Beantwoord

Prepaid internet met KPN dongel

  • 2 juli 2013
  • 30 reacties
  • 8969 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
'k Heb vorige week de KPN dongel aangeschaft voor prepaid internet. Werkt feilloos!:D

Ik krijg echter het idee dat mijn tegoed van € 5,-- op grond van tijdseenheden is opgegaan i.p.v. aan MB's... Ik was in no time door dat tegoed heen, terwijl ik eigenlijk niks bijzonders heb binnen gehaald. :(

Niet getreurd, dacht ik, ik heb immers na registratie nog recht op extra € 10,--. Helaas, dat tegoed heb ik (nog) nergens teruggezien; de dongel maakt keurig verbinding, maar verder dan de KPN opwaardeersite kom ik niet. :S

Bovendien heb ik volgens de bijgeleverde handleiding 'Mobiel Internet Prepaid' recht op extra voordeel: ik heb een Alles-in-een-pakket Standaard van KPN en heb m'n Mobiel internet nummer online geregistreerd. Ik dien dus eenmalig een gratis starttegoed te ontvangen (4 weken houdbaar). Daarnaast moet ik elke 1ste van de maand nog eens gratis tegoed moeten ontvangen (geldig tot en met de laatste dag van die maand). :D

Maar nee, ik heb - toen ik nog verbinding had - *117# verzonden voor het gratis starttegoed en moet dan een berichtje terug krijgen: noch dat berichtje, noch dat starttegoed heb ik ontvangen. :(

De aanvraag van het maandelijks tegoed, opvraagbaar met *116#, heb ik dus helemaal (nog) niet kunnen indienen... 

Wie van Webcare gaat mij blij maken??

icon

Beste antwoord door Le-Yuan 11 juli 2013, 09:50

Beste Adjudant,

Ik heb het voor je uitgezocht en ik heb het volgende antwoord voor je.

Bij je eerste opwaardering van € 20,00 krijg je eenmalig 1GB aan datategoed, daarnaast krijg je een maandelijks datategoed van 50MB.

Als je gebruik wilt maken van deze actie, dan dien je het beltegoed dus met € 20,00 op te waarderen.

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste Adjudant,

Ik hoop dat ik je blij kan maken ;)

Graag ontvang ik je telefoonnummer en simkaartnummer via een privébericht zodat ik het voor je uit kan zoeken.

Reputatie 3
Badge +3
'k Heb 2 dagen geleden een privé bericht gestuurd, maar tot op heden (nog) niets vernomen!

Gebeurt er nog wat??:(

Reputatie 4
Badge +2
Beste Adjudant,

Excuses voor de late reactie. Door de drukte en mijn afwezigheid heb ik niet eerder kunnen reageren.

Hierbij heb ik je beltegoed met €10,00 opgewaardeerd. Dit betreft je registratietegoed.

Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik het graag.

Reputatie 3
Badge +3
Dank!

Maar hoe zit het dan verder met:



Bovendien heb ik volgens de bijgeleverde handleiding 'Mobiel Internet Prepaid' recht op extra voordeel: ik heb een Alles-in-een-pakket Standaard van KPN en heb m'n Mobiel internet nummer online geregistreerd. Ik dien dus eenmalig een gratis starttegoed te ontvangen (4 weken houdbaar). Daarnaast moet ik elke 1ste van de maand nog eens gratis tegoed moeten ontvangen (geldig tot en met de laatste dag van die maand). :D

Maar nee, ik heb - toen ik nog verbinding had - *117# verzonden voor het gratis starttegoed en moet dan een berichtje terug krijgen: noch dat berichtje, noch dat starttegoed heb ik ontvangen. :(

De aanvraag van het maandelijks tegoed, opvraagbaar met *116#, heb ik dus helemaal (nog) niet kunnen indienen... 


?

Reputatie 4
Badge +2
Die vraag heb ik doorgestuurd. Zodra ik meer weet, informeer ik je.

Excuses hiervoor.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Adjudant,

Ik heb het voor je uitgezocht en ik heb het volgende antwoord voor je.

