Beantwoord

Panasonic CF-20 wil geen verbinding maken via sim 4G

• 2 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 224 keer bekeken

Probleem is dat ik geen verbinding kan maken. Blijkbaar is de APN niet correct. Bij een andere CF-20 werkt het wel, maar daar staat alles op automatisch/standaard en die opties zijn er niet als ik zelf een apn aanmaak. Als ik probeer verbinding te maken en ik geef de pincode, dan blijft hij eindeloos staan op 'connecting'.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 augustus 2018, 10:36

portalmmm is aanelkaar en 't is .nl. Dus: portalmmm.nl
Verder is t type IPv4, geen v6 of beide.
Authenticatie is inderdaad leeg.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welke APN heb je ingesteld?

Deze heb ik zelf aangemaakt. info van internet gehaald.
Reputatie 7
Badge +30
portalmmm is aanelkaar en 't is .nl. Dus: portalmmm.nl
Verder is t type IPv4, geen v6 of beide.
Authenticatie is inderdaad leeg.

Zo ziet het er nu uit, maar dat werkt ook niet. als ik klik op 'connect', dan doet hij dat niet.
Het is een Sierra Wireless EM7305
Ik heb handmatig de driver moeten installeren.
Ik had eerst gezorgd dat ik de nieuwste versie van Windows had, en toen was de cellular verbinding verdwenen. Windows 10 version 1803. Toen heb ik de driver geinstalleerd en daarna Skylight. Dat werkte niet goed. Skylight verwijderd, drivers opnieuw installeren, maakt niets uit.

Ik heb nog een tweede panasonic cf-20 toughbook, daarop heb ik alleen de drivers geinstalleerd en niet Skylight. Daar ziet mijn cellular verbinding er heel anders uit. En heet de verbinding 'KPN (LTE)' en niet 'Cellular'. Zie hieronder.

Ik heb nu de simkaarten omgewisseld. Het lijkt aan de simkaart te liggen 😁
Wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dan hoeven we ook niet verder te klooien met instellingen.

Dit is een abonnement toch? Gewoon een nieuwe aanvragen. Dat kan via onderstaande link: https://mijn.kpn.com/#/service/simkaart/aanvragen

Robin
ja hoor. maar dan moet ik eerst een 'product' koppelen. Wat nu?
kan ik ook bellen?
Kost me al dagen, dit gedoe.
Product koppelen lukt niet. Ik heb een zakelijk nummer van KPN. Ik kan alleen kiezen voor: thuis / mobiel en prepaid en vaste verbinding. De laatste zegt 'sorry', de mobiel en prepaid herkent mijn 06 nummer niet en thuis heb ik geen KPN.
Kan dat niet makkelijker?
Reputatie 7
Badge +30
ooooh, dit is zakelijk. Dit is sowieso het forum voor consumenten aansluitingen, maar: https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm
OK, thanx
Nou.
Nieuwe simkaart er in. Hij zegt bij de cellular verbinding eerst: KPN.
Maar er staat naast: disconnected.
Ik probeer het aan te zetten. ga naar settings. Ik klik op: zet pincode aan.
verbinding verdwijnt helemaal, komt na enige tijd weer terug. Zegt nu: NL KPN.
maar ook: geen verbinding. Ik klik op verbinding maken. Hij verbindt eventjes. De cellular verbinding verdwijnt weer. De cellular verbinding komt weer terug, heet nu: Cellular en….
Hij doe het niet meer 😭

Hoe los is dit nu op? Ik wordt hier helemaal ongelukkig van.
En nu is de automatic KPN apn ook weer verdwenen. Die was er eerst wel.
Reputatie 7
Badge +14
Dag Kaatje, wat enorm frustrerend zeg! 😣 Ik help je graag maar ik lees dat je een zakelijk abonnement van het werk hebt. Daar kan ik je helaas niet mee van dienst zijn. Zou je je vraag op het KPN zakelijk forum willen stellen? Dan komen mijn collega's van zakelijk je zo snel mogelijk helpen 🙂

Reageer