Beantwoord

Prepaid Internet buitenland werkt niet!!!!

• 27 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 9284 keer bekeken

Reputatie 2
  • Topper
  • 10 reacties
Geachte forum - leden

1. Mijn Smartphone - Apps (bijv. Mail checken; 9292; DB Reistijdenplanner; Trip-Advisor etc.) gebruik ik thuis alleen via mijn WIFI of als ik bij familie/vrienden ben via hun box.

2. Bij kort gebruik anders in Nederland set ik "mobiele gegevens" aan en verder gebruik ik evt. Prepaid - Internet dagtegoed of Internet weektegoed.

3. Voor ca. 2 weken was ik een paar dagen in Duitsland. Ik heb van tevoren met Klantenservice met de vraag gebeld, of ik in Duitsland hetzelfde kan doen zoals hiervoor onder punt 2 beschreven.

4. Dit werd mij bevestigd. Dus ik heb 1 dag voor vertrek via mijn KPN - app het Internet weektegoed geactiveerd. De 3,50 Euro werden voor 75MB van mijn Prepaid-tegoed direct afgeschreven.

Ik heb in Duitsland dezelfde procedure gedaan zoals in Nederland. Ik heb als Provider "E-Plus" genomen. Ik werd volgens display in het netwerk geregistreerd, maar voor de rest kreeg ik geen on-lineverbinding opgebouwd. Ik had extra nog Roaming aangezet, maar niets werkte. Dus ik had niet de mogelijkheid, op dat moment de "DB reistijden" via mijn app te plannen. Dat was heel vervelend en ik heb 3,50 Euro betaald voor "NIETS".

Heeft iemand ervaring hiermee of heb ik toch iets fout gedaan of was de informatie van KPN - Klantenservice niet correct.

Met vriendelijke groet

Hans

icon

Beste antwoord door hv 2 november 2013, 12:54

Beste Shugosha

Bedankt voor de reactie.

1. Gezien de "Kosten / baten - verhouding" is voor mij een mobiel abonnement op mijn smartphone niet interessant. Een tablet heb ik op dit moment niet.

2. Omdat mijn smartphone maar 1 simkaart - slot heeft, zou ik dan altijd de simkaart moeten wisselen. Wat natuurlijk betekent, dat ik telefonisch in die tijd niet te bereiken ben. En altijd de kaarten tussen Duitsland / België / Nederland moeten wisselen, is ook niet daverend.

3. Ik denk, dat ik de volgende keer maar een hotel neem, waar ik gratis WIFI heb en niet zoals de laatste keer in Duitsland, dat ik per dag 17 euro voor zou moeten betalen. Dat was ook de reden, met KPN - klantenservice voor mijn reis te bellen.

Bedankt voor de moeite.

Met dank, vriendelijk groet en een fijne dag gewenst

Hans

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Internet in het buitenland is niet mogelijk middels prepaid. De bundels die geactiveerd kunnen worden bij prepaid is alleen voor internet binnen Nederland.

Als u is verteld dat u met uw prepaid kan internetten in het buitenland, dan is dit verkeerde informatie geweest.

Reputatie 2
Beste Shugosha

bedankt voor de uitleg ............ het is triest, om te moeten constateren, dat van KPN Klantenservice een fout antwoord aan mij werd verstrekt.

groetjes

Hans

PS: De vraag is natuurlijk, wat kan ik de volgende keer doen, als ik in Duitsland of Belgie ben?????

Reputatie 7
Badge +12
Bij het Mobiel Tablet abonnement die genomen kan worden voor 1 jaar, 2 jaar of met een maand opzegtermijn is er de mogelijkheid om de aanvullende Internetbundel EU te nemen. Hiermee heeft u dan 100MB voor 10 euro wat dan bovenop de bestaande abonnementskosten komt.

OF anders met een mobiel telefonie abonnement kan er ook de Internetbundel EU genomen worden.

Een andere oplossing is om een prepaid simkaart te kopen van de locale provider.

Reputatie 2
Beste Shugosha

Bedankt voor de reactie.

1. Gezien de "Kosten / baten - verhouding" is voor mij een mobiel abonnement op mijn smartphone niet interessant. Een tablet heb ik op dit moment niet.

2. Omdat mijn smartphone maar 1 simkaart - slot heeft, zou ik dan altijd de simkaart moeten wisselen. Wat natuurlijk betekent, dat ik telefonisch in die tijd niet te bereiken ben. En altijd de kaarten tussen Duitsland / België / Nederland moeten wisselen, is ook niet daverend.

3. Ik denk, dat ik de volgende keer maar een hotel neem, waar ik gratis WIFI heb en niet zoals de laatste keer in Duitsland, dat ik per dag 17 euro voor zou moeten betalen. Dat was ook de reden, met KPN - klantenservice voor mijn reis te bellen.

Bedankt voor de moeite.

Met dank, vriendelijk groet en een fijne dag gewenst

Hans

Reageer