plotseling hoog MB verbruik

  • 17 March 2014
  • 11 reacties
  • 20241 keer bekeken

Hallo 

Ik heb een abbonement voor 1000 mb . mijn abbonement loopt al 1.5 jaar nooit ben ik er overheeen gegaan en nu im maart op de helft van de maand is al mijn MB verbruikt en ik heb niks anders dan anders gedaan .

Heb gebeld met kpn en er is niemand die zeggen kan hoe dit kan . 

Vind het echt belachelijk ben al jaren klant bij kpn maar ben er helemaal klaar mee en ga zeker mijn abbonement op zeggen dat maakt ze ook niet uit bij KPN 


11 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Dit kan veel oorzaken hebben. Zo kan er bijvoorbeeld een bug in de software van je toestel zitten waardoor hij constant naar email of updates gaat zoeken wat veel mb's kost. Of wellicht een nieuwe app die (onverwacht) veel mb's verbruikt.

Hier is iedere klant zelf verantwoordelijk voor.

Als KPN zou zien waar u de mb's aan verbruikt zou iedereen moord en brand schreeuwen om de privacy..

Sowieso even het toestel uitschakelen en weer opnieuw opstarten. Als het kan ook even de accu losmaken.

Reputatie 7
Badge +12
Als het een Iphone met iOS7: Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en daar naar beneden. Dan kunt u zien per app wat er data heeft verbruikt

Als het om een Samsung gaat dan is dit te vinden via Instellingen > Gegevensgebruik en ook via hier kunt u inzien de reden van het dataverbruik.

Dat u al jaren klant bent bij KPN geeft ze nog niet het recht om te registreren waarvoor uw toestel precies internet heeft gebruikt, maar er zijn dus wel functies op de meeste smartphones die deze mogelijkheid wel hebben.

Reputatie 5
Badge +1
Beste misty298,

Begrijpelijk dat je graag inzage wilt in je verbruik, zoals jeroen470 & shugosha al aangeven mogen wij dit niet registreren. We registreren alleen hoelang een data sessie heeft geduurd en hoeveel er verbruikt is.

Wat shugosha zegt is een erg goede tip, waar ik me graag bij aansluit.

In je toestel kun je namelijk zien welke app data gebruikt en hoeveel.

Ik hoop dat je er op die manier uitkomt. 

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Shugosha schreef:
Als het een Iphone met iOS7: Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en daar naar beneden. Dan kunt u zien per app wat er data heeft verbruikt

Als het om een Samsung gaat dan is dit te vinden via Instellingen > Gegevensgebruik en ook via hier kunt u inzien de reden van het dataverbruik.

En bij Windows Phone gaat 't via: veeg naar links, tap op "Data Sense", veeg naar links (verbruik). Er wordt verschil gemaakt tussen Mobiel netwerk en Wi-Fi.

Beste Bernadette en jeroen 470

Ik heb een Nokia 808 purevieuw met een symbian besturing .Heb gister met kpn gebeld de beste man zegt dat je niet terug kan kijken wat er in welke app wat gebeurt is . Weten jullie het ?

Menu > Instellingen > Connectiviteit > mobiele data tracker 

geloof dat dat het is :D

groetjes

Precies klopt helemaal dank je . Nu staat er dat ik 1,38 gb heb verbruikt bij mobiele data .

bij Mobiele data roaming staat 176,13 .

kan ik nu ook zien wanneer ik dit verbruikt heb ?

Als ik er op klik kan ik alleen kiezen voor wissen ?

Reputatie 5
Badge +1
Beste misty298,

Helaas zie je niet wanneer je dit exact verbruikt hebt. 

Daarvoor zou je de specificatie van je factuur kunnen inzien in MijnKPN.

Hierin staat vermeld hoeveel internet je op welk moment hebt verbruikt.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Hallo bernadette

Waar staat dat dan precies ?

Reputatie 5
Badge +1
Hallo misty298,

Als straks de nota er is over de verbruiksperiode maart, kun je op je factuur pagina ook de details van de factuur inzien.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Hallo misty298,

Mischien is dit een verklaring

Bij nokia symbian, kun je meestel een internet profile op je toestel instellen.

in dit profile kun je de volgorde aangeven hoe je phone verbinding maakt met het internet.

bijv

----

1 wifi thuis

2 wifi werk

3 kpn hotspot

4 internet toestel

Het zou kunnen dat door wat voor reden dan ook dat de volgorde aangepast is.

waar door gsm als eerste in de lijst staat en hij nooit gebruikt maakt van wifi.

Je kunt dit gedrag wel herkennen als er 3G in het scherm staat terwijl je verwacht dat hij wifi werkt

Succes met zoeken.

Reageer