Onterecht overschrijden databundel

• 29 april 2014
  • 4 reacties
  • 2214 keer bekeken

Vanavond is er in 5 minuten 500mb van mijn tegoed afgegaan, terwijl ik de hele tijd in mijn eigen huis onder WiFi bereik was. Ik was update 7.1.1 op mijn iPhone aan het zetten. Hierdoor heb ik onvoorzien mijn tegoed overschreden. Graag uw reactie.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Buiten bereik van het wifi netwerk geweest op dat moment, wifi uitgezet if iets dergelijks?

Er is vanaf morgen weer nieuw tegoed sinds het dan de eerste is van de maand.

Reputatie 5
Badge +1
Beste Rian,

Ai, dat is natuurlijk altijd erg vervelend als zoiets gebeurd.

Het toestel is over geschakeld van wifi naar het mobiele data netwerk.

Wellicht is de wifi uitgeschakeld, maar wat ook kan is dat het signaal van het mobiele netwerk sterker was dan het wifi signaal. Het toestel schakelt dan ook over.

Mijn advies bij het installeren van een update is om je mobiele data uit te schakelen wanneer je een wifi verbinding kunt op maken. Op die manier kan je toestel op geen enkele wijze overschakelen naar mobiel internet. 

Ik begrijp dat je op dit moment niets hebt aan het advies. Echter voor in de toekomst raad ik je dit zeker aan.

Wat Shugosha zegt over je internet bundel klopt helemaal. Morgen (1 mei) ontvang je weer een nieuwe maandbundel. Indien je een abonnement hebt waarbij kosten berekend worden voor het gebruik buiten de bundel, raad ik je aan vandaag hier zo weinig mogelijk gebruik van te maken om de kosten niet te hoog te laten oplopen.

Wanneer je een abonnement hebt met een snelheidsverlaging bij overschrijding van de bundel, kun je natuurlijk gebruik blijven maken. Morgen zal de snelheid weer normaal worden.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Dank voor het advies Bernadette, daar zullen we de volgende keer rekening mee houden. Voor dit moment wil ik graag weten hoeveel die 500MB buitenbundel kost, ik kom er op de tarieven site niet uit. En of er vanuit KPN een tegemoetkoming kan worden gedaan.
Het zou fijn zijn als hierover bij aanschaf van een iPhone advies wordt gegeven.
Vriendelijke groet, Rian
Reputatie 5
Badge +1
Beste Rian,

Ik kijk graag voor je na welke tarieven voor jou gelden. 

Zou je daarvoor in een privébericht je 06-nummer, volledige naam, postcode en huisnummer kunnen sturen?

Ik begrijp dat je hierover graag van te voren was ingelicht. Echter is dit niet per definitieve een iPhone 'issue'. Iedere smartphone wil een verbinding met het sterkste signaal. 

Over het algemeen is dan binnenshuis de wifi verbinding. Echter in sommige situaties is het wifi signaal minder sterk dan het mobiele data netwerk, en zal de smartphone overschakelen.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reageer