Ontvangst 3G slechter na overgang iPhone 5 > 5S

• 14 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 6809 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ontvangst 3G slechter na overgang iPhone 5 > 5S

Ben een fervent spotify luisteraar in de auto naar het werk, met de iphone 5 was het luisterplezier vrijwel 100% op de route, nu met de 5S is het op zeker de helft van de route gprs only.

Probeer er even achter te komen of de 5S nu een slechter 3G ontvangst heeft, of het van de gelijk ontvangen netwerkinstellingen van de KPN komt (KPN4G.nl), of KPN nu al een week of 2 een storing op de route heeft.

11 reacties

Reputatie 2
Badge
mmmhhh KPN heb het weer druk denk

Reputatie 7
Badge +12
U kan het proberen met de APN te zetten op iphonekpn.nl om te zien of dit verbetering met zich mee brengt.

Anders kan er via coveragechecker.nl gecontroleerd worden hoe de dekking is op de locatie waar u rijdt.

Reputatie 2
Badge
werkt niet, net als portalmmm

Reputatie 7
Badge +12
Als beide portalmmm.nl en iphonekpn.nl niet werken dan denk ik dat er op het netwerk niet iets goed staat. Beste is om dan even contact te nemen met de helpdesk op 1200 of 0800-0105 en te laten controleren of er twee APN actief zijn.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Harley,

Is er inmiddels vooruitgang geboekt m.b.t. de ontvangst en de APN?

M.v.g,

Jemy

Reputatie 2
Badge
Nope

Reputatie 4
Badge +2
Beste Harley,

Graag ontvang ik in een privébericht je 06-nummer, postcode en huisnummer zodat ik je aansluiting kan nakijken. Alvast bedankt.

M.v.g,

Jemy

Reputatie 2
Badge
Nog niks gehoord

Reputatie 2
Badge
Nog steeds niks...

Vannacht de 5C op de route mee genomen met eigen sim, zelfde laken het pak. 10 seconden niks 3 seconden geluid met gprs.

Betaal genoeg voor onbeperkt internet + spotify. 

Reputatie 4
Badge +2
Beste Harley,

Ik heb je aansluiting nagekeken maar zie daar geen bijzonderheden.

Als er met de iPhone5 geen problemen waren die er wel zijn met de 5s en 5c, kun je concluderen dat de 5 een betere antenne had. Ons netwerk is in de tussentijd niet anders geworden.

Voor verdere ondersteuning m.b.t. deze kwestie wil ik je verwijzen naar Hi aangezien het een Hi-abonnement betreft.

M.v.g,

Jemy

Reputatie 2
Badge
Klopt, sinds gisteren ;)

Bevalt goed.

Reageer