Beantwoord

Onterechte factuur herinnerd

  • 25 May 2020
  • 15 reacties
  • 295 keer bekeken

Hallo,

 

We hebben op 8 mei een herinnering ontvangen mbt een factuur die wij nooit ontvangen hebben en ook niet op onze mijn kpn te zien is. De factuur is onterecht is inmiddels duidelijk. Ook is het vreemd dat de incasso niet gelukt zou zijn, omdat daar geen enkele reden voor was.

Het is al duidelijk dat de kosten door een fout van KPN gefactureerd zijn, en wij niets verkeerd hebben gedaan. Nu moeten we eerst de factuur gaan betalen (om er dan maar van uit te gaan dat het straks gecrediteerd zal worden en het weer teruggestort zal worden). Dit is de omgekeerde wereld. Jullie moeten dit toch anders kunnen oplossen. Het probleem is niet door ons veroorzaakt maar door een fout bij jullie. Ik vraag hierbij om de factuur te sturen, zodat we die in ieder geval hebben. Verwacht ook een creditfactuur, zodat deze tegen elkaar wegvallen. Jullie hebben al toegegeven dat de fout niet bij ons ligt.  Vind het heel vervelend dat er alleen maar gezegd wordt dat het aan jullie systeem ligt en jullie verder niks kunnen doen. Erg frustrerend. Een herinnering is zeer onterecht in dit geval. Deze wensen we dan ook niet meer te ontvangen.

 

Graag nu een goede oplossing zodat het bedrag op € 0,00 komt, zonder eerst te betalen door ons.

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 June 2020, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @LamJan, wat jammer dat een fout van ons jullie zoveel frustratie oplevert :slight_frown:  

We zijn inmiddels een aantal dagen verder, door drukte op het forum lukte het niet om eerder op jullie bericht te reageren. Is er in tussentijd iets veranderd aan de situatie? Of kan ik nog iets voor jullie betekenen?

In het laatste geval, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Hallo, We kregen afgelopen vrijdag weer een nieuwe herinnering met zelfs een nieuwe factuur erbij op. Ik heb toen zelf weer gebeld met jullie. Weer werd me verteld dat we eerst de facturen moesten betalen voordat ze gecrediteerd zouden kunnen worden. Ik ben juist blij dat ik dat nog niet gedaan had, nu er zelfs weer een nieuwe factuur bij op stond, die bij ons wederom niet bekend was en weer fout was gegaan bij jullie. Het zou dan betekenen dat alle tenonrechte facturen die evt. nog zouden komen eerst betaald zouden moeten worden. Dit is natuurlijk niet te doen zo. Ik heb uiteindelijk na meerdere malen het uitgelegd te hebben dat het niet onze fout is, wat ook nu weer toegegeven werd, is men toch overgegaan tot het maken van de creditnota's hierop. Het probleem zou nu dus gelukkig opgelost moeten zijn. En we zullen als het nu goed gaat (wat mij wel verzekerd is) geen herinneringen meer krijgen. Mocht per abuis de credit overgemaakt worden naar ons, of we het dan terug willen storten. Mocht dit het geval zijn, zal ik dat uiteraard terug storten. Dit alles is bij jullie bekend onder incidentnummer: 1023036527. Misschien kunt u nog even voor de zekerheid nakijken of het nu inderdaad goed gaat. Dat de facturen nu dus wegvallen tegen creditnota's en er niks meer open staat. 

Ik hoor graag van u.

 

Vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +20

Ah, fijn dat het nu dan toch goed opgepakt lijkt te zijn! Ik kan niet zoeken op basis van een incidentnummer, zou je alsnog  je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik zie dat er een vergoeding in is gevoerd, en dat er daarnaast een uitstelregel aan is gemaakt voor de 2 onterechte facturen. Dat houdt in dat het herinneringsproces voor die 2 facturen nu is opgeschort en dat de facturen verrekend zullen worden met de vergoeding. Het gaat zo dus inderdaad helemaal goed komen :slight_smile:

Dat lijkt zo inderdaad goed. Dat is fijn! Dank je.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan :slight_smile: Blij dat ik je via deze weg extra gerust heb weten te stellen!

Hallo Maja,

 

Gisteren helaas alsnog een eindafrekening ontvangen voor € 17,99.

Dit is nu het openstaande saldo op de eerdere factuur lijkt het.

Dit was een gratis dienst, dus het gaat niet helemaal goed nog helaas.

Kun jij dit aub doorgeven en laten corrigeren zodat het op € 0,00 komt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik zie het inderdaad, bij het berekenen van de vergoeding is geen rekening gehouden met herinneringskosten die op de slotfactuur terecht zijn gekomen. Ik heb nu een vergoeding van €17,99 ingevoerd en weer een betalingsregeling ingevoerd zodat dit tegen elkaar weg gaat strepen, daarbij heb ik echter een foutje gemaakt waardoor en direct een 2e betalingsregeling aan is gemaakt. Kan dus zijn dat je over 2 betalingsregelingen bericht van ons ontvangt, als dat het geval is dan excuus voor de verwarring!

Oke, dan ga ik ervan uit dat het nu opgelost is, anders meld ik me weer. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, ik hoop uiteraard dat ik niks meer van je hoor, maar mocht het nodig zijn dan help ik je graag weer verder :slight_smile:

Hallo,

 

Vandaag weer een eindafrekening (herinnering) ontvangen met datum 2 juli.

Wordt weer gevraagd om de € 17,99 te betalen. 

Gaat dus nog niet helemaal goed, heb de vergoeding/betalingsregeling (credit) nog niet gezien.

Het zou fijn zijn dat dit opgelost wordt.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zie dat de 2e betalingsregeling ineens uit de systemen verdwenen is, ik heb er opnieuw een betalingsregeling ingezet die doorloopt tot nádat je de factuur gaat ontvangen waarop je €17,99 van ons terug krijgt. Dat zal rond de 20e zijn.

Zou je me een seintje willen geven zodra je die credit factuur ontvangen hebt? Dan kan ik direct zien of het écht goed gaat met het verrekenen :slight_smile:

Oke, dat zal ik doen.

Reputatie 7
Badge +20

Top, thanks!