toestaan op je netwerk, snap ik deze onwil van KPN niet hierin. Andere providers kunnen dit voor OnePlus toestellen wel activeren dus een technische beperking kan het ook niet zijn.

Wanneer kunnen wij eindelijk support verwachten op onze telefoons want het wordt eerlijk gezegd een beetje te belachelijk om na 2 jaar nog steeds het officiële antwoord te horen dat "KPN ermee bezig is" en dat "je de lijst van ondersteunde toestellen in de gaten moet houden". Zeker aangezien ik KPN gewoon elke maand een leuk bedrag betaal voor zowel de telefoon als het abonnement.

KPN zwengelt de 5G molen al aan maar heeft op 4G nog niet eens de volledige functieset geactiveerd... Dat is wel scheef, toch? ;-)

Om nog maar te zwijgen over VoWifi...

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 November 2020, 13:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pylsa, ik kan mij goed voorstellen dat je graag gebruikt wilt maken van VoLTE.  Dit ligt echter niet bij ons. Een deel van de VoLTE instellingen worden vooraf in de software opgenomen door de fabrikant. deze is niet zichtbaar en niet toegankelijk voor de gebruiker. Dus op het moment dat een toestel niet VoLTE geschikt is voor het KPN netwerk, dan is het toestel niet voorzien van de juiste VoLTE instellingen door de fabrikant. Op het moment dat een toestel door KPN wordt geleverd, is deze getest door KPN alvorens deze wordt vrijgegeven.

Wat betreft VoWiFi. Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde. Wij hebben de instellingen die daarvoor nodig zijn naar de fabrikanten gestuurd. Zij moeten dit implementeren in de software van de toestellen. Dus mocht je toestel niet geschikt zijn, dan is dat (nog) niet aangepast door de fabrikant.

Meer kan ik er niet van maken helaas. 

Reputatie 2
Badge

@Bart_Z Het werkt op mijn OnePlus voor bijna alle andere grote providers wel. Ik kan me dus niet voorstellen dat OnePlus jullie netwerk expres geblokkeert en alle anderen wel toestaat op hun flagship phones. Er zit voor KPN gewoon 0,0 prio achter om dit samen met de fabrikant op te lossen. Dat is ook wel te zien aan de triest korte lijst van ondersteunde apparaten.

Overigens vind ik het gek dat antwoorden van moderators dan maar als “Beste antwoord” worden geaccepteerd en gemarkeerd. Ook hier ben ik het helemaal niet mee eens.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het antwoord gemarkeerd inderdaad omdat ik geen reactie meer heb gehad. Daarbij is het ook het antwoord. Maar ik zal dit antwoord markeren omdat dit echt zegt hoe het precies zit. Want bij deze nog een soortgelijk antwoord na navraag: OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen. Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

 

Ben het helemaal eens met Pylsa. 

 

Zo een duur toestel en het werkt gewoon nog niet. 

Xiaomi zo een goedkoop toestel kan dit wel allemaal met KPN. 

Beide merken zijn behoorlijk behulpzaam als je met hun belt.

Snap niet waarom KPN dit niet kan. 

Reputatie 1

ik hoop niet dat dit nog allemaal heel lang gaat duren. Ik heb contact gehad met Oneplus en ze geven aan hiermee bezig te zijn met Kpn. Ze zouden in een test fase zitten.

 

Alleen is de vraag hoelang duurt die testfase. Als het heel lang gaat duren stap ik gewoon over naar een provider die Oneplus wel ondersteund met volte en vowifi bellen.

Bekend verhaal

Reputatie 7
Badge +20

Hopelijk duurt het niet lang meer. Meer kan ik er niet over zeggen.

Reputatie 1

Wanneer je op internet zoekt is een methode beschreven om het wel werkend te krijgen. Zelf geprobeerd, een Oneplus 7t met Volte op het KPN netwerk. 

 

Wat er dan anders ingesteld moet worden en waar ze op wachten weet ik dan ook niet. Kan wel gewoon zonder dat KPN of Oneplus wat heeft moeten doen.

Wanneer je op internet zoekt is een methode beschreven om het wel werkend te krijgen. Zelf geprobeerd, een Oneplus 7t met Volte op het KPN netwerk. 

 

Wat er dan anders ingesteld moet worden en waar ze op wachten weet ik dan ook niet. Kan wel gewoon zonder dat KPN of Oneplus wat heeft moeten doen.

Is het je gelukt? Want dat kan ik niet echt uit de tekst halen

Reputatie 1

Ja, dat is gelukt. Hier gewoon Volte met KPN op een 7T.

Ja, dat is gelukt. Hier gewoon Volte met KPN op een 7T.

Heb je toevallig het linkje die je gebruikt hebt?

 

Dan zou ik dat ook graag willen proberen

Reputatie 1

Ja, dat is gelukt. Hier gewoon Volte met KPN op een 7T.

Heb je toevallig het linkje die je gebruikt hebt?

 

Dan zou ik dat ook graag willen proberen

https://forum.xda-developers.com/t/guide-volte-vowifi-working-for-german-carriers.3817542/

 

Werkt ook op de 7T. Kies ipv Indian voor de Deense.