Bij je eerste opwaardering van € 20,00 krijg je eenmalig 1GB aan datategoed, daarnaast krijg je een maandelijks datategoed van 50MB.

Als je gebruik wilt maken van deze actie, dan dien je het beltegoed dus met € 20,00 op te waarderen.

Reputatie 3
Badge +3
Dus dat #117* en #116* verhaal uit de handleiding is niet (meer) van kracht?

Reputatie 4
Badge +2
Ik weet helaas niet veel van de Prepaid acties af. Zou je mij een foto o.i.d. willen sturen van de actie (handleiding)? Dan ga ik het verder voor je uitzoeken.

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb het verder uitgezocht. De actie is nog wel geldig. Als het goed is, heb je nu 1GB aan data gekregen en krijg je daarnaast 50MB per maand.

Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik graag van je. 

Reputatie 3
Badge +3
Bedankt voor het uitzoeken! Maar waar kan ik controleren in hoeverre die 1 GB is opgebruikt? en waar kan ik zien dat die 50 MB er elke maand bijkomt?

Tot op heden heb ik (nog) geen enkele reactie ontvangen na de verzending van die codes (#116*/#117*), hoewel de software aangeeft dat je een berichtje moet krijgen...

Reputatie 4
Badge +2
Je zou je tegoed moeten zien als je *116#/*117# verzendt. Je ontvangt geen bericht als je #116*/#117* verzendt.

Graag hoor ik van je of het gelukt is.

Reputatie 3
Badge +3
Ik zie er (nog) niks van...

Misschien op een later tijdstip. Bedankt voor de moeite en je tijd.:D

Reputatie 4
Badge +2
Beste Adjudant,

Excuses voor mijn late reactie.

Heb je de bundel nog steeds niet?

Reputatie 3
Badge +3
Ik kan het nergens nagaan. Op advies van één van je collega's (Afra) moest ik een nieuw account aanmaken op 'Mijn KPN' om zo mijn gegevens van de dongel te kunnen zien.

Noch in dat nieuwe account, noch in mijn reeds bestaande account is iets terug te vinden van mijn mobiele internet nummer...

Ik vind het allemaal maar amateuristisch en begrijp niet hoe een bedrijf als KPN zo rommelig kan werken als het gaat om dit soort zaken, alsmede een website die zo slecht presteert. Als je zo door gaat zijn er straks een heleboel extra accounts aangemaakt omdat niet eenzelfde klantnummer wordt gebruikt. Zo'n vervuiling moet je niet willen!

Ik kan dus alleen mijn verbruik zien als ik met de dongel op internet zit. Ik zie nergens mijn tegoed(en).

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb contact gehad met onze Prepaid specialist. Wij kunnen de bundel niet correct toevoegen. Je wordt geadviseerd om het beltegoed met € 20,00 op te waarderen, zodat je de bundels kunt krijgen. Zou je dat willen proberen?

Excuses voor dit ongemak. Ik ben het met je eens dat dit makkelijker moet kunnen. Dit probleem komt echter amper voor, waardoor wij dit niet direct op kunnen lossen.

Reputatie 3
Badge +3
Dit is werkelijk te gek voor woorden! Ik ben op dit moment even niet in de gelegenheid zo maar 20 euro bij KPN te stallen...

Zit hier nog een tijdslimiet op of kan ik rustig afwachten totdat ik die 20 euro beschikbaar heb voor internetten met de dongel?

Ik ben eigenlijk met stomheid geslagen....:@

Reputatie 4
Badge +2
Ik begrijp dat je het hier niet mee eens bent. Dit is echter de enige optie volgens onze Prepaid specialist. Die € 20,00 kan ik je uiteraard terugstorten. Wij hebben het namelijk al geprobeerd om het vanuit hier er op te zetten. Vandaar dat je nu zoveel beltegoed hebt. Het is ons echter niet gelukt om daarmee de bundels te activeren.

