Poort forwarden via KPN simkaart in TP-Link TL-MR6400

• 9 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 222 keer bekeken

Goededag Ik ben inmiddels een jaar bezig om op een TP link TL-MR6400 poortforwarding met een kpn sim kaart aan de praat te krijgen, wil een plc op afstand kunnen regelen via een webserver
. KPN wijst naar TP Link en visaversa.
Nu heb ik even een V10 kpn modem geprobeerd met een Dongel en nu lukt het lukt dat wel!!
poort forwarden perfect maar zodra ik de sim weer terug plaats dan geen contact met de PLC.
En weer zegt TP link dat KPN iets blokkeerd.
Beste KPN wat is er aan de hand, als ik een andere router probeer geen portforwarding en met jullie eigen router lukt dat wel??

help mij aub

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van port forwarding op advanced internet apn

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Frank, sorry voor de (hele) late reactie. We hebben je bericht gemist 😞

Als de portforwarding wel werkt op de V10 lijkt het me bewijs dat er niets wordt geblokkeerd aan onze kant. Ik weet niet goed waarom TP Link dan nog naar ons doorverwijst. Geeft TP Link nog meer informatie wat er precies zou worden geblokkeerd? Welke APN gebruik je? Kun je "advancedinternet" eens gebruiken als die nog niet is ingesteld?
Hai Ik gebruik alleen de advancedinternet apn.
Deze houd alle poorten open toch!
TP link is nogsteeds hard aan het nadenken en heeft al 3 keer geprobeerd om mijn case te sluiten Ze snappen er echt zelf niets van Inmiddels heb ik zoveel ervaring dat ik bijna aan hun TD kan vertellen wat er aan de hand is Ik denk een bug in de software maar daar zijn ze nog niet uit Mocht er iets veranderen dan meld ik mij Groet Frank
Reputatie 5
Badge +6
@frank-123 Het kan goed zijn dat op de 1 of andere manier toch niet de juiste APN wordt gebruikt, b.v. omdat je een bestaand profile hebt aangepast en dat daardoor de TP-Link de mist in gaat. Er herinner mij vaag dat iemand ander ook een keer en dergelijk probleem had en ik dacht ook dat het een TP-Link was.
Maar met wat voor dongle in de V10 werkt het dan wel?
Als je een traceroute van je lan naar buiten doet, b.v. www.google..com, zou je aan de IP adressen we kunnen afleiden of de APN goed staat.
Hai Dankje voor je bericht.
Ik snap dag stukje niet dat je een profiel zou kunnen aanpassen

Ter info Ik heb een kpn dongel met advancedinternet als apn en die werkt perfect
De TPlink heeft ook deze apn
Ik kan de router pingen en met een poortscan is hij ook te scannen van buiten af maar poorten open homaar. Met de V10. Meteen succes Poort word open gezet maar bij tplink niet
Mocht je meer dingen tegen komen dan hoor ik het graag

Frank
Reputatie 5
Badge +6
Hai Dankje voor je bericht.
Ik snap dag stukje niet dat je een profiel zou kunnen aanpassen

Ter info Ik heb een kpn dongel met advancedinternet als apn en die werkt perfect
De TPlink heeft ook deze apn
Ik kan de router pingen en met een poortscan is hij ook te scannen van buiten af maar poorten open homaar. Met de V10. Meteen succes Poort word open gezet maar bij tplink niet
Mocht je meer dingen tegen komen dan hoor ik het graag

Frank

Je moet veel specifieker zijn over de apparaten en wat je doet.
Wel pingen (resultaat?) en wel poortscan (resultaat?) zou betekenen dat er wel iets open staat terwijl je juist zegt dat dat niet zo is.
URL naar de handleiding die je gebruikt?
Screenschot van die poortforward?
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een TP LINK_A852 met losse KPN sim, het is nu voor mij ook onmogelijk udp poorten te openen.
Hiervoor had ik een abonnement op XS4ALL en daar geen problemen mee gehad.
Ik kan het helaas in deze situatie alleen wijten aan de sim van KPN.
Bestaat er een oplossing voor dit probleem.
Ik probeer de UDP poorten 46100, 46110, 46112, 46114, 46120 en 46122 voor het programma voor de WIRES-X Connection Kit HRI-200
Dit is een programma van YAESU om digitaal contact te maken via de mode C4FM.
Dit is een programma wat door mensen met een licentie gebruikt wordt op de officiele amateur frequenties.
Reputatie 5
Badge +6
@PA2JDB Het kan zijn je Windows computer nu van XS4ALL naar KPN een ander nieuw 'netwerk connectie object' heeft aangemaakt waar niet de juiste UDP portforwards actief zijn, maar is een beetje ver gezocht.

Kun je een URL van handleiding en/of specs posten van die TP-LINK? Ik kom met googlen niet op iets uit wat aanknopingspunten biedt.

Verder neem ik aan dat het abo (en dus de SIM kaart) om kan gaan met APN advancedinternet
Uit ervaring weet ik dat het werkt bij de maandelijks opzegbare data abo's van KPN (097 krijg je daarbij).

Reageer