Outlook iOS uitgaande e-mail werkt niet (IMAP)

  • 31 maart 2016
  • 8 reacties
  • 3179 keer bekeken

Vreemd, sinds recent werkt het versturen van e-mail niet meer via de Outlook iOS app (2.2.2 e.v.). Binnenhalen geen enkel probleem, terwijl ik niets heb veranderd aan de instellingen.(poorten)

Het gaat om een KPN mail (Planet) IMAP e-mail account (op diverse apparaten)

Inkomend: imap.kpnmail.nl:143 (werkt)
Uitgaand: smtp.kpnmail.nl:25 (werkt dus niet)

Ook als je je account via de app reset dan komen de bovenstaande poorten terug.

Ook met deze website kom ik niet veel verder http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16722/~/e-mail%3A-overzicht-mailserver-instellingen

De POP account in de iOS Mail app werkt gewoon met de bekende poorten 110 (inkomend) en 25 (uitgaand)

Heeft iemand een oplossing, bedankt alvast :)


8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je voor uitgaand deze eens gebruiken: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/348101

Robin
RobinFlikkema schreef op 31 mar '16 om 17:01u
Hoi,

Kan je voor uitgaand deze eens gebruiken: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/3481...

Robin 
Hoi Robin, had ik ook al aan zitten denken maar dit werkt niet. Het lijkt wel of de Outlook iOS app niet met SSL werkt.

Als ik een IMAP account aanmaak dan hoef ik ook alleen in te geven:

E-mail adres

Wachtwoord

Naam

Omschrijving

dan worden vanzelf de onderstaande poorten ingevuld. 

Inkomend: imap.kpnmail.nl:143 (werkt)
Uitgaand: smtp.kpnmail.nl:25 (werkt dus niet)

Reputatie 7
Badge +30

mhoutman schreef op 31 mar '16 om 18:08u


RobinFlikkema schreef op 31 mar '16 om 17:01u
Hoi,

Kan je voor uitgaand deze eens gebruiken: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/3481...

Robin
 


Hoi Robin, had ik ook al aan zitten denken maar dit werkt niet. Het lijkt wel of de Outlook iOS app niet met SSL werkt.

Als ik een IMAP account aanmaak dan hoef ik ook alleen in te geven:

E-mail adres

Wachtwoord

Naam

Omschrijving

dan worden vanzelf de onderstaande poorten ingevuld. 

Inkomend: imap.kpnmail.nl:143 (werkt)
Uitgaand: smtp.kpnmail.nl:25 (werkt dus niet)



Maar kan je die SMTP server niet wijzigen? Plaats anders een screenshot? Wat heb je precies ingevuld?

Robin

Dit zijnn de instellingen die altijd gewerkt hebben

IMG_9810.PNGIMG_9812.PNG

Reputatie 7
Badge +30
En wat geeft outlook aan als je mail.kpnmail.nl:587 bij smtp zet?

een inlog foutmelding.

ik wacht wel even af of er meer Outlook iOS gebrukers zijn en of het bij hen wel lukt....

Bedankt iig voor je hulp tot zover :)

Badge
Net getest op iPhone 6s plus met iOS 9.3.1
Outlook voor iOS geopend. (Misschien eerst oude account verwijderen of meerdere accounts)?
In de wizard klikken op aan de slag.
Hoofdemail adres invullen en klikken op account toevoegen.
Na account detecteren komen de instellingen voor imap.
(niet kiezen voor geavanceerde instellingen).
Onder email adres het wachtwoord, weergave naam en beschrijving invullen (beschrijving ook anders lukt het niet).
Bij kan niet aanmelden kiezen voor aanmelden.
Wil je een ander account toevoegen, eigen keuze.
Daarna de rondleiding doorbladeren of overslaan.
Dit werkte bij mij uitstekend.
SSL instellingen en ink. / uitg. gegevens worden vanzelf juist ingevuld.
Succes...
Bedankt voor je reactie. 

Ik heb het allemaal wat rigoureuzer aangepakt en heb op 2 iPhones en 1 iPad eest alle Outlook iOS accounts verwijderd en toen de Outlook iOS app opnieuw geïnstalleerd. (dan weet je zeker dar alle data verwijderd is.

Nu is het zo dat ik zowel een zeer oude Planet e-mail hoofdaccount heb maar ook een nieuwere KPNmail hoofdaccount.

Tot enige tijd geleden waren voor beide hoofdaccounts de poorten 143 (inkomend) en 25 (uitgaand) bruikbaar.

Eerst maar eens de KPNmail ingevoerd en die ging prima. De inkomende poort werd wel imap.kpnmail.nl:993 en de uitgaande poort is smtp.kpnmail.nl:587. Dit lijken dus SSL instellingen die nu automatisch worden zo worden ingesteld. (vroeger dus 143 en 25)

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16722/~/e-mail%3A-overzicht-mailserver-instellingen

Toen de oude Planet account toevoegen en daar kwam ik in de problemen. Ik moest opnieuw inloggen en pas na een paar keer opnieuw ingeven van de benodigde data (email, wachtwoord, weergave en beschrijving) lukte dit. Maar kijk ik nu naar de poorten dan staat er bij inkomend: imap.kpnmail.nl:143 en uitgaand smtp.kpnmail.nl:25 en dit blijken NIET SSL instellingen te zijn. 

Gmail en Outlook ingeven was ook geen probleem (maar dat was het al niet)

Conclusie: 

1) ik kan in Outlook iOS geen SSL instellingen ingeven voor de Planet e-mail account.

2) Outlook iOS neemt nu andere poorten als instelling voor de KPNmail account

 

Reageer