Only data sim in auto

  • 17 April 2019
  • 14 reacties
  • 3553 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties
Beste, ik heb een data sim only ontvangen voor in mijn auto het activeren verliep goed toen de sym in de auto geplaatst de sim werd gevonden na 1 minuut de melding de sim wordt niet ondersteund neem contact op met de provider en laat de Sim omzetten voor auto?
al 2 avonden met de KPN helpdesk gechat zij konden zien dat de Sim aangemeld is. Heeft iemand een oplossing?
Anders hoop ik dat ik van het abonnement af kom en na 2 avonden chatten denk ik dat ik alle abonnementen opzeg want iemand van KPN aan de baan krijgen waar je persoonlijk mee kan praten is er niet meer bij er is een 0800 nummer maar daar scheetje niks mee op je wordt verwezen naar de website en dan heb je nog een chat program volgens mij chabot daar wordt je wijzer van dus als iemand een mailadres of een telefoonnummer heeft hoor ik dit graag.

gr Guus

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @Slc ,
Wat zegt de merkdealer van de auto, heeft hij een oplossing?
Hij weet precies de specificaties waaraan de sim moet voldoen.
Reputatie 7
Heb je in de auto überhaupt de mogelijkheid gekregen om een pincode in te geven?
Wat is het merk en type van het apparaat waar die sim in geplaatst wordt?
Vaak zien we dat zo'n simkaart niet voorzien mag zijn van een pincode en dat de pincode van de simkaart dus eerst uitgezet moet worden alvorens deze in het apparaat in de auto te plaatsen.
Beste Wjb,
ik heb niet de mogelijkheid gekregen om een pincode in te vullen ik heb wel bij het activeren van de Sim wel een ww en een pincode moeten aanmaken. Waar de Sim in moet zit in een opbergruimte waar ook de usb aansluitingen zitten de auto is een Jaguar f-type.

hartelijk dank voor je reactie!

gr Guus
Reputatie 7
Is er ergens een optie om de pincode in te stellen?

https://www.jaguar.nl/incontrol/incontrol-user-guide/pro-services.html
Beste,
kreeg net een mailtje van de garage, sommige providers vergrendelen de Sim zodanig dat deze alleen in specifieke apparaten werken dan zou de simkaart ontgrendeld moeten worden.
Gisteren bij KPN chat hadden ze daar nog nooit van gehoord.

thnx
Reputatie 7
Kan je nu wel of niet een pincode instellen in "Pro Services"?
Worden simkaarten met pincode ondersteund door dat apparaat?
Zo ja, dan moet je die dus ergens kunnen instellen.
Zo nee, dan zal je eerst de pincode van de simkaart moeten verwijderen door de simkaart in een telefoon te stoppen en daar de pincode van de simkaart te verwijderen.

Ik kan geen pincode instellen ga morgen kijken of ik nog ergens een oud toestel heb liggen waar de micro Sim in past en dan verwijder ik de pincode.

dank voor de prima hulp 👍
Hallo @Slc , de sim past in ieder toestel, mits je de simkaarthouder bewaard hebt om de grootte aan te passen.
Bedankt ik ben van voor de oorlog ik weet zeker dat het goed komt ben goed op weg geholpen 👍
Hallo @Slc ,
graag gedaan en laat s.v.p. even de (goede) afloop weten.
het ligt aan de simkaart van kpn. ik heb hetzelfde gehad. simkaart moet geschikt zijn gemaakt door kpn. veel abo's willen ze niet geven als die enkel voor data gebruikt gaat worden.
het ligt aan de simkaart van kpn. ik heb hetzelfde gehad. simkaart moet geschikt zijn gemaakt door kpn. veel abo's willen ze niet geven als die enkel voor data gebruikt gaat worden.
Providers zijn wettelijk verplicht data-only simkaarten (097-nummer) te leveren als het betreffende apparaat alleen maar met data werkt, dit om te voorkomen dat de 06-nummers opraken.
Hier in Duitsland niet en toch hetzelfde
data abo 5 Gb 30 euro per maand

sim met onbeperkt bellen en 8gb
12 euro per maand
maar die Sim doet het dus niet in mijn Jaguar
Jaguar ondersteunt alleen data only sims. Dus met een nummer beginnent met 097...

"SIM-kaart met een geschikt data-only-contract te plaatsen."
Bron: site jaguar:
https://www.jaguar.nl/incontrol/incontrol-user-guide/sim-card-installation.html