Beantwoord

Ongewenst data verbruik Huawei mate 20

  • 7 July 2019
  • 4 reacties
  • 244 keer bekeken

Ik heb sinds vorige maand een Huawei mate 20 lite in gebruik.
Vanaf die tijd wordt er ongevraagd veel mb's van mijn bundel af geschreven.
Het is nu 7 juli en mijn hele bundel is al op.
Ik heb bij de medewerkers van kpn opgevraagd wanneer dit gebeurd is. Blijkt dat ik vele mb's op heb gebruikt terwijl ik thuis gewoon wifi heb of gewoon bij een tank station stond zonder mijn telefoon te hebben gebruikt.
Heeft iemand ervaring of een oplossing voor dit probleem!!!!
icon

Beste antwoord door RBxx 7 July 2019, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Chrissie1968
Een smartphone voert ook zelfstandig op de achtergrond taken uit. Als Instellingen dat niet tegenhoudt, betekent dat ook datagebruik via mobiele netwerk (en dus je bundel).
Android en apps doen bijv. regelmatig updates.

Op dit Android toestel, kies eens:
Instellingen ⚙️ - Verbindingen - Gegevensgebruik - Gebruik mobiele gegevens
en dan krijg je een lijst van verbruik per app.
Zoek daar naar de grootverbruikers en kijk dan naar de betreffende instellingen.

Kijk ook eens naar de instellingen van Google's Play Store en zet de downloadvoorkeur op alleen WiFi
Reputatie 7
En last but not least, controleer of de "Smart Network switch" onder de WiFi instellingen uit staat.
Hoi @Chrissie1968 . Welkom op het forum. Ik lees dat de andere gebruikers al een paar hele bruikbare tips hebben gegeven. Kun je hiermee uit de voeten?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