Beantwoord

Op welke mast ben ik 'aangelogd' ?

  • 27 May 2019
  • 3 reacties
  • 1453 keer bekeken

Reputatie 2
Goedenavond, sinds enkele weken is mijn internetsnelheid via 4G buitengebied zo'n 30 a 40% gezakt. Ik heb niets veranderd aan welke instelling of opstelling. Misschien kan ik proberen om uit te vinden of er iets mis is met de mast waarop ik ben ingelogd of kan ik eens een andere mast proberen maar hoe weet ik nu op welke mast ik ben ingelogd ? Enig idee hoe/waar ik dat kan zien ?
bedankt alvast
Peter
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 May 2019, 19:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Peter, goede vraag. Voor ik in ga op de masten, eerst twee andere vragen:
  • Heb je de losse Sneller Internet Buitengebied, of de hybride variant samen met een vaste internetverbinding van ons?
  • Wat is je huidige snelheid via de 4G?
Ik vraag dit omdat we eerder dit jaar de maximale snelheid voor Sneller Internet Buitengebied hebben afgekapt op 30 Mbit. Als dat, ongeveer, is wat je nu haalt, dan klopt dit.
Met de hybride variant van Sneller Internet Buitengebied hadden we afgelopen week een storing waarbij de 4G niet goed bijpakte. Dat is nu opgelost.

Dan, masten. Het is niet na te gaan met welke mast je bent verbonden. Wel kun je via www.4gmasten.nl kijken waar in Nederland wat staat. Vink dan aan de linkerkant alle providers behalve KPN uit, en vul rechtsboven je woonplaats in. Je krijgt dan te zien waar in jouw omgeving onze masten staan. Waarschijnlijk zal er ook maar een redelijk dichtbij zijn en is dat degene waar je mee verbonden bent. Wel kun je dan op die manier kijken of je antenne in de goede richting staat.
Reputatie 2
Hallo Erik, bedankt voor je antwoord. Ik heb de losse Sneller Internet en nu inderdaad een snelheid van 30Mbit dus ik begrijp nu wat er aan de hand is. Jammer dat KPN dit niet wat duidelijker laat weten, dat had mij heel wat uren onnodig testen en verplaatsen van de antenne gescheeld.... Ik had trouwens een snelheid van 60Mbit dus dit is wel zeer teleurstellend.

Is de hybride variant ook 'geknepen' of is er daar nog wel een hogere snelheid te halen en zou ik dan eventueel kunnen switchen ?

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord.
groet
Peter
Reputatie 7
Badge +30
Oei, dat is inderdaad jammer dat het je zoveel tijd gekost heeft. We hebben het geloof ik ook niet heel hard van de daken geschreeuwd. De bandbreedte limiet geldt ook voor de hybride variant. We hebben hiervoor gekozen zodat we Sneller Internet Buitengebied voor een grotere groep klanten beschikbaar kunnen stellen.