Ja, dat is gelukt. Hier gewoon Volte met KPN op een 7T.

Heb je toevallig het linkje die je gebruikt hebt?

 

Dan zou ik dat ook graag willen proberen

https://forum.xda-developers.com/t/guide-volte-vowifi-working-for-german-carriers.3817542/

 

Werkt ook op de 7T. Kies ipv Indian voor de Deense.

Thanks, zal het gelijk proberen

Ja, dat is gelukt. Hier gewoon Volte met KPN op een 7T.

Heb je toevallig het linkje die je gebruikt hebt?

 

Dan zou ik dat ook graag willen proberen

https://forum.xda-developers.com/t/guide-volte-vowifi-working-for-german-carriers.3817542/

 

Werkt ook op de 7T. Kies ipv Indian voor de Deense.

 

Heb je je telefoon geroot ? of moet ik kijken vanaf een bepaalde pagina?

Reputatie 1

@Bart_Z 

 

All enige update over volte icm oneplus 7t telefoon?

 

belachelijk dat dit nog steeds niet zou werken!

Reputatie 7
Badge +20

Over de 7t specifiek durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat 5G inmiddels op OnePlus 8 werkt. Maar dit is verder wel iets voor OnePlus zelf, dus stel vooral daar je vraag. Alle informatie die nodig is voor OnePlus om dit goed te laten werken hebben zij of kunnen zij bij ons opvragen. Die samenwerking is gevonden. Het is nu aan OnePlus om dit verder in hun firmware te implemteren zodat dit ook gaat werken.

Reputatie 1

Beste @Bart_Z 

 

Ik heb oneplus vorig jaar een mail gestuurd en die geven aan dat kpn nog een en ander in hoort te regelen hiervoor.

 

De ene partij wijst de andere aan. Kpn zegt houd de lijst met ondersteunde telefoons in de gaten. Maar dit wordt al 2 jaar gezegd.

 

Echt kansloos sorry dat ik dit zo zeg.

 

Ik denk dat ik eens ga informeren bij Vodafone.

 

ook ik sluit mij aan bij de klagers dat KPN OnePlus niet op VoLTE kan laten bellen, en alhoewel ik de nuance wel wil aanbrengen, de ene wijst naar de andere partij , is het inderdaad heeel vreem dat mijn toestel (6T het prima doet via SIMPEL  (T-mobile) maar niet op de zakelijke KPN (ex telfort) SIM 

Mijn dringend advies aan KPN zou zijn - regel het! - zo spannend kan het toch niet zijn.

Ik moet nu een aantal collega's teleurstellen die het - in mijn mening - prima toestel niet op VoLTE kunnen laten werken…. en met meerdere honderden SIM's in beheer neem ik dit wel in mijn conclusies mee mochten we van provider willen gaan veranderen.  e.e.a. is niet echt KPN waardig denk ik dan maar….. maar gelukkig hebben we een keuze….

Reputatie 1

Op mijn 5T heb ik nu ineens wel Volte op KPN met een prepaid kaart. Hoe het nu zit op mijn 7T weet ik niet. Heb de update naar Android 11 niet gedaan. Ik heb het wel werkend maar niet via KPN maar het forum XDA.

youtube filmpje bekeken maar om nou allerlei "vage" apps er op los te laten…...gaat me net ff te ver
(dan maar een paar honderd nieuwe SIM's bij een andere provider :-D)

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap heel goed dat jullie balen. Het echt echter wel zo dat wij dit niet kunnen regelen. Onze gegevens moet door OnePlus worden geïmplementeerd in hun firmware. Dat is niet iets waar wij invloed op hebben. Wij leveren aan welke gegevens dat moeten zijn, dat is al gebeurd en zijn voor handen. 

Dan moeten we maar bij OnePlus gaan klagen :-)

 

Reputatie 1

Gevraagd bij Oneplus. De terugkoppeling is:

 

Dankjewel voor het contacten van OnePlus support.

 

De screenshot die je meestuurde toont aan dat Volte op je OnePlus 7T via een omweg wel te verkrijgen is.

Maar of dat het geval zal zijn via een update van onze kant kunnen we helaas niet bevestigen.

 

Op de OnePlus 8pro serie is dit wel mogelijk via KPN.

Als dit in de toekomst wel mogelijk gemaakt word zal dat via de bekende kanalen worden bekend gemaakt  

 

Hopelijk ben je zo voldoende geïnformeerd.

Reputatie 2
Badge

Met andere woorden, lekker opgeven. Het is inmiddels duidelijk dat het geen van de partijen écht wat kan schelen.

Reputatie 1

Hallo Allemaal,

 

Ik ben er toch verder mee gaan experimenteren. Ik heb nu alles werkend op mijn oneplus 7t.

 

-volte

-vowifi

 

wat ik gedaan heb is de oxygenos van de oneplus 8 gedownload. Deze heb ik uitgepakt en het eu/kpn modem profiel eruit gehaald.

 

deze heb ik in geladen in mijn oneplus 7t modem. en alles werkt.

 

Dus voor degene die dit wil het is mogelijk.

 

Chris Kruijntjens.