Indien je toch bereid bent om je beltegoed met € 20,00 op te waarderen, dan hoor ik graag van je. Mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 3
Badge +3
Ik zal het tegeod met 20 euri opwaarderen. Dit is echter wel onder protest.

Ik vraag je dan ook om dit bedrag weer terug te storten op mijn bankrekening. Ik ga medio augustus pas op vakantie en zal tijdens die vakatie bekijken of ik 'gewoon' (met b.v. 10 euro) moet opwaarderen.

Reputatie 4
Badge +2
Ik wil je het geld nu uit coulance ook wel overmaken, zodat je het beltegoed met € 20,00 op kunt waarderen. Graag ontvang ik hiervoor je rekeningnummer via een privebericht. Het bedrag zal binnen 10 werkdagen op je rekening staan.

Ik verwacht dan wel van je dat je het beltegoed binnen een maand opwaardeert.

Graag hoor ik van je of je hiermee akkoord gaat.

Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor het doorgeven van je rekeningnummer. Hierbij heb ik het bedrag van € 20,00 gecrediteerd. De creditering zal binnen 10 werkdagen op je rekening staan.

Graag hoor ik van je of het gelukt is met de opwaardering.

Reputatie 3
Badge +3
Dank voor alle moeite die je hebt gedaan! Ik heb opgewaardeerd met de 20 euri en heb nu alle tegoeden kunnen incasseren.

Eind goed, al goed!

Reputatie 4
Badge +2
Top! Fijn om te horen!

Als ik nog wat voor je kan doen, dan hoor ik het graag! :)

Reputatie 3
Badge +3
Ja! Je kunt wellicht nog wat voor me doen. Ik wilde eerst een nieuw topic starten maar dat doe ik nu maar niet.

Afgelopen week was ik even op vakantie. Ik had juist de dongel aangeschaft om op (deze) vakantie o.m. mijn e-mail te kunnen nakijken. Ik heb totaal niets aan de dongel gehad! Ik moest toch nog elke keer naar de receptie om via de hotspot/vrije wifi aldaar te kunnen internetten.

De dongel maakte weliswaar (moeizaam) verbinding met internet (signaalsterkte 48 tot 61 op een 2G verbinding), maar de snelheid was dermate laag dat pagina's vanwege een time-out niet werden weergegeven. Ik spreek nu over snelheden van enkele kB's tot max 36 kB.

En nee, ik zat niet in the middle of nowhere: Drenthe, circa 1 km vanaf de dorpskern van Hooghalen.

Hoewel de dongel mij slechts 5 euri heeft gekost, ben ik toch wel teleurgesteld in de performance van dit apparaat en had ik niet het verwachte gebruiksgemak.

Ik begrijp werkelijk niet hoe het mogelijk is dat er geen (goede) dekking is in een klein landje als het onze. Ik heb dus helemaal niks gehad aan mijn KPN dongel! En nu staat er ook nog zo veel tegoed op.

Wat gaat er nu met dat grote tegoed gebeuren? Verloopt dat en ben ik het dan dus domweg kwijt?

Ik hoop dat je me nogmaals uit de brand kunt helpen....

Reputatie 4
Badge +2
Heb je tijdens je vakantie nog contact opgenomen met ons of de Klantenservice om het bereik probleem aan te kaarten?

Het tegoed wat erop staat, hebben wij je uit coulance voor het ongemak gegeven. Als je dit tegoed niet gebruikt, dan zal het inderdaad vervallen. De Dongel kun je ook op andere plekken gebruiken. Je hoeft het niet te laten vervallen.

Reputatie 3
Badge +3
Nee, als ik op vakantie ben (1 weekje) heb ik niet zo veel zin om (mobiel) telefonisch contact te zoeken met de klantenservice.

Ik dacht dat juist de G2/G3-netwerken volledig dekkend waren in NL. Niet dus....

En thuis heb ik die dongel niet nodig, dus wanneer gebruik ik 'm dan weer? Juist, de volgende vakantie (2014).

Wanneer verloopt mijn tegoed?

Reageer