Beantwoord

onmogelijk om mobiele data aan te krijgen

  • 27 July 2019
  • 6 reacties
  • 168 keer bekeken

Badge
Wat ik ook probeer, toestelhulp gevolgd, toestel aan en uit, etc etc. Alles wat ik kan vinden op KPN.com. Toestel gaat niet online.
Ik weet het dus echt niet meer
icon

Beste antwoord door Joran 29 July 2019, 09:59

Bekijk origineel

6 reacties

Badge
We zijn in Frankrijk
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @LennekeS! Vervelend dit 😞 Kun je de volgende stappen eens proberen?

- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk (iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider, Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken")
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op internet of portalmmm.nl (APN instellingen voor 4G KPN)

Als je in het verleden buitenlandbundels hebt gebruikt kan het zijn dat er een blokkade is ingesteld aan onze kant, ter bescherming. Dat kan ik nakijken en uitzetten. Kun je daarvoor jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Badge
Helaas. Het is niet gelukt. Ik ga kijken hoe ik dat doe bij mijn profiel. Het is NML de telefoon van mijn schoonmoeder
Badge
Gegevens gekoppeld
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Zij heeft een Sim Only Budget abonnement, dat is een abonnement zonder MB's maar alleen met bel/sms-minuten. Dat verklaart dus waarom mobiel internet niet wil werken.

Als zij tijdelijk gebruik wil maken van mobiel internet op vakantie is het mogelijk een bundel van 250MB of 1GB aan te schaffen: Blijf razendsnel online met MB Erbij | KPN. Dat is na een sms'je direct actief.

Als zij structureel gebruik wil maken van mobiel internet kan ze het abonnement ook tussentijds upgraden (hier alle opties: Sim Only | KPN). Het is één keer per maand mogelijk het abonnement aan te passen, hierdoor gaat geen nieuwe contractstermijn in. Een wijziging gaat de 1e van de volgende maand in.

Hopelijk is het zo duidelijk? Laat het weten als je nog vragen hebt en een fijne vakantie verder 🙂
Badge
Helemaal duidelijk. Dankjewel

Reageer