1. Mijn Smartphone - Apps (bijv. Mail checken; 9292; DB Reistijdenplanner; Trip-Advisor etc.) gebruik ik thuis alleen via mijn WIFI of als ik bij familie/vrienden ben via hun box.
2. Bij kort gebruik anders in Nederland set ik "mobiele gegevens" aan en verder gebruik ik evt. Prepaid - Internet dagtegoed of Internet weektegoed.
3. Voor ca. 2 weken was ik een paar dagen in Duitsland. Ik heb van tevoren met Klantenservice met de vraag gebeld, of ik in Duitsland hetzelfde kan doen zoals hiervoor onder punt 2 beschreven.
4. Dit werd mij bevestigd. Dus ik heb 1 dag voor vertrek via mijn KPN - app het Internet weektegoed geactiveerd. De 3,50 Euro werden voor 75MB van mijn Prepaid-tegoed direct afgeschreven.
Ik heb in Duitsland dezelfde procedure gedaan zoals in Nederland. Ik heb als Provider "E-Plus" genomen. Ik werd volgens display in het netwerk geregistreerd, maar voor de rest kreeg ik geen on-lineverbinding opgebouwd. Ik had extra nog Roaming aangezet, maar niets werkte. Dus ik had niet de mogelijkheid, op dat moment de "DB reistijden" via mijn app te plannen. Dat was heel vervelend en ik heb 3,50 Euro betaald voor "NIETS".
Heeft iemand ervaring hiermee of heb ik toch iets fout gedaan of was de informatie van KPN - Klantenservice niet correct.
Met vriendelijke groet
Hans
Beste antwoord door hv
Beste Shugosha
Bedankt voor de reactie.
1. Gezien de "Kosten / baten - verhouding" is voor mij een mobiel abonnement op mijn smartphone niet interessant. Een tablet heb ik op dit moment niet.
2. Omdat mijn smartphone maar 1 simkaart - slot heeft, zou ik dan altijd de simkaart moeten wisselen. Wat natuurlijk betekent, dat ik telefonisch in die tijd niet te bereiken ben. En altijd de kaarten tussen Duitsland / België / Nederland moeten wisselen, is ook niet daverend.
3. Ik denk, dat ik de volgende keer maar een hotel neem, waar ik gratis WIFI heb en niet zoals de laatste keer in Duitsland, dat ik per dag 17 euro voor zou moeten betalen. Dat was ook de reden, met KPN - klantenservice voor mijn reis te bellen.
Bedankt voor de moeite.
Met dank, vriendelijk groet en een fijne dag gewenst
Hans
Bekijk origineel
Bedankt voor de reactie.
1. Gezien de "Kosten / baten - verhouding" is voor mij een mobiel abonnement op mijn smartphone niet interessant. Een tablet heb ik op dit moment niet.
2. Omdat mijn smartphone maar 1 simkaart - slot heeft, zou ik dan altijd de simkaart moeten wisselen. Wat natuurlijk betekent, dat ik telefonisch in die tijd niet te bereiken ben. En altijd de kaarten tussen Duitsland / België / Nederland moeten wisselen, is ook niet daverend.
3. Ik denk, dat ik de volgende keer maar een hotel neem, waar ik gratis WIFI heb en niet zoals de laatste keer in Duitsland, dat ik per dag 17 euro voor zou moeten betalen. Dat was ook de reden, met KPN - klantenservice voor mijn reis te bellen.
Bedankt voor de moeite.
Met dank, vriendelijk groet en een fijne dag gewenst
Hans