Port forwarding op advancedinternet APN

• 1 december 2014
  • 3 reacties
  • 5365 keer bekeken

Hoi,

ik gebruik in een mobiele 4G router een simkaart van KPN. Als APN heb ik "advancedinternet" ingesteld. Nu wil ik NAT toe gaan passen op poort 5900 en 9600. Dit heb ik ingesteld in de router echter lijkt het er op dat op het publieke mobiele IP adres de poorten dicht blijven staan.

Kan het zijn dat deze poorten hoe dan ook geblokkeerd worden door KPN?

Alvast bedankt!

Groeten,

Edwin 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Edwin, 

Hier heb ik niet direct een antwoord op voor je, maar ik wil het graag uitzoeken voor je. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer en 06-nummer van de simkaart toesturen? Dan kijken we je aansluiting direct na of het hierin kan zitten. Ik zie je privébericht graag tegemoet.

Met hartelijke groet, 

Cindy
Beste Edwin,

Heb jij hier vanuit KPN een oplossing voor gekregen?

Ik heb hetzelfde probleem met een TP-Link UMTS router. Inmiddels is het IP-adres netjes op een vaste waarde gezet en "advancedinternet" is als apn ingesteld. Alleen geen enkele poort wordt doorgelaten.

Alvast bedankt voor de info en met vriendelijke groeten,

Rob

Reputatie 5
Badge +11
Beste Rob,

Het openen en gebruiken van poorten valt buiten onze officiële ondersteuningsvoorwaarden. Het is voor ons daardoor niet mogelijk om de technische dienst hiervoor aan te sturen. Met de juiste configuratie moet het kunnen werken. Ik wil ik graag mijn best doen om je te helpen.

De "advancedinternet" APN van KPN is een toegangspunt zonder restricties en een vast IP adres. Daardoor is het mogelijk om poorten te openen en te gebruiken. Wanneer een portchecker (zoals canyouseeme.org) aangeeft dat de poort nog steeds geblokkeerd staat, gaat er vermoedelijk iets niet goed met de interne routering (router -> ip adres apparaat) of is een firewall actief op het apparaat. Heb je inmiddels al gevonden wat het probleem is?

Met vriendelijke groet,

Tim

Reageer